Wie heeft de mooiste Octavia II?

Frankie

Actief lid
Hey Erik, is jou auto lease of eigendom ? vroeg me af wat je doet als je deze of moet inleveren, of zou verkopen. Ik bedoel, je hebt aardig was mooi spul laten inbouwen, maar dat zal zijn sporen toch achterlaten als je het weer eruit haalt !? dat scherm in het dak, hoe is die b.v. gemonteerd en wat is er gebeurd met die "verdikking" in de hemel die van voren naar het daklampje loopt..

just curious....!!

Erikje

Actief lid
gelukkig geleased. Als ik 'm weer moet inleveren, dan is het mogelijk om, meestal voor een prikkie, de hele geleasde accessoire-boel over te nemen. Alles is netjes te demontere, muv het klapscherm dat wrs. zal blijven moeten zitten ivm het gat. Maar met een leasemaatschappij kun je goed onderhandelen hoor.

Qua inbouw vna het scherm: dat was een lastig klusje: inderdaad, erzit een verdikking in de hemel, waardoor je het scherm niet direct op het dak kunt schroeven. Kan sowieso niet omdat er een plankje moet worden geplakt op het dak om het scherm vast te zetten. De oplossing voor de verdikking is een speciale ring van 5 cm dit (van Alpine) waarin de verdikking is uitgeknipt. Ziet er perfect uit, maar ja, daar is dan ook 1 hele dag aan gewerk...

zie fotogalerij....

Jongens wat ben ik blij met die auto, het interieur is geweldig, die stoelen zitten veel beter en het rijdt ...

Alleen de underdog uithangen bij het stoplicht is er niet bij, want iedereen weet kennelijk al wat een RS is!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: johnnywalker</font><hr />

zie fotogalerij....

Jongens wat ben ik blij met die auto, het interieur is geweldig, die stoelen zitten veel beter en het rijdt ...

Alleen de underdog uithangen bij het stoplicht is er niet bij, want iedereen weet kennelijk al wat een RS is!

[/ QUOTE ]

Het is net of ik mijn eigen RS zie staan, wat een plaatje.

Ik zag alleen dat je het alu dashboard hebt vervangen door een zwart exemplaar, volgens mij kan de dealer hetzelfde exemplaar ook bestellen in dezelfde kleur als de rest van je dashboard.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Ik zag alleen dat je het alu dashboard hebt vervangen door een zwart exemplaar, volgens mij kan de dealer hetzelfde exemplaar ook bestellen in dezelfde kleur als de rest van je dashboard.

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/crazy.gif Mmm, dan zou de dealer niet goed op de hoogte zijn, want volgens hem was er (nog) niet aan de alukleurige te komen. Toch eens even vragen hoe dat zit ...

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erikje</font><hr />

Hij's mooi! Slim plan, het vervangen van het alu-dashboard.

[/ QUOTE ]

Hoewel het niet misstaat was het geen bewuste keuze hoor, als ik had kunnen kiezen zou ik misschien toch wel zijn gegaan voor het originele kleurtje.
Wat ik zelf wel heel mooi vind zijn de zwarte stijlen en het zwarte plafond. Bijkomend voordeel: minder besmettelijk.
De stijlen zijn overigens wel van hetzelfde materiaal gemaakt als mijn vorige O2, en vooral de linkerstijl begon al snel te rafelen, da's dan weer jammer ...

Dutch4x4

Senior Member

[/ QUOTE ]

Heb ik geen moeite mee, hoor. Niemand ziet aan de buitenkant hoe snel mijn 4x4 turbo is. /forum/images/graemlins/grin.gif

Is nu met de ST al lastiger: eergisteren wilde een Skyline (!) met me sprinten! Nou wilde ik maar wat graag zo'n GT-R zien vlammen, dus ik heb me maar met boter en suiker laten inmaken... /forum/images/graemlins/473.gif

Super-RS, trouwens, JW. Dat blauw blijft 'm mooi staan. Maar echt onopvallend is 't inderdaad niet...

Wat ik zelf wel heel mooi vind zijn de zwarte stijlen en het zwarte plafond. Bijkomend voordeel: minder besmettelijk.

[/ QUOTE ]

Helemaal mee eens: ook ik vind de zwarte hemelbekleding misschien wel het mooiste stukje interieur van mijn RS, naast de leren/alcantara/stoffen bekleding en de heerlijk in de hand liggende pook.......eigenlijk vind ik alles mooi in en aan mijn auto..... /forum/images/graemlins/1761.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

[/ QUOTE ]

Helemaal mee eens: ook ik vind de zwarte hemelbekleding misschien wel het mooiste stukje interieur van mijn RS, naast de leren/alcantara/stoffen bekleding en de heerlijk in de hand liggende pook.......eigenlijk vind ik alles mooi in en aan mijn auto..... /forum/images/graemlins/1761.gif

[/ QUOTE ]

Wat zijn we toch gelukkige mensen /forum/images/graemlins/smile.gif

Het enige "missertje" in de hemelbekleding vind ik het bakje waar je je zonnebril in op kunt bergen. Ze zijn hier vergeten om een opstaand randje te verchromen zoals bij de asbak en het bakje onder de voorruit.

Erikje

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mickie</font><hr />

Het enige "missertje" in de hemelbekleding vind ik het bakje waar je je zonnebril in op kunt bergen. Ze zijn hier vergeten om een opstaand randje te verchromen zoals bij de asbak en het bakje onder de voorruit.

[/ QUOTE ]

de grootste misser is m.i. de zeer irritante trilling als je een zonnebril erin legt en gaat rijden... brrrr.

___JC___

Forumguru
Die is van Milotec, via de dealer te bestellen (heb ik gedaan) of rechtstreeks via internet.
Het uitlaatsierstuk van Milotec heb ik trouwens ook.

richyk

Actief lid

/forum/images/graemlins/crazy.gif Mmm, dan zou de dealer niet goed op de hoogte zijn, want volgens hem was er (nog) niet aan de alukleurige te komen. Toch eens even vragen hoe dat zit ...

[/ QUOTE ]

Je dealer heeft misschien niet goed gezocht /forum/images/graemlins/wink.gif Dit is het artikelnummer: 1Z0 858 069Q

Gefeliciteerd met je kindje, ziet er super uit /forum/images/graemlins/530.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Je dealer heeft misschien niet goed gezocht /forum/images/graemlins/wink.gif Dit is het artikelnummer: 1Z0 858 069Q

[/ QUOTE ]

/forum/images/graemlins/623.gif dan gaan we 'm een handje helpen ... /forum/images/graemlins/grin.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: richyk</font><hr />

Gefeliciteerd met je kindje, ziet er super uit /forum/images/graemlins/530.gif

[/ QUOTE ]

tnx richyk, ik hoop jou ook snel te kunnen feliciteren!

/forum/images/graemlins/aangenaam.gif

JeroenvdBerg

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: MMM</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JeroenvdBerg</font><hr />

Ziet er inderdaad goed uit! Ik vind dat uitlaatsierstuk wel een mooi detail, ik denk dat ik daar ook voor ga.

[/ QUOTE ]

moet je doen, kost ook maar 65 euro dacht ik

[/ QUOTE ]

65 Euri bij de dealer. Ben je een beetje handig met een haakse slijper? ...

http://www-shop.holland-java.nl/?action=show_detail&amp;art_id=7512

... dan ben je net als ik voor minder dan de helft klaar!

[/ QUOTE ]

Ik ga niet zelf lopen klooien met een lease-auto. Het moet wel lukken om wat opties gratis te krijgen. Ik kan namelijk bij elke Skoda-dealer een auto bestellen, dus wat dat betreft sta ik sterk. /forum/images/graemlins/smile.gif

de grootste misser is m.i. de zeer irritante trilling als je een zonnebril erin legt en gaat rijden... brrrr.

[/ QUOTE ]

Leg er eens een mooi opgevouwen brilledoekje in; dat doet wonderen...... /forum/images/graemlins/cool.gif

Henny

Actief lid

Hoewel het niet misstaat was het geen bewuste keuze hoor, als ik had kunnen kiezen zou ik misschien toch wel zijn gegaan voor het originele kleurtje.

[/ QUOTE ]
Ik begrijp het niet, standaard is toch dat alu-deel in de RS? Daar is helemaal geen keuze in, bij mijn dealer stond één van de eertse RS-en en die was net als in de folder met een alu gedeelte in het dashboard.
Ik wil wel wisselen hoor, mijn zwarte voor een alu!

Voor wat betreft de bril: bij mij geen problemen van getril, zal dus ook aan het soort/grootte van de zonnebril liggen.

Bovenaan Onderaan