Welke telefoons icm. multi-stuur/maxidot adresboek

Klaasje

Forumguru
IK heb een gewone Nokia N70 en die doet het er ook goed op.
Moet wel het special programaatej op de achtergrond draaien.
Oproepnamen nzie je ook gewoon in MaxiDot

Heb sinds vorige donderdag mijn nieuwe O2 combi DSG... Rijdt als een droom!

Wat betreft de carkit:

Samsung SGH-U600 werkt perfect samen met de originele bluetooth-carkit af fabriek. Zowel het verbinden gebeurt vlekkeloos, alsook de telefoonboek die wordt opgeladen vanuit je gsm.

1 ding heb ik gemerkt dat niet werkte, dat was de lijst met ontvangen oproepen, gekozen nummers, en gemiste oproepen. Maar mij kan dat eerlijk gezegd weinig schelen!

Nokia 6300 zal ik vanavond proberen (heb intussen dat toestel verkocht aan een kameraad van mij)...

Ben super happy met mijn nieuwe O2 combi, had me geen betere keuze kunnen maken!!!

Hoi Dejos,

allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Uiteraard ook bedankt voor de informatie. Fijn te horen dat dat allemaal prima werkt. Ook mij boeien de gemiste/laatst gekozen/ontvangen oproepen niet. Als ik er maar mee kan bellen en gebeld worden terwijl ik rij, en dat gaat dus prima :D

Veel plezier nog met je nieuwe aanwinst!

Groet,

Peter
(pfffttt.. Ik moet nog 5 weken... het lijkt wel een eeuwigheid...)

vdijk

Lid
IK heb een gewone Nokia N70 en die doet het er ook goed op.
Moet wel het special programaatej op de achtergrond draaien.
Oproepnamen nzie je ook gewoon in MaxiDot

wat voor programma moet je dan hebben ?
Ik neem aan dat dit programma op de telefoon zit ?

vdijk

Lid
dit is inderdaad het programmaatje welk ik op de achtergrond draai.
Gewoon het programma starten op je Mob en dan op verbergen klikken.
Wanneer je vervolgens verbind met Columbus, zal hij adresboek gaan uitwisselen.

dit geldt dus alleen maar voor je columbus en dus niet voor je Nokia met een andere carkit ???

vdijk

Lid
ik krijg binnenkort een samsung I600 (van een oud collega) ?

heeft iemand hier ervaring mee ?
en is er een soort vergelijkbaar programma'tje voor ?

alvast bedankt

dejos

Nieuw lid
ik krijg binnenkort een samsung I600 (van een oud collega) ?

heeft iemand hier ervaring mee ?
en is er een soort vergelijkbaar programma'tje voor ?

alvast bedankt

Ik zou eerst proberen dat je de I600 niet gewoon kan verbinden, zonder software-tools of wat dan ook... Voor hetzelfde geld werkt dat van de 1e keer perfect zoals bij mij...

Grtz

vdijk

Lid
nog ff een toevoeging.

HTC TyTn II werkt ook toppie. Contacten worden vanuit outlook gelezen. Kunnen ook van Sim gelezen worden, maar met smart/PDA-phone is het toch handig als deze ook vanuit outlook gelezen kunnen worden.

ik heb even een vraag:
op dit moment heb ik een nokia 6021, maar krijg binnenkort een Samsung i600 (met synchronisatie met outlook). Nu heb ik meerdere telefoonnummers bij een contactpersoon staan. Hoe gaat de maxidot en BT carkit hiermee om ?

krijg je een verschil te zien in het bijv het mobiele nummer en het vaste nummer te zien ?
Hoe kun je kiezen uit de verschillende telefoonnummers als je wilt bellen ?

alvast bedankt voor de antwoorden

TL@

Forumguru
Dezelfde naam staat er gewoon meer keren in, je kan dus niet zien of het over het mobiel nummer gaat of niet. Beetje jammer.

Je krijgt gewoon alle namen onder elkaar te zien, achternaam eerst. Wanneer je belt, krijg je ook het nummer te zien. Ik probeer dus altijd, wanneer ik zie dat het niet het mobiele nummer is, leg ik af voor de verbinding is gemaakt en probeer dan het tweede nummer.

vdijk

Lid
ik heb even een vraag:
op dit moment heb ik een nokia 6021, maar krijg binnenkort een Samsung i600 (met synchronisatie met outlook). Nu heb ik meerdere telefoonnummers bij een contactpersoon staan. Hoe gaat de maxidot en BT carkit hiermee om ?

krijg je een verschil te zien in het bijv het mobiele nummer en het vaste nummer te zien ?
Hoe kun je kiezen uit de verschillende telefoonnummers als je wilt bellen ?

alvast bedankt voor de antwoorden

inmiddels ben ik in het bezit van de samsung I600 (met Windows Mobile 5) en inderdaad de contacten (in Outlook) waren niet te zien op de maxidot. Wel waren de telefoongesprekken (inkomend) op de maxidot te zien, enkel het telefoonnummer.

Nu heb ik op internet gezocht en ben bij een upgrade uitgekomen van wm 5 naar wm 6. Deze heb ik gisteravond op de telefoon gezet en zal het dadelijk gaan testen in de auto. Volgens de informatie van de upgrade zou wm 6 de oplossing zijn met het zien van de namen in de telefoon.

ik ben benieuwd

vdijk

Lid
ik heb het inmiddels getest en het werkt !!!.
Ik zie nu de namen en telefoonnummer die in Outlook staan.

Conslusie: Zorg dat je mobiel uitgerust is met wm 6

TL@

Forumguru
Je moet ook zorgen dat er geen spaties in de telefoonnummers staan, Outlook zet die er soms zelf en dan werkt het niet goed met de Maxidot wanneer je gebeld wordt. Je krijgt dan enkel de nummer te zien en niet de naam die er mee overeen komt.

ik heb het inmiddels getest en het werkt !!!.
Ik zie nu de namen en telefoonnummer die in Outlook staan.

Conslusie: Zorg dat je mobiel uitgerust is met wm 6

Heb jij de telefoonnummers alleen in het telefoongeheugen staan (contacten) of ook op je SIM-kaart.
Ik had in mijn Nokia 6310i de telefoonnummers zowel in het telefoongeheugen als op de SIM-kaart staan en de Columbus las ze beiden uit, waardoor de namen meerdere keren voorkwamen. Als er daarnaast per naam ook nog eens meerdere telefoonnummers stonden (bv GSM, Vaste aansluiting, werk etc...) dan is er haast geen uitkomen meer aan.
Voor elk telefoonnummer krijg je dan een afzonderlijke vermelding, waardoor een naam wel 5-6 keer voor kan komen. Probeer dan maar eens in 1 keer het juiste nummer te bellen.
Ik heb net de nieuwste HTC (Touch HD) aangeschaft met windows mobile 6.1 Professional en wil e.e.a. nu in 1 keer goed instellen.
Hoe kan ik e.e.a. nu het beste aanpakken, zodat er géén dubbele nummers meer voorkomen?
Is het misschien mogelijk om op een of andere manier onder 1 naam meerdere telefoonnummers te zetten?
Hoe heb jij dit opgelost?

harry

Senior Member
Bluetooth

Beste mensen,
Ik ben in erge twijfel/onwetendheid over de inbouw bluetooth (af fabriek) in mijn nwe octavia met multifunctioneel stuurwiel. Ik heb hier nul ervaring mee en weet daarom niet wat ik kan en mag verwachten. Nu heb ik ook nog eens een iphone wat het waarschijnlijk allemaal nog specifieker maakt. Autoradio: Skoda Swing. Ik hoop dat iemand duidelijkheid kan geven op de volgende basic 'telefoon over bluetooth' vragen;

1. Is het mogelijk om met de knoppen op je stuur de telefoon op te nemen? Op het MF stuur zit immers afbeelding van een telefoon.
2. Is het mogelijk om e.e.a. af te lezen in je maxidot display of radio display?
3. Stel je luistert naar een cd via de skoda radio en opeens gaat de telefoon. Wordt de muziek dan uitgeschakeld/gedimd?
4. Is het mogelijk om muziek van de iphone/telefoon af te spelen via de bluetooth?
5. Waar zit de microfoon eigenlijk? Heeft de beller aan de andere kant geen last van echo als de speakers hard staan tijdens bellen?

Hallo Harry,

ik heb dan wel de vorige versie van de Octavia, maar ik kan je wel mijn ervaringen tussen IPhone en ingebouwde bluetooth delen.

1. Ik heb geen directe knoppen voor het opnemen van de telefoon op het stuur zitten (wel voor volume, en wisselen tussen track/zender etc), maar ik kan de telefoon wel opnemen via de boordcomputer (Hendel van de ruitenwissers, daar zitten de benieningsknoppen op). Het lijkt me dat via het stuur dan ook wel zal werken.

2. Ik heb dan een columbus radio navigatiesysteem. Ik kan zowel daarop als via de maxidot de telefoon bedienen en bijvoorbeeld het telefoonboek uitlezen/doorbladeren. Via de Maxidot zal in jou geval daarom ook wel kunnen. De radio ken ik niet, dus daar durf ik niets over te zeggen.

3. Bij de O2 met Columbus navigatie en ingebouwde bluetooth: Ja. In de huidige versie zal dat niet anders zijn.

4. Ik heb dat bij de Skoda nog niet geprobeerd. Ik heb tijdelijk een Saab gereden i.vm. afwezigheid van mijn auto, en daarbij kon het wel. Daar moet ik wel bijzeggen dat de Saab óók een "bekabelde" ipodaansluiting had (Die ik op dat moment niet gebruikte). Of het bij Skoda ook zal werken weet ik niet, de IPhone ondersteund het in ieder geval wel.

5. Bij mij zit de microfoon bij/naast de interieurverlichting. De ontvanger heeft bij mij geen last van echo oid, maar dat zal ook afhangen van het volume dat jezelf instelt (Hoe harder de speaker, hoe groter de kans op echo voor de persoon aan de andere kant van de lijn) Ikzelf heb meer last van het mezelf terughoren, maar dat probleem ligt volgens mij aan het volume van de "ontvangende partij".

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen. Ik neem niet aan dat de ervaringen met de O3 slechter zullen zijn...

Groet,

Peter

harry

Senior Member
Hallo Harry,

ik heb dan wel de vorige versie van de Octavia, maar ik kan je wel mijn ervaringen tussen IPhone en ingebouwde bluetooth delen.

1. Ik heb geen directe knoppen voor het opnemen van de telefoon op het stuur zitten (wel voor volume, en wisselen tussen track/zender etc), maar ik kan de telefoon wel opnemen via de boordcomputer (Hendel van de ruitenwissers, daar zitten de benieningsknoppen op). Het lijkt me dat via het stuur dan ook wel zal werken.

2. Ik heb dan een columbus radio navigatiesysteem. Ik kan zowel daarop als via de maxidot de telefoon bedienen en bijvoorbeeld het telefoonboek uitlezen/doorbladeren. Via de Maxidot zal in jou geval daarom ook wel kunnen. De radio ken ik niet, dus daar durf ik niets over te zeggen.

3. Bij de O2 met Columbus navigatie en ingebouwde bluetooth: Ja. In de huidige versie zal dat niet anders zijn.

4. Ik heb dat bij de Skoda nog niet geprobeerd. Ik heb tijdelijk een Saab gereden i.vm. afwezigheid van mijn auto, en daarbij kon het wel. Daar moet ik wel bijzeggen dat de Saab óók een "bekabelde" ipodaansluiting had (Die ik op dat moment niet gebruikte). Of het bij Skoda ook zal werken weet ik niet, de IPhone ondersteund het in ieder geval wel.

5. Bij mij zit de microfoon bij/naast de interieurverlichting. De ontvanger heeft bij mij geen last van echo oid, maar dat zal ook afhangen van het volume dat jezelf instelt (Hoe harder de speaker, hoe groter de kans op echo voor de persoon aan de andere kant van de lijn) Ikzelf heb meer last van het mezelf terughoren, maar dat probleem ligt volgens mij aan het volume van de "ontvangende partij".

Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen. Ik neem niet aan dat de ervaringen met de O3 slechter zullen zijn...

Groet,

Peter

Hallo Peter, bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik laat bluetooth dan toch maar inbouwen. Heb ik dat aux kabeltje ook niet meer nodig.

Hallo Peter, bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik laat bluetooth dan toch maar inbouwen. Heb ik dat aux kabeltje ook niet meer nodig.

Graag gedaan hoor.

De aux-kabel heb je wellicht dus wel voor de muziek nodig, dat durf ik dus niet te zeggen, heb dat eigenlijk nooit geprobeerd. Ik doe de muziek altijd via de aux-kabel en de telefoon via bluetooth.. Als ik eens tijd heb ga ik toch ook eens proberen of ik de muziek via de bluetooth krijg... Wie weet...

Ik ben in ieder geval erg tevreden over de bluetooth carkit (Gebruik hem met zowel mijn prive IPhone als met de zakelijke Nokia 6300).

Groet,

Peter

harry

Senior Member
Graag gedaan hoor.

De aux-kabel heb je wellicht dus wel voor de muziek nodig, dat durf ik dus niet te zeggen, heb dat eigenlijk nooit geprobeerd. Ik doe de muziek altijd via de aux-kabel en de telefoon via bluetooth.. Als ik eens tijd heb ga ik toch ook eens proberen of ik de muziek via de bluetooth krijg... Wie weet...

Ik ben in ieder geval erg tevreden over de bluetooth carkit (Gebruik hem met zowel mijn prive IPhone als met de zakelijke Nokia 6300).

Groet,

Peter

Lees nu net dat iphone FW3.0 stereo bluetooth ondersteunt.
Het zou dus moeten werken.

Bovenaan Onderaan