Welke uitvoering kies jij?

Welke uitvoering kies jij


  • Totaal aantal stemmers
    206

CDK

Forumguru
@maarten77 houd er wel rekening mee dat een all weather band een compromis is en dat je bij geen enkele weerssituatie de optimale band hebt!! voor mij geen optie dus!! als zomerband is de Michelin Pilot Supersport mijn favoriet mt op een gedeelde 1e plaats de Continental Sportcontact 5.
 

Remakil

Forumguru
1x op een ijsbaan kan genoeg zijn... ;)

Ik rij jaarlijks 1 of meerdere keren in Tjechië, Duitsland en Frankrijk in wintertijd. Dus mijn keuze is winterbanden. Liggen nu ook onder de O3 GL BL...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

maarten77

Actief lid
@maarten77 houd er wel rekening mee dat een all weather band een compromis is en dat je bij geen enkele weerssituatie de optimale band hebt!! voor mij geen optie dus!! als zomerband is de Michelin Pilot Supersport mijn favoriet mt op een gedeelde 1e plaats de Continental Sportcontact 5.


Dat snap ik Corne. Ik zal het nog eens heroverwegen..

Al is het in Nederland wel 8 maanden per jaar zo dat je denkt: is het nu winter of zomerbanden tijd? Ik denk op dagen als deze, ookal is het januari, dat je met 10 graden en een drupje regen en af en toe een zonnestraal op zomerbanden ook goed uit de voeten kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik heb zelf de conti sport contacts en dat zijn geen stille banden
Welke sportconracts? de 5? maakt meer geluid als de Michelin, maar rijdt wel prima! Daarom liggen er bij mij de pilot supersports onder, enorme klevers, heerlijk!
 

Gieliovd

Forumguru
Dat snap ik Corne. Ik zal het nog eens heroverwegen..

Al is het in Nederland wel 8 maanden per jaar zo dat je denkt: is het nu winter of zomerbanden tijd? Ik denk op dagen als deze, ookal is het januari, dat je met 10 graden en een drupje regen en af en toe een zonnestraal op zomerbanden ook goed uit de voeten kan.
De dagen dat winterbanden nut hadden, zijn dit seizoen nog met één hand te tellen.

Met het huidige weer (regen, frisjes etc.) ben je met zomerbanden echt beter af.
 
Ik heb gekozen voor de EBL. De extra's van een EBL (Keyless entry, Xenon, andere navi, andere speakers en ander zaken) waren voor mij reden genoeg om de voor deze versie te kiezen. Ik kom uit een Megané station en was hier ook verwend met zaken zoals keyless entry. Ik heb het nu in mijn tijdelijke huurauto niet en ik mis het enorm.
Daarnaast past de EBL 1.6 TDI DSG plus de nodige opties (pano, leer, dab enz) prima in het budget, dus hiervoor gegaan. Nu nog wachten tot week 15 (?) totdat de auto geleverd gaat worden en ik er met veel plezier in mag rijden. (ben nu al mijn huidige huurauto - Toyota Auris TS - na 5000km meer dan zat)
 

VWim

Forumguru
@maarten77 houd er wel rekening mee dat een all weather band een compromis is en dat je bij geen enkele weerssituatie de optimale band hebt!! voor mij geen optie dus!! als zomerband is de Michelin Pilot Supersport mijn favoriet mt op een gedeelde 1e plaats de Continental Sportcontact 5.
Compomis of niet, gisteren met de winterbanden over de snelweg, thermometer stond op 14.5 graad. Ik weet niet met welke band je beter af zou zijn.




Weet het eigenlijk wel....
 

CDK

Forumguru
Compomis of niet, gisteren met de winterbanden over de snelweg, thermometer stond op 14.5 graad. Ik weet niet met welke band je beter af zou zijn.




Weet het eigenlijk wel....
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ik denk dat je mij ook best begrijpt.
Een 4 seizoenenband is zowel bij zomers als bij winters weer niet de beste keuze, hooguit in voor-en najaar dat je er beter mee af zou kunnen zijn...
 

VWim

Forumguru
Ik durf het nog sterker te vertellen. Ik denk dat een 4 seizoenenband in veel gevallen beter past bij de Nederlandse "winterse" omstandigheden dan een echte winterband. Een situatie met sneeuw en ijzel kan hierbij een uitzondering zijn, maar laten we wel zijn, hoeveel gebeurt dat nu echt?

Wie weet is het een veel beter idee om naast zomerbanden in het winterseizoen in Nederland op 4 seizoensbanden te rijden.



Ik begrijp je overigens best. :jaja:
 

CDK

Forumguru
Dat zou misschien niet eens een slecht idee zijn idd. Voor mensen die niet op wintersport gaan of naar landen waar wel winterbanden verplicht zijn..., bovendien is het in veel gevallen nog voordeliger ook
 

maarten77

Actief lid
Ik durf het nog sterker te vertellen. Ik denk dat een 4 seizoenenband in veel gevallen beter past bij de Nederlandse "winterse" omstandigheden dan een echte winterband. Een situatie met sneeuw en ijzel kan hierbij een uitzondering zijn, maar laten we wel zijn, hoeveel gebeurt dat nu echt?

Wie weet is het een veel beter idee om naast zomerbanden in het winterseizoen in Nederland op 4 seizoensbanden te rijden.



Ik begrijp je overigens best. :jaja:

Maar je pleit dus wel voor zomerbanden in de zomer en geen allweather het hele jaar door?

Wel grappig. Dan heb je voortaan een stel zomerbanden liggen en krijg je communicatie of het vanwege de warmte niet tijd wordt voor zomerbanden...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VWim

Forumguru
Een zomerband is in mijn optiek altijd een betere keuze bij regenval en hogere temperaturen. Daarbij ben ik, in Nederland, niet overtuigt van het echte nut van winterbanden. Dit met uitzondering van omstandigheden met ijzel en sneeuw.
 

WillemJan

Forumguru
Ook ik heb voor de Elegance Business Line gekozen (1.6TDI, HB, DSG). Lekker compleet en een goede keuze. En past inderdaad in het leasebudget. Wel met winter / zomerbanden.... De laatste 3 jaar heb ik daar geen spijt van gehad.
 

maarten77

Actief lid
Ik dus ook Elegance business line. http://www.skodaforum.nl/forum/threads/octavia-iii-besteld.21374/

Ik vind het geweldig dat ik binnen mijn budget alle gewenste opties kan aanvinken, terwijl ik bij een Audi echt keuzes had moeten maken en bepaalde opties niet had kunnen kiezen en dan ook met minder ruimte genoegen had moeten nemen. Als ik een A3 sedan samenstel met exact identieke uitrusting dan kost dat 48.000 euro. Simpel voorbeeldje: keyless entry (bij de Octavia 'KESSY') plus de phone box zijn in een Audi opties van samen 1.400 euro en zit bij de Octavia in het businesspakket.

Ik ben per toeval bij Skoda terecht gekomen, ik was in de markt voor een Audi A3 sedan, maar de kofferbak was te klein voor kinderwagen en andere spullen. De kofferbak gaat namelijk niet ver open: zie hieronder de verschillen tussen de Octavia (bovenste rij) en de A3 sedan (rij er onder). Het meest rechtse plaatje op de 2e rij toont de kleine kofferbak ingang van de A3.

Op de terugweg na de proefrit met de A3 reed ik langs de skoda dealer en ging ik eens kijken. En liep ik per toeval tegen de Octavia aan die ik helemaal niet goed kende, en waarvan de rijke uitrusting van de Elegance businessline me mede over de streep heeft getrokken. Ik wilde sowieso een DSG, want ik had goede ervaringen met de s-tronic.

Schermafbeelding 2013-12-15 om 23.13.59.png

Het fijne vind ik ook dat ik me veel meer senang voel bij de Octavia. Je kunt in alle luxe rondrijden zonder dat je direct het gevoel hebt dat je je bij een verjaardag moet verantwoorden voor een 'dikke bak'. Hij is eigenlijk een beetje 'stealth' en 'understated'. Dat mag ik wel. Past ook een beetje bij mijn levensfase nu. De tijd dat ik altijd de mooiste kleren moest hebben en in de hipste tenten moest uitgaan ligt (gelukkig) alweer even achter me. Misschien is het ook een beetje de tijdsgeest. Na jaren 'crisis' die gelukkig aan mij voorbij gegaan is, zijn sommige mensen misschien ook wat meer no-nonsense geworden.

Enige wat er niet in zit is een 1.8 TSI. Had leuk geweest in combinatie met tuning. Bijvoorbeeld tuning incl. DSG tuning bij die DSG dokter waar ik op dit forum over gelezen heb. Uit die 1.4 wordt al veel vermogen gepeurd dus die wil ik niet nog verder belasten. Terwijl die 1.8 bewust begrensd is op 250Nm omdat dat ook de grens is van de DSG. Het tunen van de 1.8 EN de DSG tezamen kan denk ik tot een erg rappe auto leiden, die in de buurt komt van de 2.0 TSI in de RS. De reguliere 1.8 is al bijzonder rap (rapper dan een RS TDI)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan