Xenonset inbouwen in Superb combi

Bastiaan1977

Senior Member
Zie hier een tweetal foto's van het huidige lichtbeeld.
etatyvuj.jpg
yny6yrez.jpg

Bastiaan1977

Senior Member
Kan iemand mij vertellen welke lampen er wel en welke niet in het canbus systeem zitten. Onderstaand de lampen waarvan ik het graag zou willen weten.

Instapverlichting (lichten onder de spiegels)
Kleine lampjes in de koplamp
Bochtverlichting
Dagrij verlichting (lampen in dezelfde kap als de bochtverlichting)
Kentekenplaat verlichting WEL CANBUS (heb ik zelf ervaren dmv melding op de mfd)
Binnenverlichting

Volgens mij heb ik alle belangrijke verlichting zo wel gehad.

Alvast dank voor de hulp.

Gr. Bastiaan

ertromp

Forumguru
Instapverlichting Niet
Kleine lampjes in de koplampen (Stadslichten) Wel
Bochtverlichting (mistlampen) Wel
Dagrijverlichting Wel
Kentekenverlichting Wel
Binnenverlichting Niet

stijnheidi

Senior Member
Ik ben nog studerende... Maar ben benieuwd naar het resultaat bij jou. Is het niet zo dat eea morgen bij je geinstalleerd wordt?

Bastiaan1977

Senior Member
Xenon is inmiddels ingebouwd incl stadlichten en instapverlichting. Kentekenplaat verlichting is nog niet gelukt. Zal zo proberen een aantal foto' te plaatsen.

Bastiaan1977

Senior Member
Net nog even buiten wezen kijken en irriteer me nu al aan het feit dat de kentekenplaat verlichting nog geen led is. Ertromp, hoeveel werk is het om de kentekenplaat LEDS te monteren die jij in Duitsland gekocht heb. Is het een betrouwbaar bedrijf?

Hoor graag.

ertromp

Forumguru
@Bastiaan1977 : Stelt geen moer voor dat monteren van de led kenteken verlichting van www.Hypercolor.de
Zending was binnen 3 dagen bij mij thuis en super goed verpakt. Ik ben er zeer tevreden over.
Heb zelf de binnenbekleding van de kofferdeksel gehaald om de lastweerstanden netjes weg te werken.
Resultaat al zeg ik het zelf is super.

Canon-Eye

Forumguru
achterkentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen
Op zich juist.
Alleen is "wit" hier een vrij vage aanduiding, want er zijn in de praktijk toch nog heel wat verschillende kleuren wit...
De enige echt duidelijke maatstaf zou bestaan uit een minimaal en maximaal toegestane kleurtemperatuurwaarde, maar ik weet niet of die waarden ergens in wet- en regelgeving zijn vastgelegd.

VWim

Forumguru
Het is niet op zich juist, het is juist. Het betreft hier een rechtstreekse kopie uit het reglement voor APK keuringseisen.

Verder durf ik nog wel iets te zeggen over de kleur. Kijk eens naar auto's die affabriek zijn afgeleverd met LED kentekenplaatverlichting. Deze auto's zijn goedgekeurd voor de Nederlandse weg. Ook dat is wit met tamelijk veel blauw. Als het goed genoeg is voor die auto's dan zal dat voor de auto van de topicstarter ook zo zijn.

Bovenaan Onderaan