Welke uitvoering kies jij?

Welke uitvoering kies jij


  • Totaal aantal stemmers
    206

Guide5

Nieuw lid
In welke uitvoering hebben jullie je Octavia III besteld?

Als je hier en daar de handtekeningen van diverse forumleden leest, dan lijkt het dat de meeste forumleden een Elegance Businessline hebben besteld. Daarom is het interessant om eens te meten (dmv een Poll) welke uitvoeringen het meest gekozen worden.

Daarnaast is het interessant om in dit topic te posten waarom je voor een bepaalde uitvoering hebt gekozen. Graag jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:

Guide5

Nieuw lid
Ik zal eerst mijn eigen keuze toelichten. Ik heb gekozen voor een ABL. Dit is een leuke uitvoering met veel op en aan. Maar het is ook duidelijk dat dit niet het topmodel is. Omdat dit mijn eerste leaseauto betreft was het voor mijn keuze belangrijk om niet voor de dikste uitvoering te kiezen. Daarnaast had ik dan de extra kosten zelf moeten betalen. Wat me wel heel fijn had geleken aan de EBL is de xenonverlichting. Belangrijk nadeel van de EBL (voor mij) is dat deze op 17" staat en daarom duurder voor de winterbanden.
 

harry123

Actief lid
Gekozen voor de ABL, als leaseauto. Reden dat ik niet gekozen heb voor de EBL is puur financieel (c.q. wat ik uit wil geven aan een auto) en ik vind de ABL de opties bevatten die ik belangrijk vind. Af en toe vind ik het wel eens jammer dat ik geen EBL gekozen heb, maar de ABL bevat voor mij voldoende comfort.
 

Frenk21

Forumguru
Mijn redenen voor de RScombi zijn de volgende. Zeer goede sportstoelen, zwaardere motor, zeer mooie uitstraling en het gewicht van de auto. Deze is een stuk zwaarder wat prettig is voor mijn caravan van 1500kg.
Ik rij nu in een superb Abl business, maar als ik deze nu weer zouwillen rijden metde zelfde opties ben ik bij a 50k kwijt. Vind ik een beetje veel.
 

RoelF

Forumguru
Misschien ook interessant om te vermelden welke auto's je gereden hebt. Ik ga Octavia rijden na een Megane station. Een ander zal 'terug stappen' naar een Octavia na een dikke duitser gereden te hebben. Dit zorgt wel voor een stukje beeldvorming.

De EBL lag boven mijn leasebudget, geen optie. Ik heb gekozen voor de ABL combi, deze is al luxer dan de Megane die ik nu rij. Dus ik ga er op vooruit. Ik had in deze uitvoering nog twee mogelijkheden. Of een 1.2TSI met panodak en alle extra's. Of een 1.4TSI met een paar opties. (zie handtekening)
Ik heb tot nu toe alleen slome auto's gereden. Peugeot 206 (1.4 benz 75pk) -> Fiat Grande Punto (1.4 benz 90pk) -> Megane station (1.6 LPG 110pk) Gezien ik er qua luxe er toch al op vooruit ga met de ABL, heb ik nu eindelijk kunnen kiezen voor een lekkere motor. 1.2 TSI was ook al beter dan de megane, maar de 1.4TSI is echt een feestje om in te rijden.

Ik kan niet wachten tot het eind nov is :)
 
Laatst bewerkt:

peterbaarlo

Senior Member
ik ga van een Polo Bluemotion (bj 2011) naar een octavia greenline businessline dus ga er op alle fronten op vooruit!!

voor de polo wel altijd grotere auto's gehad (1e auto was een bj 2003 vw bora 1.9 tdi PD 150pk, daarna een focus 1.6 tdci 90pk bj 2005 en daarna een vw golf 5 1.9 tdi bj 2008)

heb met de polo in 2,5 jaar tijd 135 dkm gereden en ben blij dat die weg gaat. is gewoon te klein vanbinnen en motor (1.2 tdi) is te licht (al is deze door JD getuned naar 103 pk)

ik mis overigens de greenline businessline in het rijtje.
 
Laatst bewerkt:

frisok

Senior Member
1.6 TDI DSG EBL was voor mij het dikste binnen het budget. Ik heb nog getwijfeld tussen 1.6DSG en 2.0HAND maar ja... ouder, (niet noodzakelijk wijzer), rustiger, lui-er (raar woord)... dus DSG.
 

Vlaar032

Senior Member
Ben wagenpark beheerder en we hebben ongeveer 25 Octavia Combi's en 20 daarvan zijn Ambition Greentech. Maar daar zit een addertje onder het gras: die 20 mogen niet zelf de wagen uit kiezen. Ik koop ze in met als extra's hulpveren, bagagerek, PDC, Bluetooth, winterbandenregeling en er is een vastgesteld budget. Daar kom ik niet verder mee.
Met de O III Combi, de eerste komt binnenkort, blijft dat hetzelfde. De 5 anderen nemen ABL.
 

Fean

Forumguru
Mijn redenen voor de RScombi zijn de volgende. Zeer goede sportstoelen, zwaardere motor, zeer mooie uitstraling en het gewicht van de auto. Deze is een stuk zwaarder wat prettig is voor mijn caravan van 1500kg.
Ik rij nu in een superb Abl business, maar als ik deze nu weer zouwillen rijden metde zelfde opties ben ik bij a 50k kwijt. Vind ik een beetje veel.


Zijn de RS stoelen anders dan het Dynamic Pakket?

on topic;
EBL, veel opties gebruik ik helemaal niet. Vanwege die 20% heb ik bijna alles aangevinkt.. Ik weet overigens niet of ik het weer zou doen.

Plus punten (achteraf als prettig ervaren)
- electrische achterklep
- dat maxi kleuren display, helderheid.
- parkeersensoren rondom
- spiegels verwarmd.
- xenon (beter licht)
- frontassist, adaptive CC,

overbodige dingen (voor mij niet echt nodig)
- automatisch inparkeren.. ben je een beetje vent dan heb je dat niet nodig. Leuk dat het kan.
- stoelverwarming
- start stop
- Drive setup
- Travel pakket
- lane en vermoeidheid
- 64gb

Edit: typo ABL -> EBL (gespot door VWim, dank u!;))
 
Laatst bewerkt:

Oogje

Senior Member
Ik heb de O3C EBL besteld. Met daarbij sunset, alaris, panoramadak, reservewiel en lederen bekleding. De Octavia (en de opties/accessoires) zijn goedkoop genoeg om alles erbij te nemen :tongue:

Achteraf spijt dat ik niet ook DAB en de automatische achterklep heb genomen. Moet vanwege kleurkeuze wachten tot eind februari (Metal Grey) en heb geen zin om dat nog meer te vertragen (wat volgens de dealer zal gebeuren als ik dingen wil toevoegen die af fabriek komen. Overigens heb ik ook gevraagd wat het alsnog wijzigen van kleur zal doen. Dan kom ik aan de beurt voor eind januari. Die ene maand extra dan maar voor lief nemen)
 

vw125

Forumguru
Ik ga van een Octavia berline 1900 tdi elegance naar een Octavia RS berline 2.0 liter benzine.

Terug zin in een wagen met pit:D
 

Jurryb

Nieuw lid
Ik heb zitten twijfelen tussen de 1.2TSI EBL of de 1.4 TSI ABL met veel extra opties (zie handtekening). Uiteindelijk gegaan voor de 1.4 ABL. Veel opties op de EBL zal ik waarschijnlijk toch niet gebruiken. Het is waar dat de EBL wel heel dik is aangekleed, maar die 1.4 motor is toch wel heel fijn. Mag hem vrijdag ophalen dus ik zal tegen die tijd wel melden of de keuze de juiste is geweest.
 

Badnews

Senior Member
Een standaard ebl hatch, in mijn geval een dsg 1.6 diesel.
Waarom diesel, kwa prijs goedkoper in de lease dan de 1.4dsg, en ik vind diesel prettiger/rustiger rijden.
Waarom de ebl, omdat die auto mooi nav, xenon, 17" velgen, kessy, etc gewoon standaard heeft, met een abl zou ik op meer zijn uitgekomen. Pano dak en andere pakketen boeide mij minder, dus alleen een extra ruitenwissel en reservewiel
 

cali05

Forumguru
Sinds juli rijd ik een O3 ABL HB. met de onderstaande specificaties. Kom uit een Fabia 1.2 tdi getuned naar 100 pk. een wereld van verschil
 

Henk72

Lid
Ik rij nu een Ford mondeo. Heb nu gekozen voor de octavia greenline businessline. Reden is dat ik geen megane station wilde, want daar rijden er op dit moment zoveel mee. En aangezien ik 4 jaar met deze auto moet doen heb ik liever een nieuw model dan eentje die al diverse faceliften heeft gehad. Daar ben ik wel op uitgekeken. Maar vooral van 25% naar 14% bijtelling gaf de doorslag. Scheelt me gewoon 200 euro per maand netto. Alleen van een 2.0liter terug naar een 1.6 diesel zal wel wennen zijn. qua luxe zit er voldoende op een octavia. Voor mij hoeft er niet meer op te zitten.
 
Ik ben sinds 2,5e week de trotse berijder van een O3 combi EB 1.4 TSI! Wat een fantastische wagen! Heb gekozen voor de EB omdat deze standaard zeeeeeer compleet was. En alle extra's waaronder stoelverwarming zijn een genot. Ik zou het normaal niet als optie nemen, maar hier zit het al bij! De auto ziet er fantastisch uit (de meeste denken dat ik een Audi A4 rijd)!! Gelukkig was mijn budget toereikend! :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan