(zeer) beperkt zicht bij regen

Joske

Forumguru
en vorige zomer reed ik een Polo van 12 jaar oud als vervangingswagen na mijn ongeval met de O2. Die had dat probleem helemaal niet, en weet je waarom?

omdat de A-stijlen 2 cm boven de voorruit lagen, waardoor water tijd genoeg krijgt om afgeleid te worden over dak en naar beneden toe.

Maar nu zal zo een constructie wsl zo een slechte invloed hebben op de stroomlijn van de auto (Cx waarde ook wel weerstandscoëfficiënt genoemd) dat ze dat niet meer doen.

Ik doe mijn zijruiten met rain-x (dubbele laag, standtijd van makkelijk 2 maanden) en dat schilt toch vind ik.

Chatslet

Forumguru
Windschermen is de oplossing. Sindsdien geen last meer. Rain-x is leuk als je veel op de snelweg rijd maar als het stevig vriest dan krijg je een ijslaag op je ruiten die er bijzonder lastig vanaf te krijgen is.

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Tsja die windschermen die ik ook heb is de juiste oplossing en is het gehele probleem opgelost
Maar goed sommige mensen vinden dit oubollig en tsja als je dan mooi wil wezen moet je ook maar pijn lijden

mzzls1

Senior Member
Dit is wat ik heb, bekend bij de meeste.
Alleen hier regent het heel zacht en rij ik 80. Ruitenwissers stonden op de eerste interval.

Werkt zo'n windscherm, want dat geld heb ik er echt voor over.

Bijlagen

• IMAG0021.jpg
    IMAG0021.jpg
    889,4 KB · Weergaven: 56

EdK

Forumguru
Ik gebruik die schermen nu al meer dan 8 jaar
Begonnen bij de Roomster en nu ook van begin op de Yeti en bij me volgende Skoda komen ze er meteen weer op als optie.
Tijdens rijden komt er evengoed wel water op de ramen maar het deel waar ik doorheen kijk om in de spiegel te kijken heeft weer het zicht wat je gewoon nodig hebt.

En fijne bijkomstigheid is dat je tijdens rijden in de regen je ramen gewoon op een kleine kier kan laten zonder water binnen te krijgen
En zomers kun je je ramen op kleine kier zetten en ventileert de boel toch wat door zonder dat anderen zien dat je ramen op kier staat.

Dus tsja voor mij de ideale oplossing
Andere zeggen dat hun zichtsveld beperkt word hierdoor maar dit heb ik nog nooit ervaren dar ik blijkbaar wel door rookglas heen kan kijken....

Canon-Eye

Forumguru
Tsja... ik vind het gewoon niet mooi om tegenaan te moeten kijken. En ik heb weinig last van dat water over de ruit omdat het zicht op de spiegel bijna altijd net vrij blijft.
Dus ik laat het maar zo.

Chatslet

Forumguru
Ik vind het eigenlijk wel mooi staan op mijn auto. Past wel bij een witte auto met antraciet velgen. Kwestie van smaak denk ik. En net zoals EdK schrijft, je kunt de ramen tijdens regen op een kier laten wat best fijn is en ook van de zomer is het erg relaxed. Beter dan altijd de airco aan.

mzzls1

Senior Member
Precies! Dat heb ik dus ook. Rij je dan met 130 en op de gok voeg je in...

Ik ben in conclaaf met de dealer en Skoda Nederland..

Precies! Dat heb ik dus ook. Rij je dan met 130 en op de gok voeg je in...

Ik ben in conclaaf met de dealer en Skoda Nederland..

Wat zei de dealer? Ik heb het probleem ook erg irritant en gevaarlijk want mijn spiegel wordt ook flink nat en je ziet daardoor bijna niets.

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb van die windschermen en daarbij de ruiten en de spiegels ingesmeerd met Rain en dan blijft het zicht goed.

EdK

Forumguru
gewoon die spiegels verwijderen, heb je één probleem minder......
Blijven de ramen over

mzzls1

Senior Member
De dealer en Skoda nl hebben eigenlijk nauwelijks gereageerd. Ze vonden het spijtig te horen, dat ik mij in Nederlands weer niet altijd veilig voelde in de Skoda....

Ik heb 13 februari dit jaar mijn auto (helaas) net niet totall loss gereden.
Sinds die tijd staat de auto veel bij de garage, de laatste tijd 1x per maand. Auto blijft erg naar rechts trekken en uitlijnen heeft heel even effect.

Wat super helpt tegen de regen is spiegel verwarming en rain x.
Ik heb Rain x via internet besteld en als het effect minder wordt, gebruik ik het opnieuw.

Heb ook even gereden met leen windschermen, via de dealer, maar vond dat absoluut niet effectief.

EdK

Forumguru
weet je dat de wegen schuin naar rechts aflopen zodat regenwater meteen naar de berm loopt....
Maw als ge met handen los rijd dan ga je richting de berm.
Maar misschien je wagen eens bij een bedrijf laten meten of hij nog aan de juiste waarden in maatvoering voldoet.

En windschermen niet effectief ???
Heb ze dan wel al bij me vorige en huidige wagen en werkt naar mijn mening zeer effectief.
De ramen rondom de spiegels zijn zo schoon dat ik gewoon alles weer in de spiegels zie.

mzzls1

Senior Member
Bij mij werkte de windschermen niet voldoende. Ik bleef lastig zicht houden.

De combinatie met rain x was echt helemaal top. Ik kan niet zonder dat spul, haha, is net mijn drugs..

Wat betreft het rechts rijden. Het is echt dat ik tegen moet sturen. Anders vlieg ik de berm in, vooral op de snelweg.
Ik hoor dat op moment vaker, wegen gaan ook naar rechts.

Bovenaan Onderaan