Windruis O3 Combi

frisok

Senior Member
Had vandaag een leenauto. Golf variant 1.2 TSI DSG. 76 dB bij 80 km/u. Mijn Octavia 1.6 TDI DSG doet 77 dB. Geen significant verschil in geluidssterkte. Geluidsbeleving is lastiger te vangen. Ik ben er nog niet uit, maar de cijfers helpen het idee wat te verzachten.

auriga

Forumguru
Als er al windgeruis is, wordt dit bij mijn O3 overstemd door het afrolgeluid van de conti ecocontact 5 banden.

Joske

Forumguru
Het maakt ook uit waar je rijdt.
Als ik bij Eindhoven (Eersel) de Belgische grens passeer neemt het geluid opeens met een paar dB toe...
je moet wel de "puttekes" ontwijken her en der natuurlijk... :D

3508370221.jpg

jalex_h

Forumguru
Reken je niet te rijk met die O3rs. Ongetwijfeld hebben ze ook een verhuurvloot(je) en krijg je er daar één van mee. Met een kale O2 1.2tsi is niets mis maar het is niet waar je jezelf nu lekker mee loopt te maken.

Ik heb mijn nieuwe auto vrijdag ontvangen, kadootje van sinterklaas:deuk:. Ik vind de auto extreem stil en heb er die dag ruim 250 km mee gereden, vooral snelweg. Ik ben juist verbaasd over de stiltie Kom uit een Superb en die was ook stil maar hier hoor je nog minder... Ik rij de 1.4 tsi...en reedt gemiddeld op de haanweg 1 op 18,2 en terugweg 1 op 17....NICE

Ik heb mijn nieuwe auto vrijdag ontvangen, kadootje van sinterklaas:deuk:. Ik vind de auto extreem stil en heb er die dag ruim 250 km mee gereden, vooral snelweg. Ik ben juist verbaasd over de stiltie Kom uit een Superb en die was ook stil maar hier hoor je nog minder... Ik rij de 1.4 tsi...en reedt gemiddeld op de haanweg 1 op 18,2 en terugweg 1 op 17....NICE

Gaat het hier ook om een Greenline uitvoering? Die hebben er namelijk veel last van.

Gizzmo

Forumguru
Ik heb een greenline en vind de auto ook erg stil. Windgeruis wat ik hoor lijkt mij heel normaal en zeker niet storend.

@Morph3u55: nee geen greenline. 1.4 business elegance met normale veren, dus niet verlaagd. Muisstil. Zelfs mijn vrouw viel op dat ie nog stiller dan de superb is.....nou dan moet het waar zijn:maakmegek:

BSdV

Actief lid
't Zal wel aan mij liggen, maar ik vindt het qua windruis best tegenvallen en had tijdens de proefrit in de SC FL 2 juist het idee dat deze stiller was... Nu is de 2.0tdi ook niet bepaald de meest verfijnde diesel op de markt, misschien dat dat mijn gevoel wat beinvloed. Of zijn er na eind 2013 aanpassingen gemaakt welke windruis verminderen?

Bovenaan Onderaan