Gisteren na 798 dagen / 63687km afscheid moeten nemen van mijn Goodyear Efficientgrip Performances.
Waarom?
Op de E40 Brussel-Luik ineens een hoop herrie en getril, nog net kunnen uitrollen op een parking. Binnen- en buitenwangen vertoonden allemaal scheuren en gaten. Onmiddellijke oorzaak niet te vinden.
Reservewiel erop (duurde nog geen 5 minuten, is ook een volwaardige band niet tegenstaande de stickers op de velg) en naar de bandenboer gereden.
51,40 EUR afgetikt voor het controleren van de uitlijning (was nog goed), en 515,46 EUR voor 4 x Michelin Primacy 3's.
Ik beken dat ik teleurgesteld ben in de Goodyears. Deze banden staan overal goed aangeschreven (ook door mezelf na aanschaf). Echter waren de laatste 8-10.000km erg luid...Naar de garage geweest omdat ik een kaduuk lager vermoedde, bleek dat de banden erg last hadden van zaagtand.
Bij het wisselen van de velgen (heb ook een winterset) geroteerd voor-naar-achter, nooit kruiselings.
Het plan is nu om elke 10.000km de velgen te verwisselen voor-naar-achter, en hopen dat het probleem zo niet opnieuw voorkomt.
Over de Michelins, we zullen zien. Alleszins véél minder rolgeluiden, je voelt ook iets meer beweging in de bochten, verbruik over mijn dagelijks traject blijft ongeveer hetzelfde, 4.2-4.4L/100km.
Eergister de droogkast stuk, gisteren dit voorval, vandaag...?