Winterbanden

Ik heb sinds vorige week winterbanden laten monteren omdat de leasemaatschappij dat had aangeboden. Na het lezen van de test in Autoweek heb ik gekozen voor de Continental WinterContact TS810. Wat een verschil met de zomerbanden zeg! En ik bedoel niet de grip, want dat kun je met de hoge temperaturen niet testen natuurlijk, maar het geluidscomfort. Deze banden zijn werkelijk veel en veel stiller dan de Bridgestone Turanza zomerbanden die er bij mij opzitten. Nu had ik hier al op het forum gelezen dat daat veel klachten over zijn maar dat het verschil zo groot zou zijn had ik niet gedacht. Jammer dat ze er in het voorjaar weer afmoeten.......
407.gif

Iemand anders ook deze ervaring? Ben benieuwd!

VEEJAY

Forumguru
Jha, mijn potenza's waren ook erg luidruchtig. Nu ben ik echt tevreden met mijn huidige banden.

Ik zei het toch?
wink.gif

Het is inderdaad een enorm verschil met die ramp-turanza's.
Winterbanden horen eigenlijk rumoeriger te zijn dan zomerbanden, maar de Conti Wintercontact TS810 bewijst het tegendeel en zijn echt heel stil.
Ik heb ze er nu ondertussen al weer een maandje onderzitten voor de tweede keer en ben er zeer tevreden mee.
smile.gif

(eigenlijk wel te vroeg met dit extreem zachte weer)

French

Lid
Ik heb ook Turanza's onder mijn Octavia gehad. Echt knudde. Ik heb ze wel opgereden maar toen ze vervangen moesten worden heb ik er Michelins onder laten zetten. Wat een verschil! Veel stiller en veel meer grip.
Ik zal er dus ook zeker voor zorgen dat er geen Bridgestones onder mijn nieuwe auto komen.

Hoi,

Heb er sinds afgelopen dinsdag Good Year Ultragrip Performance winterbanden onder zitten en zijn nagenoeg even stil als de Dunlop sport 03's.

Overigens is de grip zelfs nu al perfect van die goodyears tov. de dunlop's. Ben benieuwd wat ze in de sneeuw presteren, maar daar komen we op de wintersport begin volgend jaar vanzelf achter.

Groet,
Jasper.

Ik heb ook Conti's WinterContact TS810 er onder liggen. Inmiddels rij ik er een maandje mee. De maat van mijn winterband is 205/55/16. Inderdaad een stille band, die Conti. Maar, deze band kan qua wegligging totaal niet tippen aan de Dunlop SP Sport MAXX 225/40/18, die ik er in de zomer op heb liggen. Wat een verschil, zeg! Dit is vooral goed te merken met de extreme zachte temperaturen van de afgelopen maand.

Maar mijn ervaring leert (reeds meer dan 10 jaar winterbandenrijder) dat als het echt winters wordt, je nergens meer bent met een zomerband.

Leve de winterband!
wink.gif

Frankie

Actief lid
@French & VEEJAY: Passat97 heeft nu winter- ipv zomerbanden en is verbaasd over het stillere gedrag hiervan. Jullie hebben het over ander type zomerbanden ipv de BS's. Da's toch niet wat ie bedoelt. Ps: is niet bitchy bedoeld..!! voor WEER een keer iets verkeerd wordt geinterpreteerd
wink.gif

Ik heb ook eerst BS Potenza's gehad maar er zitten nu Conti's SportContact op. Veel beter, alleen is nu de laatste paar 1000Km het cupping probleem weer terug
tongue.gif

Timothee

Actief lid
@Passat97: zoals je wellicht in andere topics al hebt gelezen, heb ik exact dezelfde ervaringen als jij!
Heb sinds een paar weken de ContiWinterContact TS790 erop liggen en ook die zijn veel stiller dan die BS Turanza's.

Ik wil die Turanza's eigenlijk niet meer terug hebben, dus ik denk dat ik eens met de leasemaatschappij bel op het moment dat ze weer gewisseld moeten worden. Ik heb bij levering niet kunnen kiezen en als dat wel had gekund hadden die Turanza's er nooit op gelegen (lagen nl. ook al op mijn voorloop auto en daar was ik er ook al niet van gecharmeerd). Volgens mij zijn die Turanza's goedkoop want het valt wel op hoeveel leaserijders ze hebben en hoeveel er klagen.

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: French</font><hr />

Ik zal er dus ook zeker voor zorgen dat er geen Bridgestones onder mijn nieuwe auto komen.

[/ QUOTE ]

Hier iemand die zeer te spreken is over zijn Potenza S03's en bij wie de winterbanden (Goodyear UltraGrip 7) wél luidruchtiger zijn.

Dus om nu het hele merk Bridgestone maar opzij te zetten?
crazy.gif

Dat de Turanza's (sowieso weinig grippende toermeuk) niet echt blijken te passen bij de O2's, spreek ik overigens niet tegen.

japiejo5

Actief lid
Worden de "nog af te leveren" O2's ook geleverd met Turanza's,....Kan ik als leaserijder een andere band aanvragen,.of moet ik het met de Turanza's doen?

</font><blockquote><font class="small">Citaat: japiejo5</font><hr />

Worden de "nog af te leveren" O2's ook geleverd met Turanza's,....Kan ik als leaserijder een andere band aanvragen,.of moet ik het met de Turanza's doen?

[/ QUOTE ]
Bij een betere dealer kan je wel wat onderhandelen als er een paar O2's staan. Ze worden namelijk uitgeleverd met verschillende merken banden.

Ralph

Lid
Ik ga deze week ook winterbanden kopen en zit te twijfelen tussen twee types:

Continental TS-810 205/55 R16 of de
Continental TS-790 205/55 R16

Wie kan mij helpen qua keus? de prijs verschilt 17 euro per band...

Volgens mij gaat het over winterbanden. Ik heb Michelin Alpin 2 (205-55-16). Deze zijn inderdaad ook stiller dan de Turanza's. Die laaste gaan overigens wel lang mee want na ruim 62000 km is het loopvlak van de voorbanden 4 mm en achter 7 mm. (ps de andere 20000 heb ik met winterbanden gereden vorig seizoen)

Ralph

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JohnS</font><hr />

Volgens mij gaat het over winterbanden.

[/ QUOTE ]

Zou je denken?????
smiley29.gif

Welke banden er af-fabriek worden gemonteerd hangt af van de maat velgen die er onder zitten. Bij 205/55/R16 zijn dat in 99% van de gevallen Bridgestone Turanza's. Dat geldt dus voor de hele VAG groep, want onder mijn Golf Variant met dezelfde maat zaten ze standaard ook gemonteerd en als ik in een showroom kijk zie ik overal (Passat's Golfjes, e.d.) die Turanza's onder zitten. Heb je 195/60/R15 dan is de kans groot op de goedkope Continental EcoContact (ook geen goede band wegens slechte grip) of GoodYears of Dunlops.

Laat als het even kan Continental Permium Contact 1 er onder leggen, die zijn perfect: stil, koersvast en een goede grip en zien er nog mooi uit ook. Ik heb ze al meerdere malen onder verschillende auto's gehad en ben er zeer tevreden over.

Maar om weer even on-topic te komen, weet ik wel haast zeker dat de Continental WinterContact TS810 één van de stilste winterbanden zijn die er op dit moment verkrijgbaar zijn.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: JazzySOB</font><hr />

Welke banden er af-fabriek worden gemonteerd hangt af van de maat velgen die er onder zitten. Bij 205/55/R16 zijn dat in 99% van de gevallen Bridgestone Turanza's.

[/ QUOTE ]
Mijn in november '06 geleverde O2 stond op Dunlop Sport 01A in maat 205/55/R16 91V. Goede band overigens.

Inmiddels heeft leasemaatschappij winterbanden laten monteren, type Kleber Krisalp HP in maat 205/55/R16 91H
http://www.kleber-reifen.de/KleberDE/front/affich.jsp?&amp;codePage=KLEBER_PAG_KrisalpHP&amp;lang=DE&amp;codeRubrique=12042005140519
Band heeft in bochten totaal geen tractie, evenals bij pittig rechtuit accelereren. Dan brandt snel "slip-lampje".

Over verschil met zomerband kan ik weinig zeggen, daarvoor heb ik nl. te kort met de Dunlop gereden.

Wees er maar gezegend bij! Alles beter dan die plastic (vanwege de herrie) Turanza's.

Ben wel verbaasd dat een leasemaatschappij B-merk banden laat monteren!

blacktdi

Actief lid
Ik heb net winterbanden laten monteren, Michelin Pilot, niet de beste winterband las ik laatst maar ik wil geen andere banden meer dan Michelins onder de skoda. De zomerbanden zijn ook van Michelin en helemaal top. De winterbanden maken wel iets meer herrie maar goed veiligheid boven comfort.
471.gif

Bovenaan Onderaan