Xenonset inbouwen in Superb combi

stijnheidi

Senior Member
Ben me nog steeds aan het verdiepen.
iemand ervaring met Target Xenon. Deze is wel erg aan de prijs (rond € 399) en volgens mij standaard geen canbus.
dan heb je nog Pilot Pro met Canbus betaaldbaarder € 199. of de eigen lijn va xenonlamp.nl. Bij xenonlamp.nl adviseerden ze me de eigen lijn met de nieuwe 2.0 ballasten (met Canbus) nog betaalbaarder € 139
iemand ervaring met deze sets??

Noord26

Forumguru
Sets zijn allemaal prima. Ik zou dan gaan voor Lince. Vergelijkbaar kwaliteit met Pilot tegen een stuk betere prijs. Maar onder aan de streep blijft het allemaal net-niet met alleen de lampen vervangen.

Bastiaan1977

Senior Member
Heb inmiddels Xenon besteld. Ik heb gekozen voor Pilot proline (op aanraden van het montage bedrijf). Ik laat gelijk de lampen onder de spiegels en de kentekenplaat verlichting vervangen door LED verlichting. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Volgens het montage bedrijf moet het binnen 1-2 uurtjes klaar zijn. 30 januari is de inbouwdag.

Joske

Forumguru
Heb inmiddels Xenon besteld. Ik heb gekozen voor Pilot proline (op aanraden van het montage bedrijf). Ik laat gelijk de lampen onder de spiegels en de kentekenplaat verlichting vervangen door LED verlichting. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

Volgens het montage bedrijf moet het binnen 1-2 uurtjes klaar zijn. 30 januari is de inbouwdag.
doe dan maar alvast een fotoshoot van de oude situatie, zodat je mooi kan vergelijken achteraf (die foto's willen we dan ook natuurlijk zeer graag zien! ;))

Bastiaan1977

Senior Member
Ik zag bij jouw post ook pilot pro staan. Recensies op internet zijn goed en het montagebedrijf die bij mij de xenon gaat inbouwen werkt alleen nog maar met pilot omdat deze storingsvrij zijn (zeggen ze) Ik ben erg benieuwd en zal je zeker laten weten wat de uitkomst is.

Gr. Bastiaan

Pendragon

Donateur
Ik ben ook erg benieuwd, ook naar de leds, want die bij de kentekenplaat geven altijd storing, tenminste die ik getest heb.

Bastiaan1977

Senior Member
De man die dit voor mij gaat doen heeft dit ook bij zijn eigen bmw gedaan. hij gaat er een condensator oid op solderen?? Werkt het beste zegt hij. We wachten in spanning af.

ertromp

Forumguru
Ik ben ook erg benieuwd, ook naar de leds, want die bij de kentekenplaat geven altijd storing, tenminste die ik getest heb.
Er is een set die geen storingen afgeeft. Op een O2 FL is die Canbus gevoeligheid voor vele van die zogenaamde Canbus geschikte LED's ook enorm en krijg je veelal een foutmelding.
De set van hypercolor.de : http://www.hypercolor.de/LED-Kennzeichenbeleuchtung-fuer-Skoda-Superb-3T zal geen melding geven. Deze set a € 29,50 is voorzien van lastweerstend en is zonder solderen te plaatsen.
Heb deze set nu op m'n Octavia en de ervaring is super en de uitstraling prachtig :

image.jpg

Hier nog een plaatje van de kentekenlampen zelf met weerstand : http://www.hypercolor.de/2er-Set-LED-Kennzeichenbeleuchtung-5000K_2

ertromp

Forumguru
En led in de spiegels is ook aan te raden want het geeft enorm veel instapverlichting.
De spiegels van de S2 en de O2 FL zijn identiek en hieronder een foto van het resultaat:

image.jpg

De spiegel led monteren is wel een "hell of a job".
Je moet nl. het spiegelglas loshalen. Deze zit met 4 clips vast en moet je met een zeer dunne schroevendraaier die je tussen glas en behuizing in moet wurmen los maken.

Bastiaan1977

Senior Member
Ziet er idd goed uit.... ik hoop binnenkort hetzelfde resultaat te halen. Lijkt me de investering meer dan waard.

Joske

Forumguru
De man die dit voor mij gaat doen heeft dit ook bij zijn eigen bmw gedaan. hij gaat er een condensator oid op solderen?? Werkt het beste zegt hij. We wachten in spanning af.
dit is voor spanningspieken op te vangen of misschien wordt het in dit geval voorzien voor de CANBUS om de tuin te leiden?

stijnheidi

Senior Member
wellicht is nog wat om een foto van het lichtbeeld op staat vanuit de bestuurderspositie gefotografeerd er bij te doen??

Bovenaan Onderaan