Welk poetsmiddel gebruiken jullie?

Net gebeld met Hoeks in Oss: Waxguard voor een nieuwe Octavia Combi met certificaat en flesje conditioner kost 180 euro. Afgesproken dat het allemaal via de dealer voor aflevering gaat gebeuren dus dan kan het een tikkeltje duurder maken.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

@Langeneef, misschien toch maar een Waxguardlaag aan laten brengen ? Blijft zeker twee jaar goed zitten en er hecht niets op ! Heb de afgelopen zes jaar nooit meer een auto in de wax hoeven zetten /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Mag je eigenlijk je auto nog in de was zetten als je een Waxguardlaag hebt laten aanbrengen of poets je de laag dan weer weg?

Als dit het geval is dan komt er bij mij geen Waxguardlaag op de auto want ik vind het in de was zetten van de auto veel te leuk werk.

Dutch

Actief lid
Laat maar even weten waar je woont, dan zet ik mijn auto voor de deur en dan mag je die in de was zetten /forum/images/graemlins/489.gif

smg

Lid
Ik wax mijn auto hooguit in de wasstraat, en daar ga ik een keer per kwartaal naar toe. Gisteren ook gedaan, en na afloop toch even wat vogelpoepresten weggeboend. Wat bleek? Die smerige poep is echt ingevreten in mijn lak! De lak is helemaal beschadigt en gebarsten! Die vogelpoep zat er een week of 2 op, maar met het warme weer is dat blijkbaar voldoende om je lak echt stuk te maken.

Gelukkig was mijn auto vanochtend weer ondergepoept...

richyk

Actief lid
@Dutch, voor mij was het gratis in ruil voor het schilderen van twee zolderramen /forum/images/graemlins/grin.gif Normaalgesproken betaal je zonder b*n ongeveer 120 euro, met klopt de eerder genoemde prijs van 180 euro wel aardig.

@Mickie, als de waxguard er op zit hoef je de eerste twee jaar op zondagochtend dus niet ff weg om je auto in de wax te zetten /forum/images/graemlins/grin.gif

Dutch4x4

Senior Member
Hmm, is nog te overzien, Rich. PM je de gegevens even door? Dan gaan we hier even in conclaaf over een eventuele dubbelklus...

Over dubbelklus gesproken: doet-ie ook auto's die al drie jaar oud zijn?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Dutch4x4</font><hr />

Hmm, is nog te overzien, Rich. PM je de gegevens even door? Dan gaan we hier even in conclaaf over een eventuele dubbelklus...

Over dubbelklus gesproken: doet-ie ook auto's die al drie jaar oud zijn?

[/ QUOTE ]

Wat als ik ook belangstelling heb, zouden we er een trioklus van kunnen maken?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />
Wat als ik ook belangstelling heb, zouden we er een trioklus van kunnen maken?

[/ QUOTE ]

Begin hier langzaam een vreemd gevoel bij te krijgen....een trioklus..... /forum/images/graemlins/baby012.gif

Dutch4x4

Senior Member
Hahaha, ik weet niet wat je in gedachten had, Mickie, maar daar lenen we ons niet voor. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/wink.gif

Timothee

Actief lid
Jullie hebben het nu over poetsmiddel voor het exterieur. Welk poetsmiddel gebruiken jullie voor het interieur? Of is een vochtig doekje voldoende? Ik wil mijn dashboard eens goed schoonmaken (niet dat het zo smerig is maar toch) maar wil NIET dat het daarna glimt
smile.gif

Overigens kwam ik in een autoblaadje het merk Swissol tegen als autowax (zie: http://www.swissol.nl/). Iemand hier ervaring mee? Ziet er erg duur uit...

Dutch4x4

Senior Member
Vochtig doekje inderdaad, maar niet nadat ik een Swiffer-doekje (of een vergelijkbaar doekje van een huismerk) heb gebruikt. Werkt echt super om zonder vocht toch al het stof weg te halen en dan heb je daarna niet van die stofstrepen als je er met een vochtig doekje overheen gaat.

Timothee

Actief lid
Helpt dat Andy spul ook tegen wax op je voorruit? Ik heb mijn auto nu een paar keer door een American Car Wash installatie gehaald incl. wax en een paar keer met de hogedruk reiniger afgespoten, ook met wax, en als ik nu met regen weer de ruitenwisser aan zet, dan trekt hij strepen wat nogal hinderlijk is.

Ik wil dat "vettige" laagje dus van mijn ruit krijgen.

Bovenaan Onderaan