Yeti 4x4 1.8 Tsi motor vervangen

Luckyskoda

Nieuw lid
De motor in mijn Yeti 45000km dec 2009 heeft deze week de geest gegeven.:407:
EPC storing naar de garage. Blijkt de distributieketting versprongen te zijn. Met in endoscoop in de motor gekeken, foute boel.
De motor liep nog wel maar het vermogen was duidelijk afgenomen. De dealer is het momenteel aan het oplossen. Er gaat een nieuwe motor in. Het schijnt dat er een onderdeel in deze motor zit dat niet goed is. Is overigens bij Skoda bekend.
Officieel is er maar 2 jr. garantie op de motor. Maar waarschijnlijk zullen de kosten nul euro zijn. Dit is echter op dit moment nog niet zeker, maar ik ben niet van plan om iets te gaan betalen. Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt.
Overigens ben/was ik zeer enthousiast over deze auto.
 

Roel

Lid
Dat is balen.
Ik rij zelf in een Superb met deze motor en de garantie loopt bijna ten einde.
Hoe bedoel je trouwens dat dit bij Skoda bekend is? Moeten ze dan niet eens aan een terugroepactie denken?

Gr,

Roel.
 

TurboBooster

Forumguru
@Luckyskoda,

Welkom op dit forum,

Zoals Roel al zegt, dat is balen,
doch laat aub. op dit forum weten wat van onderdeel er in de motor niet goed is en wat er over bij Skoda bekend is.
Vele forumleden met een 1.8 TSI motor zullen graag willen vernemen wat er volgens skoda met de motor mis is en wat men daar aan denkt te gaan doen.
Hoop dat je een nieuwe motor krijgt zonder iets te hoeven te betalen.

Groet, TurboBooster.
 
1.8 Tsi

Ik vraag mij nu toch af ? zijn de motoren in de B-merken Skoda en Seat de kneusjes van VW ??

of komen deze problemen ook bij Volkswagen voor?


Alle Epc problemen volgens mij komen deze ook bij de 1.2Tsi voor....snel allemaal een claim indienen bij Pon met het verzoek om een terugroepactie ivm de distributieketting ...


Jan
Yeti 1.8 (tsi laat ik er maar af) de Vw Tiguan heeft geen 1.8 want deze staan in de Skoda met
Motor-fietsketting !


Het tijdperk van de motorfiets begint

Laurin & Klement introduceerden hun eerste motorfiets in 1899 in Praag aan de schrijvende pers. De Slavia type A had 1,25 pk, de iets krachtigere model B had 1,75 pk. De fabriek werd uitgebreid en vanaf 1900 werden motorfietsen geëxporteerd naar Engeland.
 

Ronnie

Forumguru
Kneusjes zijn het niet, komt ook bij VW voor.
Ik sprak onlangs met een eigenaar van een motorenrevisiebedrijf; Hij vertelde mij dat ook de 1.4 TSI motoren van VW een soort "wegwerpmotoren" (aldus zijn woorden) zijn, eenmaal kapotgelopen door welke oorzaak dan ook kunnen en nagenoeg geen onderdelen zoals zuigers, krukassen, e.d. voor besteld worden.
Volgens VW is het goedkoper om de motor door een compleet "stripblok" te vervangen om verdere problemen te voorkomen.
 

andrehj

Forumguru
Volgens mij is er inderdaad op de 1.8 en 2.0 TSI iets aan de hand geweest met de kettingspanner. Zie bijvoorbeeld:
Steuerkette beim 1.8 TFSI übersprungen : Audi TT 8J en
Skoda Octavia Forum • Thema anzeigen - Motorschaden 1.8 TSI - Kettenantrieb / Kettenspanner defekt

Volgens mij is de constructie bij latere modeljaren aangepast. Ik meen mij zelfs te herinneren dat er een terugroepactie voor geweest is, maar daar kan ik zo moeilijk iets van terugvinden.

Hier staat wel wat uitgelegd (vanaf #9).

En nog even graven: Hebbes! http://www.skodaforum.nl/board/f51/terugroep-actie-1-8-2-0-tsi-motoren-15256.html Heeft de Yeti van de OP wellicht iets gemist?
 
1.8 Tsi

Ik vraag mij nu toch af ? zijn de motoren in de B-merken Skoda en Seat de kneusjes van VW ??

of komen deze problemen ook bij Volkswagen voor?


Oke daar zijn dus terugroepacties voor geweest maar voor de Skoda nog niet.... Ik vind dat deze kneus motoren dus niet geleverd hadden moeten worden !

Dus Pon doe hier iets aan!!

Hoe is het mogelijk de techniek van distributieketting is niet van gisteren en als er dan problemen zijn los het dan op....!!!
en niet over de rug van de Consument!!!!! oke mensen Verenig U !!!
 

mikehotel

Actief lid
@jvdwet: je boodschap en mening is duidelijk genoeg. Je hoeft dus niet zo nadrukkelijk te posten, krijg je toch niet meer gelijk mee.

On topic: is er een beeld van welke motoren er vorig jaar betrokken waren bij de terugroepactie en valt de motor van de topicstarter daar ook onder?
 

Fabia

† In Memoriam
Helaas geen LuckySkoda voor Luckyskoda. Maar alle gekheid op een stokkie, dit is echt balen voor je. Je mag toch aannemen dat je er in ieder geval niet voor hoeft te betalen.
 

Michel

Forumguru
Heeft MarcoO2 ook niet een dergelijk defect bij zijn vorige Octavia 1.8 TSI gehad, waardoor de motor van die auto uiteindelijk moest worden vervangen/gereviseerd?
 
@jvdwet: je boodschap en mening is duidelijk genoeg. Je hoeft dus niet zo nadrukkelijk te posten, krijg je toch niet meer gelijk mee.

Oke Mikehotel

Ik ben nu dus klaar met het skoda Forum ... kennelijk gaat het niet over het onderwerp maar over het praten met Emoties... ik ben klaar mee... dag Skoda Forum!!! ik hou niet van af zeiken !!
 
@jvdzwet: wat voegt jouw reactie nou toe? Richt je je nou tot PON of tot je medeforumleden

Tja,

Waar ging de discussie dan Over?

In welke Skoda rijd U?

Ja tot de 1.8 tsi Forumleden,

Maar als ik niets meer mag vragen dan stop ik met het Forum... Ik Dank U allen !


Jan
 

EdK

Forumguru
tsja platte tekst en dan slecht lezen .......................


maar heren zet de 1, TSI ook maar in het lijstje met de distributie ketting
Want een uitgerekte ketting en er geen aandacht aan schenken kan een boel ellende veroorzaken !!
 

mikehotel

Actief lid
@jvdwet: je boodschap en mening is duidelijk genoeg. Je hoeft dus niet zo nadrukkelijk te posten, krijg je toch niet meer gelijk mee.

Oke Mikehotel

Ik ben nu dus klaar met het skoda Forum ... kennelijk gaat het niet over het onderwerp maar over het praten met Emoties... ik ben klaar mee... dag Skoda Forum!!! ik hou niet van af zeiken !!

????? Ben ik nou de enige die het niet helemaal begrijpt wat jvdzwet nu bedoelt? :confused:
Blijkbaar is hij niet helemaal gelukkig met deze motor, maar waarom hij nu zo reageert?? Zeker een slechte avond ofzo.....
 

Ronnie

Forumguru
Dan was volgens mij debet van een spanrol, waardoor idd hij een paar nokken versprongen was?
Even een kleine correctie: De distributieriem (getande riem) wordt op spanning gehouden door een spanrol met een mechanische veer,
een distributieketting zit binnen in het blok en wordt op spanning gehouden middels een hydraulische kettingspanner, deze houdt de ketting middels de oliedruk op spanning door krachtig tegen de ketting te drukken. Is de passing van de persplunjer niet helemaal in orde zal er olie ontsnappen en wordt de druk op de ketting slapper en krijgt de ketting speling en kan dus over een tandje verspringen.
 
Nee Nee Mike Hotel,

Kennelijk bent U dan wel tevreden met Uw 1.8 en alle mogelijke gebreken...het enige wat ik niet leuk vind is dat U..direct begint te zeuren dat, als ik iets vertel over de 1.8 met zijn problemen omtrent de Distributieketting, het allemaal wel genoeg is wat ik gezegd heb...nogmaals het gaat niet over de manier waarop men zijn emoties uit in de discussie, maar over het probleem...van de auto
 
Skoody Boo

@jvdzwet: wat voegt jouw reactie nou toe? Richt je je nou tot PON of tot je medeforumleden?

Wat dacht je zelf ??? Graag antwoord! Heb altijd begrepen dat we op een Forum normaal kunnen praten over een onderwerp! dus ik begrijp Uw vraag niet!
 

mikehotel

Actief lid
@jvdzwet: Ik hoop binnenkort een auto met 1.8fsi in gebruik te mogen nemen en hoop daar veel en lang plezier van te mogen hebben. In mijn beleving "zeur" ik niet omtrent de problemen die mogelijk met deze motor te maken hebben, ik reageer slechts op je onsamenhangende zinsopbouw en overmatig gebruik van verschillende lettergroottes, uitroeptekens, et cetera. Dat geeft dusdanig veel "lawaai", dat het je boodschap volledig overstemt.

Waar ik in geïntesseerd ben is de mate (omvang) van het evt. probleem; niet zozeer in geluiden/meningen dat het
"meuk" is, zonder een verdere onderbouwing/toelichting.
 
Bovenaan Onderaan