Welke velgen heb jij onder je Fabia-2 liggen??

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat het met snelheid niks uitmaakt, het enige wat wel zou kunnen is een meerverbruik omdat je op groter rubber rijdt (meer weerstand). Maar of dat echt merkbaar is???

djmshell

Senior Member
Ik denk dat het met snelheid niks uitmaakt, het enige wat wel zou kunnen is een meerverbruik omdat je op groter rubber rijdt (meer weerstand). Maar of dat echt merkbaar is???
als ik even naar mijn eigen auto kijk. 16 inch stock antares velg met band 1 op 19 gemiddeld. Liggen nu 17 inch gigaro op met p nero zero band. Deze opgepompt tot 2.8 bar. Verbruik tot nog toe gemiddeld 1:18 ong. Per tank.

Maar goed standaard skoda velgen zijn ook vrij zwaar. als je ander merk licht gewicht velg pakt scheelt dit ook weer.

dcd

Nieuw lid
Deze gigaro velgen wil ik dus ook eronder met een band die goede grip en sportief eruit ziet

Tonno

Actief lid
Hoe groter de wielen worden, hoe hoger het verbruik zal zijn, ook al blijft de omtrek en de breedte hetzelfde.
De wielen op zich worden over het algemeen zwaarder, maar wat nog meer meetelt is de afstand tussen de velg en de as.
Hoe kleiner de wielen, hoe minder vliegwielwerking ze hebben. lucht in een grote band is natuurlijk lichter dan een dik aluminium velgbed op dezelfde plaats.
Hetzelfde geldt voor de vering, hoe lichter de wielen hoe beter het rijdt, het onafgeveerde gewicht moet zo klein mogelijk blijven.
Een stalen wielset is lichter, sneller en comfortabeler dan een setje alu velgen, maar ziet er helaas niet uit.
Ik heb zelf een setje originele (vrij lichte) Audi 16" wielen onder de Superb geschroefd, en dit was zeker te merken aan de gasrespons.
Ook het gemiddeld verbruik ging bijna met een liter op de 100 km naar beneden.

Canon-Eye

Forumguru
lucht in een grote band is natuurlijk lichter dan een dik aluminium velgbed op dezelfde plaats
Maar heeft een plattere band dan niet minder rubber (wat toch ook flink zwaar is) dan een hoge band met dezelfde buitenomtrek?

Tonno

Actief lid
Een plattere band heeft een minder hoge 'wang', en laat dat nu het lichtste deel van de hele band zijn. Maakt dus weinig uit of het een hoog of plat model band is.
Het loopvlak, daar zit het gewicht in, met minimaal een cm materiaal, de wangen zijn iets van 3 mm dik.

laagvlieger

Forumguru
Proficiat met jouw nieuwe auto! Welke velgen zijn dat?

Hier nog een fotootje van mijn gepoetste velgen met Fabia ...
Geen grote en dikke velgen, maar bescheiden 15".
IMG_6593bweb.JPG

Fabia

† In Memoriam
Afbeelding 010.jpg

Is toch niet erg. IK heb jaren zo rond gereden in een rode Fabia met zwarte wieldoppen

Heeft iemand interesse in Skoda Fabia RS Gigaro velgen

Voor alle duidelijk ik heb ze nog niet, dus ik bied ze (nog) niet te koop aan.

Via een familielid kan ik aan de Skoda Fabia RS Gigaro velgen komen. (alleen de velgen, dus zonder banden)

Ik heb geen interesse (ik heb onlangs nieuwe banden onder mijn velgen), maar ik kan best begrijpen dat iemand hier wel interesse heeft.

Ze zijn gebruikt (ik geloof 2 velgen met +- 2.5 cm stoeprand) en verder wat lichte krasjes en butjes.

Hij vraagt er +- 600 euro voor (is volgens mijn nog ruimte voor onderhandeling.

Even een foto van het type en kleurstelling, (ik heb foto's gevraagd van de echte velgen):

Bekijk bijlage 21252

mvg

Lucien

Noord26

Forumguru
€600,- voor beschadigde velgen is behoorlijk te noemen. Komen er nog banden bij, balanceren. Zit je op minimaal €1000,-

Daar kun je heel wat leuke velgen A-merk voor uitzoeken icm A-merk banden.

Bovenaan Onderaan