Welke breedte spacers?

HarrieSkoda

Forumguru
Spacersmaat op de voorzijde vond ik 15 voor en 20 achter wel het beste om nog met belading enz alles vrij te houden. Benieuwd of 25mm geen problemen gaat opleveren. Voor kom je in het gedrang als de auto tenminste verlaagt is.

Mij lijkt 15 voor en 20 achter ook de perfecte match. Alleen is het montage systeem dan niet zoals gewenst, moet je met langere wielbouten gaan werken, en passen je (originele) wielsloten niet meer.

Weet je of er 15 spacers zijn met dezelfde montage als (vanaf) de 20 brede spacers?

Dan is de keuze namelijk snel gemaakt voor me!

Krijg je met 20 voor en 25 achter al problemen met een Eibach (Pro-kit) verlaging?

Ik zit inderdaad ook een beetje met de breedte.
20/25 lijkt denk ik het mooiste en hebben in elk geval bij Eibach het mooiste systeem voor montage(systeem7).
Maar 15/20 lijkt me weer veiliger ivm verlagen en belading.
Alleen bij de 15 moeten dan wel weer langere bouten bij.

I feel you.. systeem 7 is gewoon het mooiste wat er is. Dat systeem heb ik nu ook met de 20mm H&R die ik vandaag binnen heb mogen krijgen.

Langere bouten is voor mij geen optie ivm. niet kunnen gebruiken wielsloten.

Keuzes, keuzes... :pieker:
 

Rofffel

Forumguru
Nee @HarrieSkoda , ik heb de sportline veren (1cm lager dan prokit) en loop nergens aan met 20 voor en 25 achter.
Enkele drempels dienen wel wat bescheidener genomen te worden uiteraard.
 

CDK

Forumguru
@HarrieSkoda, gewoon voor de 20/25mm optie gaan :jaja:
De bouten waarmee de spacers gemonteerd worden hebben wel een platte kop, dus monteren met beleid en met deugdelijk gereedschap, je hebt er niets aan als je de koppen rond draait ;)
 

Antera

Donateur
Helaas zijn er een spacers van 15mm met aparte montage op de naaf. Deze zijn namelijk niet veilig genoeg omdat er dan te weinig vlees is wat het boeltje vast kan houden. Daarom word dit niet gemaakt.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nee @HarrieSkoda , ik heb de sportline veren (1cm lager dan prokit) en loop nergens aan met 20 voor en 25 achter.
Enkele drempels dienen wel wat bescheidener genomen te worden uiteraard.

Zolang de wielen de spatschermen/wielkasten in geen geval zullen raken, vind ik het prima.

Zal eens kijken wat ik ervan vind, als ik de 20mm spacers aan één zijde van de auto monteer.

@HarrieSkoda, gewoon voor de 20/25mm optie gaan :jaja:
De bouten waarmee de spacers gemonteerd worden hebben wel een platte kop, dus monteren met beleid en met deugdelijk gereedschap, je hebt er niets aan als je de koppen rond draait ;)

Dat zag ik inderdaad! Goede dop erop kunnen plaatsen en vooral recht erop met aandraaien.

Koppen zien er nog heel goed uit, dus van een kenner geweest!

Helaas zijn er een spacers van 15mm met aparte montage op de naaf. Deze zijn namelijk niet veilig genoeg omdat er dan te weinig vlees is wat het boeltje vast kan houden. Daarom word dit niet gemaakt.

Jammer! Maar inderdaad 15mm draad zou niet veel zijn.

Geen idee hoever het schroefdraad eigenlijk normaal gesproken in de naaf gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Antera

Donateur
Om de maximale spacers te kunnen vast leggen kan je een waterpas pakken en die tegen je scherm aan zetten ( met doekje) en dan vanaf de waterpas naar je wiel terug meten zo hoog mogelijk om te kijken hoeveel ruimte je hebt. Dat - +/- 5 a 7mm is een veilige breedte
 

hemi24

Forumguru
Maar inderdaad 15mm draad zou niet veel zijn.

Geen idee hoever het schroefdraad eigenlijk normaal gesproken in de naaf gaat.

De eerste en laastste 1 a 1,5 mm is waarschijnlijk conisch (zowel kop van de bout als rand van het draadgat), dus van de dikte van de schijf kun je sowieso al 3mm afrekenen.
 
Bovenaan Onderaan