Wintersport checklist - reserve v-snaar meenemen?

Wijnand850

Forumguru
Omdat je dan mobiliteitsgarantie hebt :D? Ook onderhoud bij een merkdealer is geen garantie dat het allemaal heel blijft. 't Is ook een kwestie van geluk hebben...

hemi24

Forumguru
Als je last hebt aan je grote teen, ga je ook niet naar de tandarts toch?!?
Dus met je auto ga je naar de merkdealer, die kent de eventuele zwakke punten beter dan de universele sleutelaar op de hoek en is op de hoogte van de actuele modificaties.
Op die manier hou je een auto waar je met vertrouwen mee op de weg kunt.

Verder zijn er ook veel zaken waar je zelf visueel een controle op uit kunt oefenen, zoals droogtescheurtjes aan snaren/riemen/slangen/banden/etc, eventuele lekkage, of te een te laag peil.

Wasmachineman

Forumguru
Ik lees in een checklist ten behoeve van de wintersport dat het verstandig is om een reserve v-snaar mee te nemen. Nu ben ik ook maar een leek, dus mijn vraag is in hoeverre dit echt nodig is........ :crazy: Wat denken jullie?

Heel topic (5 pagina's) voor niets...want de checklist heeft hij niet nodig gehad !:D
Terugweg dan ???
Constant :623: net en is (dankzij de Scout) veilig in het mondaine St Moritz aangekomen en beweegt zich tussen de vele bontjassen nu. :icon_smile_dead:
Aardig wat sneeuw dus voorlopig komt 'ie niet terug.
Hij vroeg nog wel hoe het met "het fileleed hier" etc is ?
En hij mist het forum wel ! Alle thuisblijvers krijgen de groeten....

EdK

Forumguru
Welkom terug, en nog veel dingen van je checklist moeten gebruiken ?

En nog veel positieve reacties gehad in het decadente skigebied over je SKoda ?

Constant

Erelid
Alleen heel errug veel ruitensproeiervloeistof moeten gebruiken :1884:

Skoda is een erkend betrouwbaar merk in de alpen regio, dus alleen maar complimentjes gekregen! Maar St Moritz is inderdaad decadent, nog nooit zoveel mensen in een bontjas gezien!

En het was me toch koud!

picture.php

Falcon

Donateur
Wow -19 .. en dan te bedenken dat de sensor in een octavia vaak zelfs positiever is.. dus het zal al gauw -21 geweest zijn.

Maak je auto eens schoon man! ;)

Constant

Erelid
De auto is best schoon, dat stof is heel erg zichtbaar door de flits ;)

Nog iets raars. Ik had na een paar uur door sneeuwstormen gereden te zijn, een flink blok ijs tegen een deel van de radiator aanzitten! Als frequent kijker van de Icedroad truckers had ik er wel eens iets over gehoord en natuurlijk het ijs verwijderd want het schijnt als een soort deken te werken waardoor je radiator slechter zou koelen.

Bovenaan Onderaan