Welk bandenmerk ligt op jullie fabia?

Hetzer

Forumguru
Klopt (merk Profile), maar ik ben er echt heel erg tevreden over. Vond de Fabia presoonlijk best dijnen in de bochten op de standaard banden. Ik hou van wat stugger en directer/sportiever. Overwoog er sportvering onder te doen maar is nu niet meer nodig. Rijdt super. Ik maak niet graag reclame, maar de prijs kwaliteit verhouding is erg goed met Interstate bandjes.

Ja en vergeet niet dat de 17 inch banden in jouw maat erg prijzig zijn, ik kan daarom wel begrijpen dat je voor Interstate banden gaat. Je kunt inderdaad ook eens voor Falken banden kijken, heb ik bij vorige autos goede ervaringen meegehad, dat is echt een Top merk in Azie en de VS is hier redelijk bekent in het "tunings" wereldje, kan goedkoop door de banden zaken worden ingekocht in Japan en de VS en is daarom een stuk goedkoper dan de reguliere Europese merken.

Jochus

Actief lid
Ja en vergeet niet dat de 17 inch banden in jouw maat erg prijzig zijn, ik kan daarom wel begrijpen dat je voor Interstate banden gaat. Je kunt inderdaad ook eens voor Falken banden kijken, heb ik bij vorige autos goede ervaringen meegehad, dat is echt een Top merk in Azie en de VS is hier redelijk bekent in het "tunings" wereldje, kan goedkoop door de banden zaken worden ingekocht in Japan en de VS en is daarom een stuk goedkoper dan de reguliere Europese merken.

Je vindt Falken goedkoop op autobandenmarkt.nl of .be, samen met de gekende merken en ook de mindere banden.

Ik heb voor de gemakkelijke weg gekozen en via de bandenboer besteld en er op laten leggen en dat pas nadien ontdekt dat het goedkoper kon; kan je wel een aardige duit schelen op 4 banden. (niet dat ik reclame kom maken ofzo)

Heb een mailtje gestuurd naar de plaatselijke bandencentrale. Als vervanging voor mijn Pirelli P6000 zouden ze Bridgestone adviseren.

Meerbepaald: de Turanza ER300.

Iemand ervaring met Bridgestone of dit type?

Ik heb ze onder mijn Octavia II liggen en ze bevallen me best. Ik denk echter dat ze minder geschikt zijn voor een zogenaamde sportieve rijstijl: het zijn 'turanza'-banden, d.w.z. niet primair bedoeld voor jakkerende jagers op de snelweg.

cvegreen

Forumguru
Wat is er mis met de P6000? Ze bevallen mij uitstekend.

Ik denk niet dat er daar iets mis mee is hoor , is van pirelli een van de meest verkochte banden de P 6000. Een vriend van mij heeft zo'n P 6000 op zijn civic liggen , is er ook heel tevreden over .

Glenn

Actief lid
nu liggen er die turanza' banden van Bridgestone op maar heb ze nog niet echt goed "getest"

vorige zomer Pirelli p zero nero die wel goed "getest" veel grip en weinig piepen in de bochten

ericb

Actief lid
Pirelli P zero nero, bevallen uitstekend maar wel redelijk prijzig.
Geen ervaring met andere banden, de auto is op verzoek op deze banden afgeleverd.

bluskabouter

Forumguru
op de mijne, een 1.4 16v equipe liggen vredestein quatrac2 banden op lichtmetaal.
worden in de wintermaanden gewisseld met vredestein snowtrac2 op stalen velg.

Sandor

Lid
Wat voor velgen passen er eigenlijk onder mijn Combi Classic uit 11-2003 1.2 ? 4 of 5 gaats? Bouten of moeren?

AGTon

Forumguru
Ik heb voor 2 maal Toyo CF1 82 H er op zitten. Achter weet ik het niet zeker...maar ik dacht michel, of bridgestone.

Esje

Lid
ik heb er vredestijn hi-trac onder liggen. Kan er nog weinig over zeggen want heb er pas 300 km op gereden maar ik vind mn fabia een stuk stiller dan dat hij hiervoor was maar dat gaat ook makkelijk als er 2 bandenmerken onder liggen en hij nu op 4 dezelfde bandjes staat!

cvegreen

Forumguru
Vredestein band is nu een merk dat ik ken van horen , maar heb er totaal nog geen ervaring mee . Ken ook niemand die met dit merk rond rijdt. Mijn vrouw haar wagen heeft goodyear (waar ze niet zo tevreden over is ) Ikzelf heb dunlop SP10 Ben er wel tevreden over al heb ik meer heil in michelin banden of uniroial .

Gieliovd

Forumguru
Ik weet niet of ik al eens gepost heb in dit topic maar toch, ik heb (had over 1 uur) Michelin Energy E3A banden eronder liggen. Prima grip, best stil, weinig spannend profiel uiterlijk helaas.

Ik had hiervoor ook Energy's E3B onder mijn Micra en die deden het ook uitstekend, zelfs met 160 over de snelweg.

Je ziet hem ook héél veel rollen. Volgens mij is het een relatief goedkope band.

Michel

Forumguru
Vanaf vandaag heeft mijn Fabia twee merken banden, omdat tijdens de 60.000 km bleek dat de voorbanden toch wel op hun eind liepen:
Vóór: Continental
Achter: Dunlop

Offtopic: de prijs van deze 60.000 km beurt was onverwacht hoog, omdat het lager van het rechterachterwiel lawaai maakte en diende te worden vervangen. Naar mijn mening een beetje vroeg voor een auto die net 2,5 jaar oud is.

Bovenaan Onderaan