Windruis O3 Combi

BSdV

Actief lid
Ben over het algemeen goed te spreken over de O3, maar gevoelsmatig is de 2.0tdi van vag in vergelijking tot de honda 2.2 diesel net een tractormotor.... Nu moet ik zeggen dat de 2.2 diesel van Honda wel errug fijn is.
Maar hoe mensen de O3 nu zo'n stille auto vinden snap ik echt niet. Was ik verwend met de honda of is er iets mis met onze O3? Wat ik niet verwacht overigens...

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@BSdV, Honda bouwt gewoon waanzinnig goede motoren, zowel qua levensduur als qua beleving voor de bestuurder, dus ja je was verwend met de Honda ;)

• Leuk
Waarderingen: BSdV

micky

Forumguru
Qua windgeruis, ook ik vind mijn O3 heel erg stil, als ik de radio uitzet en ik rij zo'n 180 in Duitsland, dan hoor ik wel een suisje boven het voorraam, wellicht dat jij die al hoort bij lagere snelheid

Fean

Forumguru
Stil vind ik hem beslist niet (tov andere auto's)

Nu heb ik een laffe 20% downsize 1.4.. dus eigenlijk een auto zonder een echte motor en zelfs heel verwonderlijk en zeer verrassend hoor ik deze in de cockpit.

Vlooij

Nieuw lid
Ik heb mijn O3 (1.6 diesel greenline) nu net 2 dagen en ik moet zeggen dat het geluid/lawaai tegevalt.... Ik had hiervoor een Renault Laguna en die was een stuk stiller. Voor de rest een fantastische auto!

Vlooij

Nieuw lid
Ben het met je eens, was een eerste indruk. Ik zal van de volgende rit een analyse rit maken ;).

Heb net de O3 Combi (met panaoramdak) en het wind geruis valt me wel tegen zo rond de 130. Lijkt net of er een raam op een kiertje staat. Weet niet of het van het dak komt, dat sluit iig netjes. Gevoelsmatig komt het van de achterdeuren. Voor de rest vind ik 'm erg stil (okay, kom uit een 806 met 300dkm en de nodige franse rammels.....)

micky

Forumguru
Heb net de O3 Combi (met panaoramdak) en het wind geruis valt me wel tegen zo rond de 130. Lijkt net of er een raam op een kiertje staat. Weet niet of het van het dak komt, dat sluit iig netjes. Gevoelsmatig komt het van de achterdeuren. Voor de rest vind ik 'm erg stil (okay, kom uit een 806 met 300dkm en de nodige franse rammels.....)

Ik hoor bij mij echt geen ruis, wel bij 180 enzo, maar niet bij snelheden zoals hier genoemd

Miez1

Forumguru
Ik hoor wel wat wind maar in de polder hier waait het de afgelopen tijd erg hard, afankelijk van de hoek en de kracht kan het geluid wat verschillen maar nooit overheersend. Geluid 'alsof er een raam op een kier staat' herken ik absoluut niet.

Immer gute fahrt!

Miez

CDK

Forumguru
die windruis was het 1e wat mij opviel aan de demo RS van mijn dealer, storend aanwezig boven 100km/h :cry:

Bakkertje

Forumguru
Ik heb een O3 als leenauto gevraagd (bewust als proefrit) en daarbij viel bij mij ook het windgeruis op. Dusdanig dat de auto voor mij afviel. Het betrof een 14% hatchback uitvoering en boven de 80 km/uur vond ik het hinderlijk.
Wellicht komt het ook door mijn referentiekader, de Superb die toch echt een heel stuk stiller is.
Het verbaast me trouwens te lezen dat er ook mensen zijn die het niet ervaren? Het enige wat ik dan kan bedenken is dat er of een montagefout is gemaakt, of dat er verschillen zijn in voorruiten (ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een warmtewerende / verwarmbare voorruit stiller is)?

NewO3

Forumguru
Wel pano dak, geen verwarmd voorruit. Ervaar geen hinderlijke windruis bij geen enkele snelheid. Nou is deze ervaring subjectief uiteraard. Mn 2.0 diesel zal niet de stilste zijn in zijn soort. Kan me een 508 herinneren die stiller was. Maar ervaar het niet als hinderlijk

Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Ja vw diesels zijn niet de stilste in hun soort maar echt storend vind ik het niet zelfs met de sound actuator. Nu geluid is tricky om te beoordelen he voor de één storend is voor een ander aanvaardbaar. En @NewO3 je hebt gelijk de Franse diesels zijn stiller.

Renzo4000

Forumguru
Hier een week in het bezit van een o3 en ervaar de auto echt stil voor zijn klasse. Van windgeruis heb ik iig geen hinder.

Vergelijken met bijvoorbeeld een 508, superb of passat lijkt me ook niet juist aangezien dat d klasse auto's zijn en een octavia een (hoge) c klasse.

Het enige wat storend is, is de rauwe tdi bij een koude start en bij optrekken. Eenmaal op kruissnelheid is ie mooi stil. Mijn 4 jaar oude megane met de dci deed dit veel stiller iig. De peugeot 308 met zijn hdi is wat mij betreft de mooiste diesel op dit moment binnen zijn klasse.

Bakkertje

Forumguru
Ik vergelijk juist wel met m'n huidige Superb omdat de O3 de mogelijk opvolger van zou zijn. :pieker: En het was juist het rijgeluid dat voor mij een afknapper was.

Bovenaan Onderaan