Nou, zoals diverse anderen hierboven je al hebben gemeld: een achterwielslip is bijna niet te corrigeren (behalve als je "ESP" heet), en voorwielslip wel en bovendien instinctief (door gas loslaten).
Iedereen die iets weet (en begrepen heeft) van voertuigdynamica zal je dit vertellen, maar jij wilt dat blijkbaar niet horen.
Vervolgens ga jij tegenargumenten verzinnen als "slippen bij het stoplicht" (komt alleen voor bij veel te veel gas geven, en dan helpt meer profiel niet, omdat je geen snelheid (en dus ook geen aquaplaning hebt)) of "dribbelen uit de bocht" (wat nou juist hét probleem is van de slechtste banden achter).
En dat vind ik dan een beetje jammer, want de wegen zouden zoveel veiliger worden als iedereen met de beste banden op de achteras zou rijden.
Gelukkig hebben de meeste nieuwe auto's tegenwoordig ESP, wat veel van deze problemen voor de mensen oplost, maar ook met ESP is een inherent stabiel voertuig een veel betere keus. En bovendien rijden er nog miljoenen auto's zonder ESP rond.
Nog even een filmpje uit de oude doos:
Hier staat het allemaal nog eens uitgelegd, (inclusief citaten van grote bandenfabrikanten)