Wie heeft de Karoq besteld en wat is je uitvoering?

en ik zie belachelijk hoge leaseprijzen. De Kodiaq is zelfs goedkoper als ik calculatie laat uitvoeren

Als ik de basis ambition Karoq 1.0 neem en vergelijk met active Kodiaq 1.4 betaal ik 85,— meer aan eigen bijdrage voor de Kodiaq, dit is dus zonder opties. Ik denk dat het toch een Octavia gaat worden.

Ft1975

Nieuw lid
Ik heb de karoq 1.5 dsg style met amundsen en canton besteld in de kleur mica black & beige interieur. Helaas viel de style business met 1 gram uit de bestelprocedure lease waardoor max de style mogelijk was. Qua kosten om de style op hetzelfde niveau als de style business te krijgen werd behoorlijk duur. Ik moest hem voor 1-1-2018 bestellen daar mijn werkgever nog groener wilt zijn waardoor de 1.5 dsg dan niet meer mogelijk zou zijn ivm de gestelde co2 waarden. Een 1.0 dsg zag ik niet zitten. Heb een offerte via de dealer opgevraagd en man man wat doen ze moeilijk over kortingen. Kon niet vanwege de lage marges en centraal inkoop van de leasemaatschappij. Vind sowieso de vw groep zwaar arrogant overkomen, maar ja qua model is de karoq zo beetje het enige model die ik wel mooi vind. Levering rond 20 april 2018 helaas, maar ja geduld is een schone zaak.

Laatst bewerkt:

Karoqerderoq

Nieuw lid
Ik heb op 19-12-2017 de Karoq besteld.
De 1.5 tsi dsg style bussines.
Kleur steel grey
En nog wat andere bellen toeters.
Nu werd ik vandaag verblijd met een belletje van de dealer.
En jawel week 10 wordt hij uitgeleverd aan ondergetekende.

Ik kan niet wachten.

Karoqerderoq

Nieuw lid
Ik zag vandaag voor het eerst de Karoq in het echt rijden.
Was een proefrit met grote stickers erop.
Beetje groenachtige kleur. Best mooi ook.

Snorremans

Senior Member
De Karoq stond ook op mijn wensenlijstje. Ben naar Frankfurt geweest om hem te bekijken. in maart 2018 loopt mijn leasecontract af (kon nog wel verlengd worden) maar ben uiteindelijk toch uitgekomen bij de Superb Combi. Ik heb net de Karoq laten calculeren met de zelfde opties als op de Superb en heb nu geen spijt van mijn keuze. De Karoq valt duurder uit dan de Superb! Scheelt € 10,- per maand. (Superb had nog het voordeel van Alcantara-leder).

Bijlagen

• Karoq.jpg
    Karoq.jpg
    34,5 KB · Weergaven: 91

wakkie

Senior Member
De Karoq stond ook op mijn wensenlijstje. Ben naar Frankfurt geweest om hem te bekijken. in maart 2018 loopt mijn leasecontract af (kon nog wel verlengd worden) maar ben uiteindelijk toch uitgekomen bij de Superb Combi. Ik heb net de Karoq laten calculeren met de zelfde opties als op de Superb en heb nu geen spijt van mijn keuze. De Karoq valt duurder uit dan de Superb! Scheelt € 10,- per maand. (Superb had nog het voordeel van Alcantara-leder).

Is een virtual pedal en een elektrisch te openen en sluiten achterklep niet dubbel op?

Ft1975

Nieuw lid
Voor zover ik weet kun je de virtual pedal niet icm elektrische sluiting optie configureren. Aangezien de virtual pedal duurder is zou ik zeggen dat bij die optie ook de elektrische sluiting klep via AB erin zit.

Japanese Power

Donateur
Is een virtual pedal en een elektrisch te openen en sluiten achterklep niet dubbel op?
Voor de een wel, voor de ander niet. Denk vaak ook een kwestie van budgettair de optielijst doorlopen. Elektrische bedienbare klep is 1 optie, wil je "nog meer gemak" dan kies je de virtual pedal er als optie 2 bij.

Laatst bewerkt:

cali05

Forumguru
Ga dit weekeinde de knoop doorhakken. Heb nu een passat 1.6 tdi
Ga veel minder rijden. Rijd overigens privé. Wordt een 1.0 Tsi. Twijfel nog tussen een Style business en een Ambition Business. Zit €1700,- tussen. Vraag me af of ik het de extra’s waard vind. Bij alle dealers staat Style Business uitvoeringen. Ik vermoed dat de Style andere stoelen heeft dan de Ambition. Weet iemand of er verschil is met name in de lengte van de zitting? Hoor het graag. Nog even een weekendje puzzelen

Ft1975

Nieuw lid
Ga dit weekeinde de knoop doorhakken. Heb nu een passat 1.6 tdi
Ga veel minder rijden. Rijd overigens privé. Wordt een 1.0 Tsi. Twijfel nog tussen een Style business en een Ambition Business. Zit €1700,- tussen. Vraag me af of ik het de extra’s waard vind. Bij alle dealers staat Style Business uitvoeringen. Ik vermoed dat de Style andere stoelen heeft dan de Ambition. Weet iemand of er verschil is met name in de lengte van de zitting? Hoor het graag. Nog even een weekendje puzzelen

Cali5 de style business is interessant als je de columbus, canton speakersysteem, 18 inch velgen, andere kleur bekleding, parkeersensoren nu met voor erbij, achteruitrijcamera, stoelverwarming zou willen. Ik zou het doen want qua prijs is het zeer interessant. Ik heb zelf de style besteld zonder columbus navi want deze optie kost 1890 euro alleen. Maar het blijft jou keuze....

Ft1975

Nieuw lid
Voor de een wel, voor de ander niet. Denk vaak ook een kwestie van budgettair de optielijst doorlopen. Elektrische bedienbare klep is 1 optie, wil je "nog meer gemak" dan kies je de virtual pedal er als optie 2 bij.

Je kunt de virtual pedal en elektrische achterklep niet beide configureren, het is of of.

Snorremans

Senior Member
Heb de configurator van Directlease gebruikt. Uiteindelijk zal dat geen spectaculair verschil opleveren bij de calculatie.

Op de shortlist stonden: Kodiaq 2.0Tdi Ambition Business (net te duur), Karoq (net te laat met prijzen), Passat 1.6Tdi comfort businessline (mooie auto maar ik vind de Superb mooier), Octavia 2.0Tdi Elegance Businessline (rijd ik nu, wil weer wat anders), Kia Optima wagon 1.7 diesel (fijne auto, maar lease vrij prijzig), Renault Talisman (proefrit viel tegen, wel een mooie auto), Seat Ateca (fijne auto, vind ik persoonlijk mooier dan Karoq, lange levertijden). Ga nu voor de 3e keer een Superb op de oprit krijgen (SII 1.9Tdi, SII 1.6Tdi ABT en nu de SIII 1.6Tdi).

Bovenaan Onderaan