Welke dempers/veren zouden jullie onder je S2 monteren?

Nieuwe dempers/veren, wat geniet jou voorkeur?

  • Veren/dempers? Alleen bumpstops zijn ruim voldoende!

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    13
  • Opiniepeiling gesloten .

Noord26

Forumguru
Niet het hele budget moet er in 1 keer aan, het is een optie! ;)

Weet iemand toevallig of je aan de achterzijde de demping zo kunt veranderen van de KW Street Comfort als het gemonteerd is?
 

s-line

Forumguru
Alleen denk ik dat je de hardheid verstelling zelden tot nooit zal gebruiken. En het de kosten tov variant niet waard zijn! Ik zou zeggen rij eens mee met iemand met variant1 en een streetcomfort,zal je zien dat je als leek weinig tot geen verschil zal voelen.:D
 

eddiea

Forumguru
Als je al kan verstellen is het onder het potje. Wordt demonteren dan. Volgens mij is dat niet bij de set voor de superb.
 

Noord26

Forumguru
@ S-line: ik ga er vanuit dat ik idd geen verschil ga voelen met variant 1 en street comfort met circa 30mm verlaging. Maar het verschil in prijs is minimaal tussen deze 2 en dan zou ik toch voor de mogelijkheid van verstelling van de dempers gaan in hardheid. Heb inmiddels zowel mensen op de PB staan die toch behoorlijk andere settings van demping aan hebben gehouden voor dezelfde set, onder vergelijkbare auto's..

@ eddiea: ik had het over verstelling van de mogelijk dempers. Niet de veren. Als ik de dempers pas kan veranderen na de-montage is dat een nadeel natuurlijk. ;)
 

ertromp

Forumguru
Demping is zowel aan de voorste als op de achterste dempers te verstellen:
Op de beurs in Essen heb ik gezien dat de Streetcomfort middels 16 klikjes te verstellen is.
Op de voorste dempers middels een stelschroef en achter met een stift boven in de demper.
Wel lijkt het me het makkelijkste te verstellen achter als je de auto enigszins opkrikt anders kom je er amper bij
 

Antera

Donateur
Alleen denk ik dat je de hardheid verstelling zelden tot nooit zal gebruiken. En het de kosten tov variant niet waard zijn! Ik zou zeggen rij eens mee met iemand met variant1 en een streetcomfort,zal je zien dat je als leek weinig tot geen verschil zal voelen.:D


Er zit wel degelijk verschil in. De V1 is gebouwd kwa demping op maximale verlaging en is daardoor stoteriger dan de streetcomfort. Zelfs bij "maar" 30mm verlaging.

Dit zelf ervaren en ook op de Curcus bij KW mee gekregen. Het rijd met een KW V1 zeker anders kwa comfort dan de street. dit is de reden dat ik dus ook op de streetcomfort ben gaan rijden. En ja voor een leek is het misschien anders als je niet beter weet maar mijn ervaring persoonlijk en met diverse klanten geven toch anders.

KW is puur gebouwd op het feit dat de verlaging maar een bepaalde maximale heeft en ook daarmee de veren anders zijn en dusdanig dat deze stuk comfortabeler zijn.

@Noord26

prijs was incl btw zoals ik je die gaf niet excl zoals jij aangeeft

Voorzijde is onder de motorkap te stellen achter moet de dempers gedemonteerd worden
 

Noord26

Forumguru
prijs was incl btw zoals ik je die gaf niet excl zoals jij aangeeft

Weet ik. Maar ik heb een budget gekregen van €1200,- excl van de baas. Een meevaller laten we maar zeggen. Echter hoeft dat niet meteen op. Kleine kanttekening is dat hij wel het recht heeft voor gehouden er elke dag €100,- vanaf te halen als ik toch een dag ziek ga zijn. Dus opmaken nu denk ik bij mijzelf. ;)
 

eddiea

Forumguru
Dit zelf ervaren en ook op de Curcus bij KW mee gekregen. Het rijd met een KW V1 zeker anders kwa comfort dan de street. dit is de reden dat ik dus ook op de streetcomfort ben gaan rijden. En ja voor een leek is het misschien anders als je niet beter weet maar mijn ervaring persoonlijk en met diverse klanten geven toch anders.
Zal bij heel veel auto's inderdaad ook zo zijn. Speelt ook nog een factor mee wat voor auto het is. De lange wielbasis maakt een superb sowieso al minder stoterig. Ik kan je wel vertellen dat een variant 1 in de hogere regionen comfortabeler is dan het standaard onderstel. Geen cursus voor nodig, maar gewoon een constatering bij mijn oude Superb. Ik zie er de toegevoegde waarde niet van in.
 

Antera

Donateur
De hardheid wordt in de praktijk eigenlijk nooit versteld. Bijna iedereen laat de fabrieks instelling staan.

Heb er al diverse gehad die later nog even langs kwamen om ze wat softer te zetten. Fabrieks instelling is al super, maar ook ik heb ze nog iets zachter staan. Maar zoals ik al zei het is allemaal erg persoonlijk. Ik monteer alles wat de klant wilt.

Nu houd ik wijs me mond
 

jalex_h

Forumguru
Euhh... terwille van een zuivere afweging: hoeveel pilletjes zouden er uit het budget van €1200 excl. BTW kunnen? :D

Uit ervaring weet ik dat je daar heel veel pilletjes voor kunt kopen (voor nieuwsgierigen: Er gaat niets boven Vomax-A, helaas alleen in Duitsland verkrijgbaar). Maar altijd (want het gaat evengoed op de meest onverwachte momenten wel eens mis) met een emmer rond rijden is ook niet alles. En als die dan weer eens gevuld is, wil je hem wel zo snel mogelijk legen. Maar ja, waar doe je dat zo snel? (tip: een plastic zak in de emmer lost in ieder geval het probleem van het schoon maken van de emmer op en als je hem dicht knoopt, scheelt het weer in de stank).
Vervolgens begint de achterbank te muiten dat het zo stinkt in de auto en dat ze daar dan weer van moeten ko..en. Nee, pillen zijn niet de meest ideale oplossing.

Volgens de rest van de familie komt het omdat de auto deint, dus vandaar dat ik dit draadje met veel interesse volg. Niet meer voor de huidige want die gaat er aan het einde van het jaar uit, maar wel voor de volgende auto (wat zo maar weer een Superb zou kunnen worden)
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Heb er al diverse gehad die later nog even langs kwamen om ze wat softer te zetten. Fabrieks instelling is al super, maar ook ik heb ze nog iets zachter staan. Maar zoals ik al zei het is allemaal erg persoonlijk. Ik monteer alles wat de klant wilt.

Nu houd ik wijs me mond
Ik monteer ook alles!:deuk:
En heb er ook al zat gemonteerd!
 

stijnheidi

Senior Member
Hoi als ik het geld ervoor over had gehad was het bij mij ook de kw streetcomfort geworden. Die vond ik persoonlijk iets te veel van het goed. Ik heb uiteindelijk in overleg met Antera en na veel wikken en wegen (er staat hier ergens een draadje) gekozen voor de eibach veren met een bilstein b4 demper (de versie die als vervangingsdemper voor het sportonderstel wordt gebruikt) de b6 leek me iets te straf te worden net als de b8. Daarnaast heb ik achter tussen de veren iets dikkere rubbers gemonteerd. Staat ie achter ongeveer 5-7 mm hoger. Ik ben zelf uiteindelijk tevreden met het resultaat. iets sportiever, minder duiken, minder overhellen en nagenoeg net zoveel comfort als in de oude situatie. moet wel zeggen dat je snel aan het rijgedrag went en het af ten toe zelfs iets straffer had mogen zijn. Het oude onderstel betrof het standaard onderstel . Mijn gevoel zegt dat mijn huidige opzet qua rijbeleving redelijk overeenkomt met het standaard sportonderstel. Dus als je iets straffer wilt dan je nu hebt (sportonderstel) zou ik uit budgetaire overwegingen voor de eibach met bilstein b6 gaan en als je toch voor de volle mep wilt gaan de kw. Instellen en verder verlagen was/is voor mijn geen optie.
 

Noord26

Forumguru
Zo zit ik wat plaatjes te bekijken van sets. En zag toen toch wel iets wat de nodige vragen op riep. Vergelijk tussen een AP en een KW set:
 

Bijlagen

  • kpb190054.jpg
    kpb190054.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 34
Bovenaan Onderaan