Een kapot lager zal je nooit vergoed krijgen doormiddel van garantie !
Het is een slijtage onderdeel
Jij kan nooit bewijzen dat het geen opdonder heeft gehad
Men kan aan de andere kant ook niet bewijzen dat er niet goed mee is omgesprongen. Van een lager mag je verwachten dat deze toch een langere levensduur heeft dan slechts 2,5 jaar. Ook al is er geen sprake meer van garantie (mijn auto is dus net ruim 0,5 jaar buiten de garantie!), dan vind ik niet dat een leverancier kan zeggen: "Jammer, maar helaas."
Maar je hebt wel gelijk dat men moeilijk doet, zodra het woord coulance valt. Volgens de dealer mag men van de importeur sowieso geen coulance toepassen bij draaiende delen. Hij kon me een lijst laten zien welke onderdelen wel onder coulance vallen.
Ik kreeg wel het advies om aan Pon een brief te sturen met een verzoek tot (gedeeltelijke) coulance, aangezien ook de dealer het vreemd vond dat dit lager nu al defect is. Heb inmiddels een brief naar Pon gestuurd. Even afwachten hoe dit uitpakt.
Ik ben overigens blij met de vervanging van de voorbanden. In eerste instantie was ik niet echt enthousiast toen ik Continental op de rekening zag staan, maar deze banden zorgen toch voor een beter rechtuit gevoel. Ook maken ze geen overmatige herrie.