Ik merk dat er nogal wat onduidelijkheid heerst wat betreft dit onderwerp, lees onderstaand;
Ik ben er van op de hoogte dat de banden uit 2010 komen. Vanzelfsprekend schrok ik hier eerst ook op af. Echter, mijn opa heeft dit via een bedrijf waar hij beunt geregeld en de banden zijn in juiste staat opgeslagen en de afgelopen 6 jaar niet meer aangeraakt. Gezien het feit dat het mijn opa is, welke ontiegelijk veel verstand heeft van auto’s en ik met de volle 100% vertrouwt, stuurt hij mij niet weg op banden die niet oké (zouden kunnen) zijn. Hij heeft de banden dan ook zorgvuldig geïnspecteerd op alle vlakken; profiel, wangscheurtjes etc.
Disclaimer; de banden zijn niet gekocht, maar worden puur voor 5 dagen gebruikt.
Daarnaast, de velgen. Nogmaals, mijn opa werkt zijn hele leven al met auto’s en heeft denk ik duizenden banden verwisseld in zijn carrière. Mocht er wat mis zijn met ofwel de centreerring of de algehele montage van de banden, had hij dit opgemerkt.
Ik waardeer jullie scherpe oog en bezorgdheid enorm, en snap jullie reacties al te goed. Echter, is dit een “uitzonderlijke” situatie waarin alle mogelijke risico factoren door meerdere mensen zijn bekeken en beoordeeld. Mocht ik deze banden gekocht hebben, en de intentie gehad hebben er langer op te rijden, gaf ik jullie (nogmaals) volkomen gelijk. Maar in dat geval, was deze keuze ook nooit tot stand gekomen.