wijzigen digitale cockpit

vanduuren

Nieuw lid
Goedemorgen,

Sinds 3wkn in het bezit van een Karoq uit 2024 (1.5 DGS), behalve dan op het stuur, waar kun je nog meer de layout van het digitale dashboard wijzigen?, via het stuur zijn er maar 3 varianten maar zoek de klassieke opstelling met 2 klokken zoals toerenteller & snelheid, handleiding verteld er wel wat over maar kom er niet hemaal uit. Heb nu een grote ring als toerenteller en snelheid in de vorm van 2 cijfers.

Alvast bedankt voor de reactie(s)

Jan.

EdK

Forumguru
Bij de Fabia kan ik via het CAR menu in de media unit het één en ander wijzigen !
Hier kan ik dus beperkt het display aanpassen met gegevens die ik wil zien tussen de tellers
Ga er van uit dat dit ook daar bij de Karoq aangepast kan worden !

Of je het kunt creëren zoals jij het uiteindelijk wil ???

hemi24

Forumguru
Basis versie of de uitgebreide versie van de Virtual Cockpit…?!?

1744971946215.jpeg

Default_bp1920_1.webp

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ja ik denk voor mij sprekend de uitgebreide !?
Ik kan ook de navi tussen de tellers projecteren of niet als ik dat wens....

HenkBNS

Actief lid
Verschillende keuze heb je ( bij mij tenminste)
Deze vind ik het fijnste. Heb je alle info, olie temp , verbruik etc

Bijlagen

• 20250418_142944.jpg
    20250418_142944.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 39

Pendragon

Donateur
Via enteraintment systeem inderdaad. Ik gebruik meestel die waar ik in het midden ook gedeeltelijk navigatie heb. Die vind ik het mooiste en handigste. Smaken verschillen uiteraard.

Die uitgebreide versie van de virtual cockpit heb ik in de Karoq in Nederland nog nooit gezien. Ik heb net een nieuwe Karoq en ook daar zit dat niet in. Is dat aftermarket ofzo?

hemi24

Forumguru
Aangezien @vanduuren het heeft over 3 varianten, lijkt het mij wel erg waarschijnlijk dat hij de basis versie heeft.
@HenkBNS laat de uitgebreide versie zien, te herkennen aan de separate weergave van koelwatertemperatuur en brandstofniveau staand aan beide zijkanten.

HenkBNS

Actief lid
....Die uitgebreide versie van de virtual cockpit heb ik in de Karoq in Nederland nog nooit gezien. Ik heb net een nieuwe Karoq en ook daar zit dat niet in. Is dat aftermarket ofzo?

Dit is een Belgische Karoq 1.5 DSG sportline waar echt alle bedenkbare opties op zit. Verleden jaar geimporteerd was een jaar oud waar de kop (waarde)van af was. In NL zijn veel opties of combinaties niet te krijgen.

Bdw, NAVI VC in het midden is ook leuk!

Pendragon

Donateur
Aha, een Karoq uit België. Ja, Pon is nogal eigenwijs met wat mogelijk is, terwijl een klant geld komt besteden. De uitgebreide vc is wel veel mooier en onbegrijpelijk dat dat in NL niet kan.

Pim Smit

Senior Member
Ik kan mij voorstellen dat het best wel te begrijpen is dat we hier niet van die uitgebreide ‘toeters en bellen’ varianten hebben.
Volgens mij leidt dat veel te veel af van het weggebruik en doet de bpm natuurlijk ook een gemene greep in de kas.

Rallye

Forumguru
En de BPM is geheel gebaseerd op de CO2-uitstoot, die niets met je dashboard te maken heeft……

Pon loopt gewoon op een dunne lijn waarbij ze hun verschillende merken niet met elkaar willen laten concurreren. Dus wil je luxe, dan moet je een VW of Audi. Ook al levert Skoda die luxe wel. Zelfde geldt al jaren voor een standkachel. Was af febriek gewoon mogelijk, maar Pon wilde er voor Skoda niet aan en voor VW wel. Sinds een paar jaar voor VW ook niet meer overigens, vandaar dat mijn VW uit Duitsland komt.

hemi24

Forumguru
De prefacelift had in elk geval wel het uitgebreide virtueel dashboard als optie; dacht dat dit op de facelift versie van de Karoq ook nog gewoon leverbaar was…?

Pendragon

Donateur
Raar, ik had de pre facelift in 2019, optie nooit gezien. Ook nu met mijn 2025 versie niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan