Inmiddels beginnen mijn zomersloffen duidelijk meer geluid te maken. Zullen 50-60% op gereden zijn (voorbanden). Standaard Continentals 185/60R15. Grip is uitstekend te noemen.
Mooi om na de winter toch maar eens 16" nieuwe velgen met nieuwe banden te gaan proberen... In de winter staat hij toch op stalen velgen met wintersloffen.
Oog is gevallen op de
Rial Milano's. Hetzer heeft ze al eens onder zijn GL gehad dacht ik? De donkere kleur (black-chrome) past perfect bij de kleur van de auto. Wil de bandenmaat 195/50R16 en dan is 6,5J een goede combinatie. Alsmede maximaal 5mm van de ET afwijken. Standaard is die 43, dus maximaal een ET van 38. Geloof dat ik ze momenteel al tegenkom voor 4 stuks in de juiste kleur voor €269,- per 4. Komen er nog wel degelijke banden bij.
Heb al rond gekeken naar welk merk/type band er omheen zou moeten komen. Hier twijfel ik nog over. De Continental PremiumContact 2 voldoen prima, maar worden luidruchtiger als ze voor meer als 50% versleten zijn, helaas. Vredestein Sportrac 3 kwam recent als beste uit de test qua grip op droog en nat wegdek, schijnen ook net wat meer te slijten en iets meer geluid te maken. Kan echter nog geen tests vinden van de nieuwe Vredestein Sportrac 5 banden. Die hebben vergelijkbaar profiel als de Conti's. Lijkt mij de ideale band tussen grip, geluid en duurzaamheid. Hollands glorie!
Wat hebben jullie allemaal als merk/type zomerband in gebruik? En wat zouden aanraders zijn? De maat moet 195/50R16 worden. Kan iemand een test van de Vredestein Sportrac 5 vinden? :crazy: Besparen op banden gaat er bij mij niet in, dus een A-merk. Kan enorm in de lach schieten als ik prachtige velgen zie met een merk band er omheen waarvan ik nog nooit gehoord heb, of de naam niet uit kan spreken.
Mijn buurman kwam met Yokohama's C.drive 2 op de proppen. ANWB testte ze als zeer goed. Identiek aan Conti's op droog wegdek en zelfs de beste score op nat wegdek uit het gehele testveld! Enige minpuntje was een iets hogere slijtage. Maar dat komt voor mij op een 2e plaats. En laat die band er nu net niet zijn in de gewenste maat..