Wintersport checklist - reserve v-snaar meenemen?

Constant

Erelid
Ik zometeen de deuren even inspecteren, ik ga pas over een week weg, maar wil niet alles op het laatste moment laten aankomen. Gelukkig heb ik na de vorige wintersport alle noodspullen in een kratje in de berging gezet, dus kan alles zonder veel zoeken weer in de auto plaatsen.

Reservesleutels gaan wel mee, je weet maar nooit :D

:ot:Tip: merinowol of fleece als lange onderbroek, ook heerlijk in de NL winter!

Indien je auto is onderhouden door de dealer, heb je permanente skoda assistentie mocht er iets verkeerd gaan.... Lang niet iedereen weet dit.

Constant

Erelid
Dank voor de info.

Het is tevens goed om te weten dat het alleen geldt voor technische defecten. Voor pechhulpverlening door eigen fouten, lekke banden of verkeersongelukken heeft men alsnog de wegenwacht of één van zijn concurrenten nodig.

Wijnand850

Forumguru
Wat ook erg handig is om bij je te hebben is een veldschep. Sinds ik in Zwitserland een keer tot de assen heb vastgestaan in de sneeuw ligt 'ie standaard in de auto. Ik heb er één die je kan inklappen, te verkrijgen bij een camping- of outdoorwinkel en zaken waar ze (oude) legerspullen verkopen.

Groet,
Wijnand.

Constant

Erelid
Check! Ja, heb ik!

Na een leermomentje met mijn Golf III (overigens in NL) heb ik zo'n inklapbare schep van staal. En een gewone sneeuwschep, maar die is alleen geschikt om losse sneeuw weg te scheppen.

Wijnand850

Forumguru
:ot:Welk gebied van Zwitserland ga je? Wij gaan in maart twee weekjes naar Veysonnaz (Wallis). Woensdag gaan de winterbanden er onder....:xyxthumbs:

EdK

Forumguru
Hé constant je hebt geen S2 combi hoor !! Als ik zo lees wat je allemaal meeneemt dan heb je geen plek meer voor de ski's en de kleren.
Laat staan voor zoals een echt nederlander betaamd de: aardappellen , hagelslag, pindakaas, kaas , brood en het heinekenbier !
Oja en de zware van Nelle als je rookt!

:uitlachen::laugh::grin:

Constant

Erelid
Een week St Moritz, maar als ik goed in vorm blijf dan verleng ik de vakantie met nog een week ofzo.

En ja, achterbank en kofferbak zijn helemaal bezet met de ski uitrusting en de noodspulletjes.

Ik snap niet hoe een gezin dit doet, bij mij in m'n eentje is de auto al helemaal vol!

Wijnand850

Forumguru
Wij gaan normaal gesproken met vier volwassenen, dus er kan geen bagage op de achterbank. Een schoonmoederkoffer op het dak biedt dan een prima oplossing. Echt onvoorstelbaar wat je daar allemaal in wegpakt.

Constant

Erelid
Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik meer meeneem omdat het past :yeah: Beetje lullig om nooduitrusting thuis te laten als het met één soepele worp alsnog meekan.

Wat gaat er nog meer mee:
plankje voor de krik
slaapzak

EdK

Forumguru
Ik heb nog een 2e hands CV ketel met 2 radiatoren liggen ! Moet je alleen nog een gasfles meenemen !

Maar ga eens voor een motorrijbewijs en na behalen hiervan dan op vakantie met de motor.
Heb je maar 2 zij koffers en een topkoffer en daarop en in moet je alles meenemen.
Dus tent /slaapzak/luchtbed en dan wat kleren etc
Jaren dat genot gehad en moet zeggen dat je heel invatief wordt en dat je uiteindelijk merkt dat je met heel weinig toch luxe vakantie kunt houden !

Bv: twee spijkerbroeken één aan en de ander achterop om te drogen
2 onderbroeken zelfde als hierboven en je kunt ze in nood ook nog omdraaien ! :D

Wijnand850

Forumguru
:ot:Onze grootste zorg is altijd hoe we die enorme hoeveelheid Zwitserse chocolade en kaas mee naar Nederland krijgen...

On topic: ik heb ook altijd zo'n schuimen matje bij me waar je met je knieën op kunt steunen voor het geval de kettingen er onder moeten, of als je een band moet verwisselen. Voorkomt dat je kleding zwart wordt.

Constant

Erelid
Goede tip, die heb ik nog niet!

:ot:@EdK: St Moritz is hardstikke decadent, ik moet wel een beetje proper voor de dag komen!

Wijnand850

Forumguru
Maar ga eens voor een motorrijbewijs en na behalen hiervan dan op vakantie met de motor.
Heb je maar 2 zij koffers en een topkoffer en daarop en in moet je alles meenemen.

Ben ik toch heel benieuwd hoe jij je skies meeneemt! Een oud collega van me gebruikte z'n bagagekoffer op de motor ook als wasmachine. Voorafgaand aan een ritje door de bergen alle vuile was in de koffer, warm water en wasmiddel er in, vervolgens flink wat haarspeldbochten, en schoon is de was :D

Wijnand850

Forumguru
:ot:@EdK: St Moritz is hardstikke decadent, ik moet wel een beetje proper voor de dag komen!

Klopt, ik ben er een paar jaar geleden geweest. Dat waren wel heel veel bontjassen en veel te arrogante vrouwen :grin:. Daar heb ik voor het eerst ook een Nokia gezien van CHF15000,- (±10.000 euro). Maar de omgeving is er wel schitterend! We hebben toen een rit over een vrijwel dichtgesneeuwde Julierpas gemaakt. Alsof je over de maan reed... Waanzinnig mooi!

Constant

Erelid
We hebben toen een rit over een vrijwel dichtgesneeuwde Julierpas gemaakt. Alsof je over de maan reed... Waanzinnig mooi!
Probleem (of uitdaging) is dat ik vrij weinig keus heb en via die Julier pas zal moeten rijden. Ik hoop erg vroeg uit NL te kunnen vertrekken zodat ik er nog met daglicht kan rijden, is wel zo veilig.

hemi24

Forumguru
Leuk zo'n reserve V-snaar (of multiriem), maar hoe denk je die te gaan omleggen?!?
Checklist uit de jaren '60?!?!

Bovenaan Onderaan