Zal ik haar zeker af en toe trakteren!
We hebben in Doetinchem een onbemande Shell en bemande BP, heb geen idee of en welk prijsverschil er is. Was er benieuwd naar, omdat iemand me laatst stellig vertelde dat V-power beter is voor gechipte motor.
Als er al verschil is, dan zit dat in de merkspecifieke toevoegingen (dopes). Ieder merk claimt op zijn eigen manier de zuinigste of best reinigende benzine te leveren. Ik ken geen labtests die dat bevestigen of ontkrachten...Lijkt me verder weinig verschil
Ik weet niet of jij in de winter doorrijd met de motor; zoniet dan tijdens de winterstalling beter met 98 weg zetten; zit geen ethanol in en ethanol trekt water aan. Daarbij verouderd E10 sneller wat weer tot gom-vorming kan zorgen. Vooral carburateurs zijn daar gevoelig voor.Ik tank al jaren e10 in Duitsland met mijn tsi golfjes +100000km en nu met mijn karoq.
Nog nooit problemen mee gehad. Wel bij een merkloze pomp een stotterende motor van mijn auto en motorfiets
voor deze brandstof betaal je zomaar tien tot twaalf cent meer per liter en dat noem ik schandalig.
Je bent het niet verplicht toch?
Je hebt de keuze, duurdere 98 en een vlottere (en soms zuinigere) auto of de goedkopere 95
Oké, dank.@Blackciti Topic hierheen verplaatst, staan voldoende ervaringen van anderen, denk ik.
Maar ik vroeg om ervaringen van mede forumleden en die heb jij i.d. blijkbaar niet?
Gewoon ff naar neunen rijden en daar de fabrieks update laten doen.Maar zoals je al aangaf, is hij vlotter én beslist zuiniger als je het gaspedaal normaal blijft bedienen.
Hier idem.... grote voordeel wat ik heb is dat het geen Daily is. Maakt mij dus niet heel veel uit of die nou zuinig loopt of juist een 1 op een emmer doorstooktIk tank altijd Ultimate 98, gechipt of ongechipt. Grootste voordeel behaal je als je auto er op is afgesteld.