Superb III combi
Forumguru
Overigens geen speld tussen het verhaal van @Canon-Eye te krijgen voor wat betreft beste banden achter bij een voorwielaandrijver als je twee banden wisselt.
Heb je een 4wd die in basis de voorwielen aandrijft en achter bijschakelt (dat zijn de meesten) dan is het beste profiel achter een doodzonde. Omdat de voorwielen minder profiel hebben zijn deze namelijk kleiner en draaien dus sneller dan de achterwielen. Het 4wd systeem ziet dit als slip en gaat proberen de achterwielen bij te schakelen, en blijft dat proberen tot alle 4 de wielen weer gelijk toerental hebben, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren). En dan sneuvelt de Haldex koppeling.
Klein verschil (max 2mm) is meestal nog wel toegestaan.
Heb je een 4wd die in basis de voorwielen aandrijft en achter bijschakelt (dat zijn de meesten) dan is het beste profiel achter een doodzonde. Omdat de voorwielen minder profiel hebben zijn deze namelijk kleiner en draaien dus sneller dan de achterwielen. Het 4wd systeem ziet dit als slip en gaat proberen de achterwielen bij te schakelen, en blijft dat proberen tot alle 4 de wielen weer gelijk toerental hebben, wat natuurlijk nooit gaat gebeuren). En dan sneuvelt de Haldex koppeling.
Klein verschil (max 2mm) is meestal nog wel toegestaan.