Dit is een set van een golf 2/3 die hebben rechte veren en daardoor een stuk stugger!Zo zit ik wat plaatjes te bekijken van sets. En zag toen toch wel iets wat de nodige vragen op riep. Vergelijk tussen een AP en een KW set:
Een soort kunstof/aluminium, lichtgewicht materiaal met ijzer erin!Is die verstelring toevallig van normaal pisbakstaal ?
Of ook van RVS.
Indien eerste dan kun je er op wachten dat de nieuwe ring ook weer vast gaat zitten.
rVS en staal verdragen mekaar namelijk niet en vreten op elkaar in, oplossing kan dan wel eens zijn door de ring warm te stoken.
Dit probleem vaak genoeg mee gemaakt met slagbomen met RVS bouten die niet loskwamen al ging je er met verlengpijp aan hangen.
Ook omdat de plaat waar de bouten inzaten van staal waren.
Na warm stoken van plaat en bout kon je ze bij wijze van spreken met de hand weer losdraaien.
Mijn collega rijd overigens op een AP schroefset op zijn Passat 3c station en is daar ook zeer enthousiast over!
De keer dat ik mee reed was ik ook aangenaam verrast en ik denk dat ik deze set misschien ook wel op mijn volgende auto zou aanschaffen hou je ook nog leuk wat centjes in je zak voor leuke andere dingen!
Btw, hij rijd er nu bijna 1,5jaar op zonder problemen! En voor het huis,tuin,en keuken gebruik heb je er echt wel een prima set aan. Maar overall zal je merken dat een schroefset waarschijnlijk je auto een stuk lekkerder laat rijden, lees bijna zelfs comfortabeler als je greenline onderstel
Dit is een set van een golf 2/3 die hebben rechte veren en daardoor een stuk stugger!
Voor de golf5/6 platform hebben de veren gewoon een bolle vorm net als orgineel daarmee comfortabeler.
Yep,de verstelbare! Maar in de praktijk ga je niet elke keer de auto opkrikken om het draad schoon te maken! Elke winter doe ik dat met de wielen wissel en dan zat de rvs toch echt muur vast!De AP set met verstelbare demping?
En als je de RVS schroefdraad ook niet zo nu en dan schoon maakt zal je ook niets meer kunnen verstellen. Daarnaast (ben zelf nu 11 jaar werkzaam in een 50% kantoor en 50% werkplaats functie in de metaalindustrie) is RVS ook echt niet roestvrij. De juiste term in roestVAST, niet roestVRIJ. Wil je vrijwel roestvrij, moet je RVS316 nemen. Maar dat is nog 2,5 a 3 maal zo duur als normaal 304 RVS..