Wisselen winter naar zomerbanden ook opnieuw uitlijnen?

wanderer

Senior Member
vergeefse moeite, er zijn kneuters die zo overtuigd zijn van het eigen gelijk dat ze blind zijn voor alle rapporten en testen van eender welke automobielclub......tunnelvisie noemen ze dat....

turboturbo

Forumguru
Ik denk ook dat verder proberen te overtuigen niet helpt.

Bandenboeren kunnen een belangrijke voorlichtings functie hierin vervullen, maar ook die doen natuurlijk uiteindelijk wat de klant (koning) wil, ook als die eigenwijs is. Die klant denkt vooral vanuit de portemonnee (en ik kan het weten, want ik ben er zelf zo één) en die denkt: doe de nieuwe banden maar voorop. Het heeft bij mij ook even geduurd voor de schellen me van de ogen vielen.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ik denk ook dat verder proberen te overtuigen niet helpt.

Bandenboeren kunnen een belangrijke voorlichtings functie hierin vervullen, maar ook die doen natuurlijk uiteindelijk wat de klant (koning) wil

Ja de echte bandenboeren maar een kwikpit daar hoef je het niet van te verwachten.
Maar ook mijn bandenboer gooide een tijd terug toen er op de wang van me band een EI zat en er twee nieuwe banden op moesten de achterbanden naar voren en de nieuwe banden op de achteras.
Toen ik de monteur vroeg om het waarom ( ff monteurtje testen ) kon hij mij haarfijn uitleggen waar wij hier al hele discussie's over gehad hebben.

Maar een kwikpit en dergelijke toko's die doen maar wat ( niet allen maar merendeel wel ) en kijken niet eens of een band een draairichting heeft..

Canon-Eye

Forumguru
Nou... ik heb begin jaren '90 meerdere str*nteigenwijze bandenboeren bij wijze van spreken gewapenderhand moeten dwingen om te doen zoals ik het wou. Viel niet altijd mee, hoor - ook na uitgebreide uitleg stonden ze me niet zelden hoofdschuddend na te kijken.
Nou ja, beter hun maagzweer dan de mijne, dacht ik dan maar... :pardon:

Skodatek1

Forumguru
@Zwapp: Homokineet is in orde, dus daaraan ligt het niet.

Enige wat nog zou kunnen zijn de dempers, alleen verklaart dat het zwiepen van de achterkant?
Gebeurd ook alleen maar bij slecht wegdek of bij het wisselen van asfaltlaag met van die randen.

Iemand anders een idee?

hemi24

Forumguru
Waarom zou een homokineet je weggedrag moeten veranderen? Kapotte stuurkogel zou dit wel kunnen doen.

Verkeerde wielvlucht door de verlaging? Maar dan zouden er meer mensen met een Eibach set last van moeten hebben...

Maar waar ik nou ineens bij het lezen van je handtekening naar zit te kijken: wat is de ET van je RS4 LM velgen?!?

(En ja, ik blijf eigenwijs v.w.b. welke banden waar, maar daar houden we omwille van dit topic maar over op...)

Bovenaan Onderaan