Euhhh... je zou toch verwachten dat elke wiel/band combinatie voor een bepaalde auto zo goed als dezelfde afrolomtrek moet hebben. Wiskundig gezien hoort daar dezelfde diameter c.q. straal van het totale wiel bij. Aangezien de naafpositie bepalend is en de straal dus niet significant verandert, zal de ruimte tussen band en wielkast ook niet significant veranderen door grotere velgen met bijbehorende plattere banden te monteren. Toch?Er blijft dan nog teveel ruimte over tussen velg + band met wielkast.
Tenzij... mijn wiskundeleraar me zo'n dikke 55 jaar geleden ernstig heeft belazerd natuurlijk!
Maar dan heb je hier de verklaring...)
Idd. Het kan dus wel. Hij vertelde tegen mij dat het niet in 1, 2, 3 kan. Ik zei toen van; dan doen we het in 4, 5, 6!! En op deze kleur Kodiaq gaat het hem ook worden!!
--
Heb de kleur QG in april besteld met Crater antraciet velgen. Was geen enkel probleem. Zelf prefereer ik trouwens wel altijd een merk-eigen logo op een (extern aangekochte) velg. Ik vind bijvoorbeeld een grote B best wel afbreuk doen aan totaal plaatje (no offense! Ieder zijn ding...)
Bestellen bij superskoda. Die aanbieder op marktplaats is te duur. Kosten daar €642,- + 40,- verzendkosten. Scheelt ruim €200,- en met 4 dagen krijg je ze thuis gestuurd
http://www.superskoda.com/Skoda/Wheels/SIRIUS-19´-original-Skoda-Autoas-4pcs-set-of-rims
Superskoda is inmiddels duurder geworden. Nu 799 setje Sirius antraciet.
Veel van de Skoda velgen zijn ook gepolijst aan de voorkant...
Vandaag nieuwe set velgen en banden laten monteren: MAK Wolf Mirror Black 18 inch met Vredestein Quatrac 5. Is mijn winterset geworden.
Hieronder de foto's voor en na:
Bekijk bijlage 62545 Bekijk bijlage 62546
Volgens de leverancier wel...+ ik gebruik wheel sealant van poorboys world. We gaan het zien. Ze glimmen nu erg mooi!Is die geschikt voor de winter ivm de gepolijste voorkant?
Ik vind het zeker een +! Ik zie dat je ook iets met de uitlaat heb gedaan. Foto...?
Ik weet niet of dat te.. is..? Mijn eigen mening dan he. Ieder zijn ding!
Hier wat foto's, zijn dummy's, zie ook de Pimp your Kodiaq thread.
Al op superskoda gekeken? Of ze goedkoop zijn durf ik niet te zeggen.Heeft er iemand al de Triglav Anthraciet, of de Anthraciet Vega's aan een betaalbare prijs tegengekomen?
Hier in Belgie blijkbaar niet te verkrijgen...