Heb sinds vorige donderdag mijn nieuwe O2 combi DSG... Rijdt als een droom!
Wat betreft de carkit:
Samsung SGH-U600 werkt perfect samen met de originele bluetooth-carkit af fabriek. Zowel het verbinden gebeurt vlekkeloos, alsook de telefoonboek die wordt opgeladen vanuit je gsm.
1 ding heb ik gemerkt dat niet werkte, dat was de lijst met ontvangen oproepen, gekozen nummers, en gemiste oproepen. Maar mij kan dat eerlijk gezegd weinig schelen!
Nokia 6300 zal ik vanavond proberen (heb intussen dat toestel verkocht aan een kameraad van mij)...
Ben super happy met mijn nieuwe O2 combi, had me geen betere keuze kunnen maken!!!
IK heb een gewone Nokia N70 en die doet het er ook goed op.
Moet wel het special programaatej op de achtergrond draaien.
Oproepnamen nzie je ook gewoon in MaxiDot
wat voor programma moet je dan hebben ?
Ik neem aan dat dit programma op de telefoon zit ?
dit is inderdaad het programmaatje welk ik op de achtergrond draai.Deze misschien?
http://europe.nokia.com/A4160018
Weet het niet zeker, maar komt uit deze topic:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4957
dit is inderdaad het programmaatje welk ik op de achtergrond draai.
Gewoon het programma starten op je Mob en dan op verbergen klikken.
Wanneer je vervolgens verbind met Columbus, zal hij adresboek gaan uitwisselen.
dit geldt dus alleen maar voor je columbus en dus niet voor je Nokia met een andere carkit ???
ik krijg binnenkort een samsung I600 (van een oud collega) ?
heeft iemand hier ervaring mee ?
en is er een soort vergelijkbaar programma'tje voor ?
alvast bedankt
nog ff een toevoeging.
HTC TyTn II werkt ook toppie. Contacten worden vanuit outlook gelezen. Kunnen ook van Sim gelezen worden, maar met smart/PDA-phone is het toch handig als deze ook vanuit outlook gelezen kunnen worden.
ik heb even een vraag:
op dit moment heb ik een nokia 6021, maar krijg binnenkort een Samsung i600 (met synchronisatie met outlook). Nu heb ik meerdere telefoonnummers bij een contactpersoon staan. Hoe gaat de maxidot en BT carkit hiermee om ?
krijg je een verschil te zien in het bijv het mobiele nummer en het vaste nummer te zien ?
Hoe kun je kiezen uit de verschillende telefoonnummers als je wilt bellen ?
alvast bedankt voor de antwoorden
ik heb het inmiddels getest en het werkt !!!.
Ik zie nu de namen en telefoonnummer die in Outlook staan.
Conslusie: Zorg dat je mobiel uitgerust is met wm 6
Hallo Harry,
ik heb dan wel de vorige versie van de Octavia, maar ik kan je wel mijn ervaringen tussen IPhone en ingebouwde bluetooth delen.
1. Ik heb geen directe knoppen voor het opnemen van de telefoon op het stuur zitten (wel voor volume, en wisselen tussen track/zender etc), maar ik kan de telefoon wel opnemen via de boordcomputer (Hendel van de ruitenwissers, daar zitten de benieningsknoppen op). Het lijkt me dat via het stuur dan ook wel zal werken.
2. Ik heb dan een columbus radio navigatiesysteem. Ik kan zowel daarop als via de maxidot de telefoon bedienen en bijvoorbeeld het telefoonboek uitlezen/doorbladeren. Via de Maxidot zal in jou geval daarom ook wel kunnen. De radio ken ik niet, dus daar durf ik niets over te zeggen.
3. Bij de O2 met Columbus navigatie en ingebouwde bluetooth: Ja. In de huidige versie zal dat niet anders zijn.
4. Ik heb dat bij de Skoda nog niet geprobeerd. Ik heb tijdelijk een Saab gereden i.vm. afwezigheid van mijn auto, en daarbij kon het wel. Daar moet ik wel bijzeggen dat de Saab óók een "bekabelde" ipodaansluiting had (Die ik op dat moment niet gebruikte). Of het bij Skoda ook zal werken weet ik niet, de IPhone ondersteund het in ieder geval wel.
5. Bij mij zit de microfoon bij/naast de interieurverlichting. De ontvanger heeft bij mij geen last van echo oid, maar dat zal ook afhangen van het volume dat jezelf instelt (Hoe harder de speaker, hoe groter de kans op echo voor de persoon aan de andere kant van de lijn) Ikzelf heb meer last van het mezelf terughoren, maar dat probleem ligt volgens mij aan het volume van de "ontvangende partij".
Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen. Ik neem niet aan dat de ervaringen met de O3 slechter zullen zijn...
Groet,
Peter
Hallo Peter, bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Ik laat bluetooth dan toch maar inbouwen. Heb ik dat aux kabeltje ook niet meer nodig.
Graag gedaan hoor.
De aux-kabel heb je wellicht dus wel voor de muziek nodig, dat durf ik dus niet te zeggen, heb dat eigenlijk nooit geprobeerd. Ik doe de muziek altijd via de aux-kabel en de telefoon via bluetooth.. Als ik eens tijd heb ga ik toch ook eens proberen of ik de muziek via de bluetooth krijg... Wie weet...
Ik ben in ieder geval erg tevreden over de bluetooth carkit (Gebruik hem met zowel mijn prive IPhone als met de zakelijke Nokia 6300).
Groet,
Peter