Yeti in triotest Autoweek

Melis

Lid
En nu in de autoreview Dacia Duster tegen de Skoda Yeti en natuurlijk scheelt het 4000 euro en dat is een hoop geld. Maar de Dacia kan niet op tegen de kwaliteit, rijeigenschappen en noem maar op. Dus alles bij elkaar opgeteld wordt de Skoda ook bij autoreview tot winnaar uitgeroepen.

Mark

Banned
Skoda en Dacia zijn 2 verschillende merken die elk een eigen koers varen, de Duster heeft zijn bepaalde eigenschappen net als de Yeti. Daarom ben ik wel benieuwd naar deze test.

Voor wie echt voor de m3 gaat kan natuurlijk ook gewoon een bus kopen.
Het gaat natuurlijk om de de balans van prijs kwaliteit ruimte en rijeigenschappen.
Dan is de voorkeur natuurlijk weer persoonlijk.
Duster is leuk maar het is wel wat verouderde techniek, geef je daar niks om kan je er een leuke auto aan hebben denk ik.
De yeti is een stuk moderner en dus wat duurder.

Vandaag de Autovisie op de deurmat. Natuurlijk snel naar de dubbeltest van de Yeti en de Duster gebladerd.

De conclusie is, zoals verwacht, dat de Yeti de beste auto is van het duo, De Yeti scoort op de gebieden bouwkwaliteit, rijeigenschappen, functionaliteit en remweg. Maar dat het zijn prijs heeft. De Duster heeft een hoge zitpositie en een flinke bodemvrijheid. Volgens Autovisie is de grootste kracht dat de Duster niets pretendeert te zijn, maar dat het een echte van A-naar-B-auto is.

Kortom eigenlijk eenzelfde conclusie als de andere autobladen.

Ben nog steeds blij met mijn keuze voor een Yeti. Het wordt niet mijn eerste Skoda, maar wel degene waarop ik het langst moet wachten. Levering is nu medio augustus, dus een levertijs van 15 weken.

Bron: Autovisie nr.14

corsaar

Senior Member
Weer een hele geruststelling voor een blije Yeti rijder.
Vandaag nog in de winkel geweest voor de autovisie, niet kunnen vinden.

E

Ex-lid 2926

Erg leuk zo'n vergelijkingstest. Ik denk dat het alleen maar bedoeld is om te zien of een veel goedkopere Duster nu zoveel slechter rijdt dan een Yeti. Iemand die het geld bij elkaar gespaard heeft voor een Duster (ik verwacht in ieder geval niet dat er veel lease-dusters zullen zijn) zal misschien wel even vanuit z'n ooghoeken kijken naar een Yeti, maar daar zal het wel bij blijven. Even 4000 Euro bijsparen (in oud hollands bijna F 9000,=) zal een hele opgave zijn als je een "normaal" inkomen hebt. De tijd die je daarvoor nodig hebt overtreft zelfs ruimschoots de levertijd van een Yeti.
Ik vind beide erg leuke auto's en een verrijking van ons autopark tussen alle supersaaie grijze of zwarte leasebakken.

corsaar

Senior Member
In autoweek een test tussen Kia sportage , Nissan Qashqai en skoda Yeti
kia 2 L nissan 2 L skoda 1.8 L prijs 24000, 31000 en 31000.
Op zich is het verschil in basis prijs al te groot voor een gelijkwaardige test.
Dan blijft de vraag waar test je op.

Slot oordeel De Skoda Yet heeft ons verrast en niet zo,n klein beetje.
Comfort gebruikersgemak of rijeigenschappen de Skoda scoort en
niet zo,n klein beetje ook.De prijs 40 mille is een bak geld maar voor 31 mille heb
je al een aardige instapper.

Ja hoe zit het dan met de instapper van 20 mille.
Alles een beetje minder maar het comfort toch niet.
Er zit altijd een wazig gebied in de tests.

LenK

Forumguru
Ze hadden moeten wachten tot de nieuwe Sportage er was (deze maand komt ie) en niet met zo'n oud gebakje gaan rijden.

Ja hoe zit het dan met de instapper van 20 mille.
Alles een beetje minder maar het comfort toch niet.
De instapper heeft geen airco. Toch wel heel wat minder comfort als je niet bij de poolcirkel woont.

van_der_P

Senior Member
De vergelijking Yeti, Duster is als appels met peren. Zet 2 auto's tegenover elkaar die 4000 euro verschillen. En leg de norm bij de duurdere verlies de goedkopere altijd.
Dan wordt er wat gezeurt over afwerking, gebruikte matrialen. Wat wil je. Ik ben niet voor de Dacia, maar hou wel van een eerlijke vergelijking. Je vergelijkt toch ook geen Peugeot 207 met een Audi A1 of Kia Rio met een VW Golf. Dan verlies de goedkopere het toch ook ?

CaseyBasey

Actief lid
Zeker appels met peren. Daarom een goede test om te kijken of een veel lagere prijs doorslaggevend zou kunnen zijn. Kan je zelf je afwegingen maken m.b.t. prijs/kwaliteit.
Zulke testen zouden veel vaker gedaan moeten worden.

Rosinfield

† In Memoriam
Denk niet dat dit per definitie zo is! Kan me voorstellen dat de Yeti ook wint van een duurdere appel/peer, bv Tiguan. In het geval van de vergelijking Duster/Yeti gaat het natuurlijk niet om een "objectieve" vergelijking, maar is eea volkomen afhankelijk van wat de consument als criteria hanteert om een dergelijke soort auto aan te schaffen. Wil men goedkoop, veel ruimte, degelijkheid en vindtmen de rest niet zo heel belangrijk, dan gaat men voor de Duster. Vindt men afwerking, uitstekende rij-eigenschappen belangrijk en heeft men wat meer te besteden, dan kiest men voor de Yeti.

Bovenaan Onderaan