Ruitenwissers...........
Zit ik vanmorgen op de snelweg, goed gestrooid niks aan het handje, komt er een auto voorbij, gaat naar rechts, spettert de voorruit vol.
Nou, effe sproeien dan maar.
Sproeien gaat goed, hij begint met wissen, een keer of 2, en de wissers blijven bovenin staan
.
Niemand meer thuis, gelukkig zat ik bij de afslag waar ik eraf moest en maar even gekeken wat er aan de hand was. Een keer van contact gezet en weer terug erop ( mischien een reset, weet ik veel), maar geen beweging, ik kon 'm nog wel met de hand in de ruststand brengen maar verder geen beweging meer in te krijgen.
Thuis aangekomen het instructieboekje en de leesbril
maar eens tevoorschijn gehaald.
Motorkap open, zekeringskast open, alles nagelopen, is zekering F 19 doorgebrand. Moet volgens het instructieboekje 30 Ampère zijn, maar er zit 5 Ampère in.
Nou lijkt mij 30 Ampère wel wat veel voor een ruitenwissermotor, maar 5 Ampère weer wat weinig.
Ik heb 'm nu maar vervangen voor een 10 Ampère en de zaak doet nu weer wat ie moet doen.
De rest van de zekeringen ook maar gecontroleerd en dat klopt met wat er in het boekje staat, dus misschien toch?
Morgen maar eens bellen met de dealer, en kijken wat die er van zegt.
Hopelijk is het exemplarisch,en het is maar een kleinigheidje, maar toch....
Knap balen als je door zo'n akkefietje langs de kant komt te staan.
Misschien een tip voor de eigenaren van de Yeti's op dit forum, om dit bij jullie wagens te controleren.
Gr. Koos.