Skodahhh
Lid
Dit was een Seat Leon ST FR in Desire Red. Die is er niet in andere rode tinten dan Desire Red (kleurcode E1E1, dus echt anders dan Velvet Red K1K1).
Op de foto is de kleur overigens minder helder dan in het echt:
Bekijk bijlage 66109
Dit biedt wel weer mogelijkheden een foto van Velvet Red beter in te schatten. Denk ik.
Leonard heeft deze foto’s voor mij geplaatst van zijn nieuwe velvet rode Octavia.
M.b.t. de kleur, had ik hetzelfde probleem. En zelfs toen de auto geleverd was, had ik mijn twijfels of de fabriek wel de juiste kleur had geleverd. Het is namelijk lastig om te zien of het metallic is, en meerdere collega's en kennissen hadden dezelfde twijfel. Voor mijn eigen geruststelling, ben ik naar de Skoda-dealer in Alkmaar gereden, en daar was het eerste antwoord: dit is uni-rood. Nog een keer kijken....twijfels bij de verkoopster....... en uiteindelijk heeft ze de auto in de aflever-showroom gereden onder het felle licht. Toen kon je gelukkig goed zien dat het wel degelijk metallic, dus Velvet Red is. Laat er geen twijfel over bestaan, ik vind het een prachtige kleur. En vanuit verschillende hoeken en andere omstandigheden heeft de auto ook een andere kleur (je ziet het ook wel een beetje op de foto's). Ook in de zon kun je toch wel zien dat het om metallic gaat, maar heel fijntjes.
Uit welke hoek van Nederland kom je, @Skodahhh? Ik zit in de omgeving van Assen of Den helder, je moet de kleur gewoon live zien!!