Zoals belooft zou ik ook nog terugkomen in deze topic. Ik heb nu ergens rond de 1300km gereden en meerdere maken goed geluisterd (zonder audio). Tip voor anderen: niet doen! Je gaat ineens zoveel horen dat je je er groen aan gaat ergeren: klikkende versnelling (alsof hij na schakelen een seconde later nog ergens in moet vallen), klotsende diesel in de tank etc.. Maar effin, bij mij ook windgeruis vooral bij de voorruit. Bij een koude start hoor je idd ook het rauwe gegrom van de diesel vanonder vandaan komen maar als hij warm is wordt dat in ieder geval minder. Inmiddels heb mijn Laguna nu al 2 weken niet meer dus gevoelsmatig is mijn vergelijking kwijt of ik begin gewoon te wennen aan meer db in de auto. Ik heb met een app gemeten hoeveel db het is: tussen de 50-100km is het rond de 50 Db, als je over de 100km gaat dan wordt het 60 Db. Ik heb geen idee wat acceptabel is..... Vreemde is dat als ik 140km rij het nog steeds ergens net boven de 60 Db is. Hoop niet dat ik al die problemen als hierboven staan beschreven krijg.