SFC Greenline
Lid
Hoe schakel je bochtenverlichting in?
Hoe schakel je bochtenverlichting in?
gaan zowel open als dicht. Wel ingedrukt houden
De Greenline bezit geen meesturende corner verlichting. Dat is een van de redenen dat dan ook niet de bochtenverlichting werkt.
Beste Erik,
Naast de mistlampen voor heb ik nog een lampje, dit zal toch wel e bochtenverlichting ofwel de corner verlichting moeten zijn?
Sorry dat ik even off topic ga.
Maar heb de sprit monitor ingevuld maar als ik de URL in de handtekening zet werkt het niet.
Hier is de URL die bij spritmonitor staat. Waar moet ik wat zetten om het werkend te krijgen?
Heb hem als BBCode laten weergeven omdat onderaan bij handtekening wijzigen staat HTML nee.
alvast bedankt voor de hulp.
Thnx
dacht dat ik dat moest invullen in de regel van URL dat was mijn fout.
we kunnen weer terug on topic gaan.
Ik heb er bewust voor gekozen om de dagrijverlichting niet te laten activeren, omdat dit namelijk ook extra brandstof kost.
En wat de dagrijverlichting betreft, dat is een ledlamp en verbruikt nagenoeg niets
En nu rijd je zonder verlichting overdag?Ik heb er bewust voor gekozen om de dagrijverlichting niet te laten activeren, omdat dit namelijk ook extra brandstof kost.
1% meerverbruik met 21 W lamp, ten opzichte van 5-15% meerverbruik voor de aircoMaakt het verbruik wel hoger, m.i. niet veel de airco verbruikt meer.
Wel mooi en je bent beter zichtbaar.
En nu rijd je zonder verlichting overdag?
volgens het SWOV-rapport MVO:
Per auto is het meerverbruik door het aanzetten van het dimlicht (2x 55W) gelijk, maar relatief gezien zijn er grote verschillen. Bij een zuinige personenauto bijvoorbeeld met een verbruik van 6,7 l per 100 km (1:15) is het meerverbruik door de standaarddimlichten 3%. Het meerverbruik is 2% voor bijvoorbeeld een personenauto die 10 l/100 km (1:10) gebruikt en 1% voor een vrachtauto met een verbruik van 33 l/100 km).
Brandstofbesparing kan worden gerealiseerd door de toepassing van speciale MVO-gloeilampen (21W per lamp) of led-verlichting (circa 5W per lamp).
Het meerverbruik bij jouw auto zou dus maximaal 1 % bedragen...
Maar daartegenover staat: meer veiligheid.
Overigens is op Europees niveau besloten dat vanaf 2011 nieuwe modellen personen- en bestelauto's uitgerust moeten worden met lampen die overdag automatisch gaan branden als de auto wordt gestart.
Het meerverbruik bij 2x55W lampen is 3% dus bij 2 lampen van max 21W minder dan de helft, oke, dan tussen 1 en 1,5 %Snap niet hoe je nu bij die 1%meer komt op dit moment gebruik ik ongeveer 1:16 dus begrijp ik uit jou verhaal 3% meer.