Wordt Opel overgenomen?

Het zijn bijzondere tijden.
Een navi appje (Waze) gaat voor €1.2 miljard van de hand, snappchat wordt in hele kleine scherfjes voor €3.2 miljard verkocht en whatsapp deed een paar jaar geleden (even uit mijn hoofd) €19 miljard.

Een automerk met 100 jaar historie, complete modellenlijn en een modern ontwikkelingscentrum voor €2.2 miljard voelt haast als een koopje.

Komt natuurlijk omdat je bij Opel eerst een auto moet bouwen voor je wat kunt verdienen en bij die andere diensten hoeven ze je slechts over te halen tot zetten van een vinkje voor onbeperkt doorverkopen van je ziel :laugh:

MarcoO2

Forumguru
Dat is niet gezegd. Men heeft alleen gezegd dat de afspraken met de bonden tot 2018 gerespecteerd zullen worden. Dat is niet hetzelfde als een baangarantie.
Dat is wel gezegd. Tot 2018 is er een baangarantie gegeven, tegelijk met een investeringsgarantie tot 2020. De CEO van Peugeot heeft dat persoonlijk aan Angela Merkel toegezegd.

MarcoO2

Forumguru
Het zijn bijzondere tijden.
Een navi appje (Waze) gaat voor €1.2 miljard van de hand, snappchat wordt in hele kleine scherfjes voor €3.2 miljard verkocht en whatsapp deed een paar jaar geleden (even uit mijn hoofd) €19 miljard. Een automerk met 100 jaar historie, complete modellenlijn en een modern ontwikkelingscentrum voor €2.2 miljard voelt haast als een koopje.

Komt natuurlijk omdat je bij Opel eerst een auto moet bouwen voor je wat kunt verdienen en bij die andere diensten hoeven ze je slechts over te halen tot zetten van een vinkje voor onbeperkt doorverkopen van je ziel :laugh:
Als je daar over gaat nadenken is het inderdaad best bizar.

Canon-Eye

Forumguru
Tot 2018 is er een baangarantie gegeven
"Bestaande contracten worden gerespecteerd", las ik inmiddels. Dus een garantie voor wie er op dit moment een baan heeft.
Dit zou dan inhouden dat niemand wordt ontslagen, maar het betekent tevens dat er wel banen kunnen verdwijnen doordat mensen die uit zichzelf weggaan (pensioen of anderszins niet meer worden vervangen.

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad, natuurlijk verloop zal waarschijnlijk niet opgevuld worden. Maar dat lijkt me prima.

kansberg

Forumguru
En Waze, Snapchat en Whatsapp kun je gewoon downloaden, in dat licht bezien is het helemaal bizar :D

Cordoba

Forumguru
In 2015 waren wij op voorjaarsvakantie in Gulpen, daar kwamen wij deze stoet GT's tegen, waarschijnlijk een meeting, of zoals ze vroeger zeiden, een 'treffen.' Voornamelijk Duitse kentekens en als ik het mij goed herinner, een stuk of twintig in toto.

Bekijk bijlage 57230
Mijn broer heeft een paar jaar in Vaals gewoond, in Zuid-Limburg is het gewoon driekwart van het jaar dat je de ene autoclub na de andere tegenkomt in het weekend.

kansberg

Forumguru
Mijn broer heeft een paar jaar in Vaals gewoond, in Zuid-Limburg is het gewoon driekwart van het jaar dat je de ene autoclub na de andere tegenkomt in het weekend.

Zou voor mij een reden zijn om te verhuizen ;). Komend voorjaar gaan we twee weken kamperen in St. Geertruid, hoop dan ook weer een meeting van bijzonder materiaal te kunnen bewonderen van dichtbij :jaja:. Tegen die tijd ga ik eens online kijken wat de plannen zijn van de diverse clubs, al zal je mij niet zien op een Honda Civic of een VW Golf meeting. Klassiekers hebben mijn grote voorkeur.

kansberg

Forumguru
@Skoda-MAN : Heel erg mooi, alhoewel het sleepboot gebeuren mij niet zo erg boeit, helaas ben ik dan alweer terug en de 17e juni sta ik ingepland op de zaak, helaas niet te ruilen i.v.m. afwezigheid van andere collega's.

Skoda-MAN

Forumguru
Ach @EdK ik zie in mijn glazen bol dat er in de nabije toekomst veel Skoda rijders naar Opel vertrekken omdat ze toch "Duits" willen rijden met prijswinnende techniek :maakmegek:

Bovenaan Onderaan