Welk poetsmiddel gebruiken jullie?

@Mickie: voor de 2e maal al in de was gezet??? Hoe lang heb je je auto nu? Lijkt mij in elk geval wel erg snel op elkaar.

Ik zet mijn auto twee keer per jaar in de was: één keer vóór de winterperiode en één keer in het voorjaar. Aangezien de was toch redelijk lang blijft zitten (Valma), lijkt mij vaker niet echt nodig en bovendien ben ik dan wel een uurtje of vier-vijf bezig met wassen, drogen, zuigen, in de was zetten etc.

Dacht ik dat ik al een poetstik had.... /forum/images/graemlins/crazy.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

@Mickie: voor de 2e maal al in de was gezet??? Hoe lang heb je je auto nu? Lijkt mij in elk geval wel erg snel op elkaar.

Ik zet mijn auto twee keer per jaar in de was: één keer vóór de winterperiode en één keer in het voorjaar. Aangezien de was toch redelijk lang blijft zitten (Valma), lijkt mij vaker niet echt nodig en bovendien ben ik dan wel een uurtje of vier-vijf bezig met wassen, drogen, zuigen, in de was zetten etc.

Dacht ik dat ik al een poetstik had.... /forum/images/graemlins/crazy.gif

[/ QUOTE ]

Ja dat klopt! Ik heb mijn auto sinds 3 mei 2006 dus nog geen 2 maanden en nu al 2 maal in de was gezet /forum/images/graemlins/smile.gif

Misschien is het inderdaad niet echt noodzakelijk maar ik zie het ook als een stukje ontspanning. De een gaat visen en ik ga lekker mijn auto poetsen dat is voor mij pure ontspanning. Ik was trouwens vrijdag maar 2 uurtjes bezig met het wassen en poetsen, het uitpoetsen van de was gaat heel gemakkelijk vind ik.

Mijn buren zeggen er al niet eens meer wat van ,ze weten al hoe gek ik op mijn auto ben /forum/images/graemlins/grin.gif

ericb

Actief lid
Dank, dan ga ik morgen maar eens langs de Wibra, mijn velgen kunnen wel een sopje gebruiken(net als de rest van de auto).

Afgelopen weekend heb ik mijn auto voor de eerste keer een echt grote beurt gegeven (een poetsbeurt red., viespeuken). Na regelmatige wasbeurten de afgelopen 2 maanden, vond ik het nu tijd om hem eens grondig onder handen te nemen. Ik heb de volgende stappen/middelen gebruikt:

1. Afspuiten met water;
2. Met wasborstel en waterslang schoonmaken;
3. Met lauwwarm water met Valma Wash &amp; Shine poetsen;
4. Afspuiten met water;
5. Afzemen met een lederen zeem;
6. Hardnekkige vliegen- teerrestjes verwijderen met Holts Bug and Tar wipes;
7. Auto van binnen gepoetst en gestofzuigd;
8. In de was gezet met Valma - Metallic Wax;
9. Banden met Turtle Wax - Wet 'n Black behandeld;
10. Na viereneenhalfuur is LangeNeef klaar (letterlijk en figuurlijk).

De wax van Valma ga ik in elk geval niet meer gebruiken op mijn zwarte RS: veel te moeilijk uit te wrijven; je blijft vlekken zien op dat zwart. Bij de Swift van mijn vrouw (dark grey metallic) werkt deze wax wel redelijk. Toch maar eens jullie tips in de gaten houden m.b.t. een goede wax.

richyk

Actief lid
@Langeneef, misschien toch maar een Waxguardlaag aan laten brengen ? Blijft zeker twee jaar goed zitten en er hecht niets op ! Heb de afgelopen zes jaar nooit meer een auto in de wax hoeven zetten /forum/images/graemlins/grin.gif

@richyk: ik denk dat ik eerst nog een keer een ander product probeer (bijv. Cartec of zo); bevalt dat (ook) niet, dan overweeg ik zeer zeker zo'n waxguardlaag aan te laten brengen.

Thanks voor de tip! /forum/images/graemlins/wink.gif

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

@Langeneef, misschien toch maar een Waxguardlaag aan laten brengen ? Blijft zeker twee jaar goed zitten en er hecht niets op ! Heb de afgelopen zes jaar nooit meer een auto in de wax hoeven zetten /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Hoeveel was jij kwijt voor jou waxguardlaag? ik zit er namelijk ook over te denken om dat te laten aanbrengen op mijn fabia combi /forum/images/graemlins/smile.gif

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ericb</font><hr />

Dank, dan ga ik morgen maar eens langs de Wibra, mijn velgen kunnen wel een sopje gebruiken(net als de rest van de auto).

[/ QUOTE ]

Dasty is idd briljant en tast de velgen veel minder aan dan welke velgenreiniger dan ook, maar ik zou het voor de zekerheid toch verdunnen in plaats van het er onverdund op spuiten. En dan daarna met ruim water afspoelen.

Het spul is trouwens zo goed dat het ook verdund super werkt. /forum/images/graemlins/grin.gif

O ja, op bumperdelen werkt 't goed tegen dooie vliegen, ook een stuk beter dan 'insectenverwijderaar' of dat soort meuk.

Waxguard is van Cartec !! Zie www.cartec.nl

[/ QUOTE ]

Maar moet je proffesioneel laten aanbrengen, toch?? Cartec heeft toch ook wax voor particulieren welke je zelf aan kunt brengen? Ga ik eerst die eens proberen. Ik vind zo'n half dagje klussen aan de auto, zo'n 2 keer per jaar, overigens erg leuk. Zou ik niet graag willen missen.

Dutch4x4

Senior Member
Hee, overburen van Edwin, Richard? Ook toevallig! (Of niet?)

Kost dat? Om 't daar te laten doen, bedoel ik?

Kreeg van de Ford-dealer een foldertje mee van Waxoyl (www.waxoyl.nl) en heb daar al een tijdje over zitten nadenken.

Enig idee of dat vergelijkbaar is? Anders? Beter/slechter?

richyk

Actief lid
Is inderdaad toevallig Dutch ! Had het wel gezien maar de auto is niet door hun gedaan. Achterbuurman van me heeft een autopoetsbedrijf en is Cartec-dealer. Mijn Altea is 2 jaar geleden door VDV afgeleverd met Waxoil wat ik er vervolgens binnen drie maanden af heb laten halen dus...........

vw125

Forumguru
Ik poets men Skoda met een microfiber wash mitt van Meguiar's en als zeep gebruik ik nxt generation car wash eveneens van Meguiar's.
Om men wagen af te zemen gebruik ik een microfiber doekje.

grtz

Dutch4x4

Senior Member

Mijn Altea is 2 jaar geleden door VDV afgeleverd met Waxoil wat ik er vervolgens binnen drie maanden af heb laten halen dus...........

[/ QUOTE ]

Hahaha, want...? (Leg 't nog even in alle geuren en kleuren uit.)

Maar goed, quanta costa als ik die achterbuurman aan 't werk zet voor een ouwe Octavia en een nieuwe Fiesta?

Dutch4x4

Senior Member
Ja, maar dat zijn prijzen voor Meguiar's en dat vraag ik niet. /forum/images/graemlins/grin.gif

Bovenaan Onderaan