Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?
Ikke dus ook
En wat is dan mijn uitvoering, heel eerlijk.... ik heb hem al besteld zoals ik zo
zal laten zien, maar na het lezen van diverse onderwerpen en ook het online
instructieboekwerk wat doorgespit te hebben, twijfel ik nog wel over een paar
zaakjes, oh....... de kleurkeuze was voor een groot deel te danken aan de wederhelft,
die was wit, zwart en al het grijs ertussenin spuugzat, er moest dus was kleur
inkomen en laten we eerlijk zijn, er was een kleur blauw bij, die wederhelft wel
aardig vond, maar mijzelf wel heel erg aan het belastingdienstblauw deed denken
Het groen niet onaardig, maar moest het nu weer zo triest donker en dat had ik bij
alle kleuren eigenlijk, saai saai saai. Nu was mijn allereerste auto een kever en
die had zo'n beetje hetzelfde rood, al was dat iets minder hel, en ik heb ooit ook
nog eens een wat dieper rode Seat Toledo 2.0 van het eerste model gehad, hier was
de kleur wel oke, maar de dealer een drama van het ergste soort en de auto was een
herriemaker met zeer doordringende rijwindgeluiden die ze er maar niet uitkregen,
het was zeker niet mijn fijnste auto en dan zeg ik het vriendelijk. Zo hoe is tie besteld dan;
Zoals de overeenkomst vermeld:
Skoda Karoq 1.5 TSI Greentech Ambition Business
Opties:
- Stoelbekleding half-leder / half -stof (zwart)
- Metallic lak: Velvet Red
- Lichtmetalen velgen 17"Triton met banden(ja ja) 215/55 R17
- Achteruitrijcamera
- Crew protect assist
- DAB+ digitale radio ontvangst
- Reservewiel (tijdelijk, ruimtebesparend)
- Travel Assist
- MaxiDOT kleurendisplay
- VarioFlex achterstoelen
- Wielkasten voorzien van kunststof bescherming
Extra's:
- 2 + 2 jaar Garantie 100.000 km
- Afleverpakket Basis
- Dubbelzijdige kofferbakmat
Er zijn kleuren die echt wel wat chroom kunnen gebruiken, want laten we eerlijk
zijn, van de SUV modellen van het VAG concern kun je nu niet bepaald een harde
plasser krijgen, bij mijn huidige Sportage van het modeljaar 2011 ging mijn hart
wel een paar slagen sneller kloppen. Bij Skoda zien ze er dan net even beter uit,
en we gaan omdat we niet meer piep zijn natuurlijk voor het comfort, al ben ik wel
iemand die van stevig opschieten houd, de 1.5 lijkt mij daar wel bij te kunnen helpen,
hij is iig wel wat vlotter dan mijn huidige Sportage. Over dat chroom, dat wilde ik dus
bewust niet hebben, en natuurlijk ook een zwarte dakreling. Ik heb gevraagd naar
een zwarte grill, maar dat kon niet, dus wil ik in een ander topic nog wel wat gaan vragen
over wrappen of dippen van spiegels, grill, deurkrukken en de dakspoiler die van mij
ook helemaal zwart mag worden
Waar ik over twijfel:
- Crew protect assist
Zijn er hier mensen die het ook hebben? Hoe bevalt het?
Waar ik bang voor ben..... hoge kosten, las in het instructie boekje dat de slijtage
electronisch wordt bijgehouden door het systeem en ik zit er om eerlijk te zijn
niet op te wachten dat het systeem mij elke keer in de stoel zal trekken, al zal
ik denk ik wel altijd in de sportstand rijden en dan schijnt dat systeem zich er
volgens het instuctieboekwerk wat minder mee bemoeien. Dit is een optie die ik
denk ik toch wil laten vervallen, wat is jullie mening?
Nog een twijfel:
De voorruitverwarming lijkt me wel wat, maar waar ik nu weer niet over te spreken
ben is dat ik dan verplicht wordt om er ook de electrische stoelverwarming bij te nemen
Mijn twijfels zijn geen halszaken, de voorruitverwarming heeft ook zijn tegens en ik weet
ook niet of er nu weer extra heffing op komt door het gezeur met die nieuwe belastingen
die er weer een rommeltje van maken. Al met al, het is geen pakje boter en dan krijg je toch
wel eens zo je twijfels, heb ik het nu wel of niet goed gedaan, misschien dat jullie nog wat
tips hebben? Oh, ben geen grote velgenman, dat dure infotainmentsysteem is ook niet aan
mij besteed, al weet ik eigenlijk niet of ik over dodehoek waarschuwing beschik, iets dat
ik nu wel weer zal waarderen maar ook niet het duurste model voor wil kopen, vind dat ik
hem nu al aardig uit de broek heb laten hangen.
Ben benieuwd naar jullie suggesties, tips, opmerkingen of andere grollen die mij kunnen
helpen, wederhelft is op dat gebied niet thuis en vind alles wel goed, als het maar geen
zwart tot wit en alle grijstinten ertussen in wordt, aan 1 kant wel makkelijk..... maar niet
echt een steun
Oh, ja varioFlex achterstoelen, we hebben zo'n harige viervoeter die bijna altijd meegaat
en de beenruimte achterin zal me echt worst zijn, rijden bijna nooit met 4 of meer personen
en als ze al mee mogen rijden moeten ze niet zeuren
Vind het echt een tekortkoming dat
de gewone achterbank het moet doen met zo'n onhandige niet oprolbare plank, niet echt
simply clever, net als de zonneschermen voorin en de belachlijk smalle spiegel, maar ja,
niet alles is perfect in het leven. Oh, getinte ramen vind ik niet echt mooi, vond de tint bij
Skoda wat slecht passen bij het rood, wil toch zeker wel zonnewering hebben, natuurlijk
voor de hond, heb al wat merken gezien met een mooie zonwering, helaas nog niet voor de
Karoq beschikbaar, maar ook hier zijn tips welkom