Ik ben met je eens dat de metallic afwerking erg duurzaam is,
@Beauri. Maar ik heb hem met 9H behandeld en nu glimt het wel erg mooi. In het begin zag ik de metallic niet bij bewolkt daglicht. Het is een geraffineerd effect. Niet de metallic finish die ik gewend was. Ik had tijdelijk een Mazda Sportbreak in afwachting van de Karoq. Daar zat een acc op die zelfs vanzelf stopt en vanuit stilstand weer aansloot in de file. Het gaf het idee dat je in de file koffie kon gaan zetten. En ja, ik rij regelmatig in de file. Dat wel. Ik weet niet of de Skoda acc ook vanuit stilstand werkt. Iemand? Tot dusver bevalt het prima. Heb wel het idee dat nu het rond het vriespunt is de motor toch wel even warm moet worden voordat het onderin icm de DSG soepel loopt. Eenmaal warm is het als een zonnetje. Verneem graag of straks jouw 1.0 aan de verwachting voldoet.
Vind een schone auto op de 1 of andere manier lekkerder rijden dan een vieze auto, als ik een lange rit ga maken, dan ga ik meestal eerst even door de wasstraat, geeft gewoon een fijn gevoel om met een mooie schone auto onderweg te zijn, rijd immers voor mijn plezier en niet voor mijn beroep. De huidige glimt ook nog als een spiegel, nu al weer ruim 7 jaar en zonder ooit behandeld te zijn door extra middeltjes, na een paar dagen is dat weer weg, stof en ander vuil buiten maken je auto snel weer een beetje dof, maar dat stoort me niet echt, het enige dat ik wel weghaal is vogelshit, dat is gewoon niet goed voor de lak.
Leuk om te lezen dat je de DSG wel weet te waarderen, gelukkig zit ik zelf niet vaak in de file, anders zou ik er misschien ook over gaan nadenken, maar nu staat zo'n automaat me gewoon tegen, vind het eigenwijze dingen die gewoon altijd achter de feiten aanlopen, ook al was het verkooppraatje dat het systeem zich naar je gaat aanpassen... ja ja, niets veranderlijker dan ikke
, dat gaat dan ook nooit wat worden, zou het ding verrot schelden
Een paar rooie rakkers hier en ik kan begrijpen dat de verwarring kan gaan toeslaan, maar ik heb de 1.5 met H6 besteld. laat natuurlijk ook weten hoe me dat bevalt, huidige is ook een H6, alleen heeft die 135pk en veel minder koppel, dus moet er op dat gebied stevig op voorruit gaan
Na 14 jaar een VDO Tempostat in diverse auto's te hebben gebruikt heb ik van 2002 tot 2018 heel tevreden in diverse Skoda's - zowel handgeschakeld als dsg - rondgereden met de cruisecontrolbediening op het richtingwijzerhendeltje. Mijn huidige auto heeft geen adaptive cruisecontrol (dan had ik 'm simpelweg niet gekocht!), maar wel het afzonderlijke cc-hendeltje.
Dit was best even wennen, maar met een paar tips via het forum heb ik de extra mogelijkheden hiervan wel heel erg leren waarderen. Dit hendeltje maakt het namelijk mogelijk om de instelsnelheid tot op de km nauwkeurig in te stellen (zichtbaar op de met tussen de klokken) in stappen van 1 of 10 km/u. Dat is voor mij ideaal, zeker in combinatie met de dsg.
Mijn Fabia had ook CC, zal dan ook wel met een handeltje geweest zijn..... vreemd dat je dat gewoon niet even meer voor de geest haalt, maar ja, het is dan ook al weer ruim 7 jaar geleden en heb nu de CC bediening in het stuur zitten en moet zeggen dat dat uitstekent bevalt, kan het ook op elke gewenste stand zetten en ermee vertragen en versnellen om me aan de mede weggebruikers hun tempo aan te passen, al ga ik er meestal voorbij, zeker aan die gasten die blijkbaar geen CC hebben en zeer wisselvallige snelheden hebben, al heb ik dan het idee dan ze aan het ouweh..ren zijn door de telefoon. Denk dat het gewoon een soort van automatische is, net de achteruitversnelling, die zit ook heel verschillend bij de diverse merken, denk je niet bij na, je trapt hem er gewoon in
Weet nog wel dat ik de CC uit de Fabia heel goed kon waarderen en er geen problemen mee had, ook dat de volgende auto ook zeker CC moest hebben(en dat heeft ie ook), rijd dan nu ook ruim 15 jaar met CC en denk dat me dat hier en daar wel een bekeuring heeft bespaard, je gaat immers heel snel te hard, mezelf kennende al helemaal, houd wel van een beetje opschieten, maar de limiet is de limiet.
Zal bij de Karoq dan ook wel goedkomen, laat wel even mijn ervaringen ermee weten als het zover is.