Welke breedte spacers?

HarrieSkoda

Forumguru
Aangezien ik vind dat mijn velgen mijn wielkasten niet voldoende vullen, ben ik voornemens spacers te plaatsen.

Echter is de vraag welke afmeting spacers het mooiste zullen staan.

Specificaties velgen;
7,5 x 18
ET51

Huidige banden maat;
225/40/18

Hoe verder de wielen naar buiten komen, hoe meer kans op steenslag.

Ik wil hier dus een mooi compromis in sluiten; mooi aangesloten wielen met de wielkast, en zo min mogelijk kans op steenslag, dus niet té ver.

Moet ik nog rekening houden met bepaalde merk spacers? Qua stevigheid of iets dergelijks?

Nog een vraag die in me op komt; hoe zit het met de originele slotbouten? Kan ik deze nog gebruiken met de spacers er tussen? Of zijn er bepaalde 'verlengde' (originele) slotbouten?

Graag jullie ervaringen :D!

MaxN

Donateur
Er rijden een aantal met 15 voor en 20mm achter.
Je zou kunnen kiezen voor 10 en 15.
Iets minder waardoor minder steenslag.

ertromp

Forumguru
De dikte zou ik kiezen voor 10 en achter 15 zoals @MaxN aangeeft
Zelf heb ik spacers van Eibach van aluminium.
De spacers die ik gekozen heb zijn voorzien van een centreerring
En nee je kunt de originele bouten niet meer gebruiken dus je moet over op verlengde bouten en afhankelijk van je velgen recht conisch of bolconische kop

Rofffel

Forumguru
Ik heb ook originele VAG velgen (GTI ED35) welke ook 7.5J et51 zijn en heb 20mm achter en 25mm voor.
Mocht je interesse hebben in foto's dan laat dat maar even weten.

HarrieSkoda

Forumguru
Altijd van harte welkom @Rofffel !

Hoe ervaar jij de breedte met de spacers aangaande steenslag?

En welk merk spacers heb je?

Heb je wielsloten icm. spacers?

Rofffel

Forumguru
Ik zal morgen even een paar foto's droppen.
Heb geen steenslag aangezien ze perfect in de wielkast liggen.
De velgen staan gelijk aan de body wat een iets meer aftermarket look geeft.
Dit doet mijn inziens iets afbreuk aan de 'OEM' look en zou derhalve voor 15 en 20mm kiezen.

Ik heb de Eibach pro genomen met wielbouten. Deze zijn origineel aangezien de originele bouten hier op passen.

Rofffel

Forumguru
Hierbij een aantal foto's ter ondersteuning:
360.jpg

360.jpg

360.jpg

HarrieSkoda

Forumguru
Thnx voor je foto's @Rofffel !

Uit je bericht begrijp ik dat je de originele wielbouten nog kunt gebruiken?! Dat zou super zijn!

Achter vind ik het mooi ogen, voor zou hij inderdaad ietsjes naar binnen mogen. Top!

Rofffel

Forumguru
Precies zoals ik t de volgende keer ook ga doen ;)
Je kan inderdaad de originele wielbouten gebruiken mits je niet onder de 20mm per kant verbreding gaat.

HarrieSkoda

Forumguru
@Rofffel ; heb je juist 25mm voor en 20mm achter? Of abusievelijk verkeerd getypt?

Ik heb nu deze spacers op het oog. Betreffen H&R spacers waarbij je de spacer op de naaf monteert met bouten die bij de spacer geleverd worden.

Vervolgens monteer je je wielen met de originele wielbouten én evt. slotbout op de spacer.

Precies wat ik wil!

Deze zijn 20mm per zijde. Dus 40mm op één as.

IMG_4214.JPG

Nu zoek ik nog een setje van 15mm per zijde. Dus 30mm per as.

Echter kan ik deze niet vinden met dezelfde montage als op de foto hierboven.. zou 15mm te smal zijn om eigen bouten te hebben om de spacer op de naaf te monteren?

Michelv.

Forumguru
De kop van de bout past daar waarschijnlijk niet meer in, qua diepte, of je zou bouten met een hele lage kop moeten gebruiken maar dan is de kans op dol draaien groot.

Rofffel

Forumguru
Ik heb voor de zekerheid even gekeken en ik heb achter 25 en voor 20.
Als je 15 neemt dan moet je spacers hebben met langere bouten.

HarrieSkoda

Forumguru
Ja f*ck dat dacht ik dus al @Michelv. . Ik vond de koppen van de bouten van 20mm spacers ook al redelijk laag.

20mm's worden ik ieder geval dit weekend opgehaald.

In dat geval zal het 20mm voor en 25mm achter worden, net als jou @Rofffel , omdat ik het montage systeem zo wil hebben.

Wil gebruik maken van eigen wielbouten & slotbout. Kan dus wel @ertromp .

Hopelijk wordt dit niet 'te' breed. Kan namelijk niet echt goed oordelen van de foto's.

Ik vind het wel mooi als het gelijk met de wielkasten loopt, maar niet té.

Zo heb jij dit dus ook @Rofffel ? Is die van jou trouwens ook verlaagd?

Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
ik heb 20 voor en 20 achter gehad en nu heb ik er volgens mij 20 om 15 op, vind ik beter passen bij de mijne.

HarrieSkoda

Forumguru
ik heb 20 voor en 20 achter gehad en nu heb ik er volgens mij 20 om 15 op, vind ik beter passen bij de mijne.

Dat lijkt mij ook de perfecte maat, maar die vlieger gaat voor mij niet op, als ik vasthoud aan het montage principe zoals op de foto een aantal posts terug.

Óf het moet zo zijn dat ik mijn originele wielbouten (+ slotbout) kan gebruiken als er 'slechts' een 15mm spacer tussen zit, en dus voldoende schroefdraad in de naaf gedraaid krijg.. maar dat zal wel niet.

Skoda vrienden, afgelopen week heb ik Eibach Pro Spacers (4 X 25 mm) binnengekregen. De spacer wordt op de naaf 'geschroefd' heb ik begrepen, maar nu is mijn vraag of ik met de originele wielbouten de velg kan monteren, of moeten er verlengde wielbouten komen? Hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben en dit met mij zouden willen delen. Alvast dank, Franske.

Bovenaan Onderaan