@
lugolux78 Yep, er zijn zelfs speciale middelen die ook ingevreten ijzerdeeltjes (vliegroest)bijvoorbeeld afkomstig van de remmen verwijderen. Tot voor kort was Iron-X van Carpro het beste product daarvoor, ondertussen zijn er middelen die net zo goed of zelfs iets beter zijn, zoals bijvoorbeel Monello non-ferro. Het beste bij het goed cleanen van een velg: wiel van de auto (en bijv. even reservewiel eronder), eerst met gewone velgenreiniger en velgenborstel reinigen, en dan afhankelijk van wat voor vuil er op zit speciale middelen zoals Monello non-ferro, teerverwijderaar enz. Als de velgen netjes zijn, kun je ze het beste direct in de velgenwax zetten, dan heb je er in het vervolg veel minder werk aan.
@
smutzkanone : als die extra glans tussen je oren zit: betekent dat dat je kaal bent, of dat je haar zo vet is?
Serieus: ik dacht al zoiets, maar vind de keus voor spray&gloss als lube nog steeds eigenaardig.
@
franklouwers een goede uitgebreide detailbeurt kost minimaal een dag, en een auto die jarenlang verwaarloost is, red je het daar eigenlijk niet mee. Polijsten doe je alleen als er krassen/swirls in de lak zitten, of voor extreem fanatieke detailers om lak met een sinaasappelhuid gladder te krijgen. Kleien doe je alleen bij hardnekkige vervuiling en/of als je beschermlagen gaat aanbrengen of gaat polijsten. Het is niet zo dat je bij een simpele wasbeurt, direct alles uit de kast trekt. De laatste foto van mijn auto die nu in mijn topic staat (zie handtekening), is bijvoorbeeld gemaakt zo'n 3 maanden na de laatste detailbeurt, en de auto heeft daags vantevoren alleen een wasbeurt met shampoo met toegevoegde carnaubawax gehad (om de waxlaag langer in stand te houden, of te boosten zoals het ook wel genoemd wordt).
Auto heeft is de laatste detailbeurt: gekleid, voorzien van een glaze (PBW black hole), een sealant (PBW-exp), en na een nachtje curen van de sealant nog een waxlaagje (Collinite 845 insulator wax).