Welk poetsmiddel gebruiken jullie?

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst de auto volledig in de was gezet en ik heb gelijk een testje gedaan welk poetsmiddel het beste bevalt.

Voor mijn vorige auto gebruikte ik een wax van TurtleWax en een wax van het merk Commandant. Via de dealer heb ik een set poetsproducten van Cartec aangeschaft (10 verschillende flessen o.a. Bandenzwart, glasreiniger, perfect polish, allesreiniger etc. etc.) omdat dit erg goed zou moeten zijn.

Nou goed is het inderdaad, het uitpoetsen van de was ging met TurtleWax en Commandant altijd redelijk goed maar was toch wel redelijk arbeids intensief. Het uitpoetsen van de Cartec Perfect Polish is echt een feest, wat een gemak en het resultaat is ook werkelijk schitterend.
De TurtleWax en Commandant was heb ik gisteren gelijk maar aan mijn buurman weggegeven en die was er erg blij mee.

Welke poets producten gebruiken jullie eigenlijk en wat zijn jullie ervaringen?

deusjevo

Forumguru
Ik de Teflon Wax van Turtle, alleen niet op de Skoda, da's een leaser.....
Op m'n eend gebruik ik die schildpaddenwas al jaren tot volle tevredenheid.

Jpoers

Lid
Turtle wax Metallic,
alleen oppassen in de volle zon, droogt nogal snel op, en dan moet je hard boenen.

Dutch4x4

Senior Member
De echte poetsfreaks schijnen te zweren bij Meguiars. Enorm dure [piiieeep], maar wel erg goed.

Ik ben niet zo'n poetser, hoewel ik de auto's wel altijd met de hand was - een keer per kwartaal ofzo. /forum/images/graemlins/smile.gif

Mijn was is van Simoniz, ook best goed spul.

Mark

Banned
Auto (en motor) worden hier gewoon gewassen met allesreiniger van den Aldi.
Heb hier ook een borstel liggen waar je een zeepstaafje en de tuinslang moet op aansluiten maar dit word niet veel gebruikt.
In de was zetten doe ik nooit, gewoon om de 2 weken wassen en de wagen blinkt ook altijd.

Dutch

Actief lid
De auto was ik alleen met warm water, zonder toevoegingen. De ramen maak ik schoon met water en schoonmaakazijn. Voor de velgen gebruik ik de velgenreiniger van het Kruidvat.

Daniel

Lid
Ik gebruik,''van TurtleWax de Extreme Polishing Wax''flink poetsen maar wat een resultaat zeg!! Het is een groene ronde pot met een speciaal rond poets sponsje.

Octaviarijder

Actief lid
Velgenreiniger van welk merk dan ook is de grootste troep die er is. Alle velgreinigers bevatten zuren die invreten in je velgen. Gewoon een soppie met een citroen afwasmiddel en dit gewoon regelmatig bijhouden.

ougie

Forumguru
Weet ik niet, maar Octaviarijder heeft wel gelijk. Voor de Wax gebruik ik Turtel Wax Metalic.

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Octaviarijder</font><hr />

Velgenreiniger van welk merk dan ook is de grootste troep die er is. Alle velgreinigers bevatten zuren die invreten in je velgen. Gewoon een soppie met een citroen afwasmiddel en dit gewoon regelmatig bijhouden.

[/ QUOTE ]

Daarom noemde ik ook Dasty in plaats van velgenreiniger... /forum/images/graemlins/grin.gif

Sopje werkt inderdaad ook héél goed. En is een stuk goedkoper!

TDifan

Lid
Hallo Mickie,
Ik gebruik sinds een jaar Meguiars producten. Kosten een paar centen maar het eindresultaat is verbluffend. Ook "oude" auto's krijgen weer een diepe glans die minstens een half jaar blijft zitten. Wel wassen met een autoshampoo anders haal je alle wax ervan af (ik was maar 2x per maand).

AMBIO2

Actief lid
Ja regelmatig, maakt de auto na het wassen helemaal af !

Turtle wax Extreme tyre gel /forum/images/graemlins/1761.gif

Afgelopen vrijdag de auto voor de 2e maal in de was gezet en de banden neem ik ook altijd even mee om ze mooi zwart te maken.

In het pakket van Cartec zit een fles om de zwarte delen (heb ik niet op de RS) en de banden mee te behandelen. Erg goed spul!

Bovenaan Onderaan