'Zelf' storing proberen te traceren en oplossen aan mijn Yeti.

MeuSkoda

Actief lid
@Spierings Dat is niet helemaal juist, er wordt gebruik gemaakt van dezelfde brandstofpomp (hogedrukpomp) om de brandstof in de injectoren te krijgen.
 

Monteurtje

Forumguru
Mij was ook even ontgaan dat er ook gas op deze auto zit. Heb ervaring met één 1.2 TSI op gas en dat was/is drama. Bij die auto is ook al een keer de katalysator vervangen. Maar dat is al een poos geleden. Dus kan niet meer herinneren welke storingen er toen opgeslagen waren.
 

MeuSkoda

Actief lid
Gisterenavond toch maar weer eens geprobeerd om op benzine te gaan rijden. Het voelt qua rijden wel wat beter, maar nog niet zoals het hoort te zijn. Even de computer uitgelezen en daar stond nu:
Confirmed: P0606 (PCM Processor Fault) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16990.html
Pending: P0171 (System too Lean (Bank 1)) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16555.html

Ga nu mijn benzine opmaken en in Duitsland andere benzine (hoger octaan) tanken om te kijken of dat nog weer verschil maakt.
 

MeuSkoda

Actief lid
Na vandaag op benzine te hebben gereden heb ik er een aantal foutcodes bij in het systeem.
Toen ik vandaag bij mijn werk wegreed had ik 3 lampjes op mijn dashboard en ging de auto in noodmodus lopen.
Na 2 keer herstarten brandde alleen met motorlampje nog. Uitgelezen foutcodes:
Confirmed:
P0171 (System too Lean (Bank 1)) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16555.html
P0606 (PCM Processor Fault) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16990.html

Pending:
P0303 (Cylinder 3 Misfire Detected) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16687.html
P0171 (System too Lean (Bank 1)) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16555.html
P0302 (Cylinder 2 Misfire Detected) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16686.html
P0300 (Random/Multiple Cylinder Misfire Detected) http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16684.html

Had vanmorgen nog de hoop dat het vandaag een dag op benzine wel normaal rijden zou zijn...
 

Juan

Nieuw lid
@MeuSkoda

Ik heb ook een Skoda Octavia 1.2 Tsi uit 2011 had het probleem dat de motor onregelmatig stationair draaide, dacht eerst dat het misschien probleem met lpg installatie was maar het probleem was hetzelfde als er op benzine werd gereden.
De Skoda dealer kwam er niet uit zochten in de elektronische hoek. Bobine, bougiekabels, bougies waren allemaal vervangen maar had toch in de log misfires staan +200.
Na lang zoeken op internet ben ik terecht gekomen bij JDW automotivelectronics in Ermelo. Na een paar uur zoeken leek het toch op iets mechanisch met de hydraulische klepstoter van (inlaat) cilinder 1 leek soms niet helemaal netjes te sluiten. Volgens jdw zou dit kunnen komen door vervuiling waardoor de hydraulische klepstoter niet helemaal goed werkt (De kleppen zelf waren in goede staat dat is gecontroleerd dmv een camera.) Er waren twee opties de kop eraf of de motor laten flushen dit laatste is ook gedaan en nu loopt de motor weer als een zonnetje stationair. Misschien heb je hier iets aan.
 

MeuSkoda

Actief lid
Iemand enig idee waar ik een nieuwe (originele) Lambda Sonde met artikelnummer 03F906262B vandaan haal? Kan dit alleen bij de dealer?
 

MeuSkoda

Actief lid
Even weer een update, helaas heb ik weinig tijd en geen ruimte bij huis om lekker aan de auto te sleutelen.
Afgelopen weekend heb ik de luchtinlaat losgehaald van het blok en wat mij al eerder was opgevallen is dat er aardig wat olie in zat. Dit kon ik al zien toen ik een tijdje terug het gasklephuis vervangen heb. Echter ik schrok wel van de hoeveelheid olie die ik aantrof. Zie de foto's in de bijlage. 1 foto van de binnenkant van de luchtinlaat (kunststof deel) 1 foto van de inlaat in het blok.
luchtinlaat_kunststof.JPG luchtinlaat.jpg
Het viel mij over het algemeen op dat de motor redelijk vervuilt is van de olie.
Heb nu alles schoongepoetst zodat ik als ik de boel weer los zou halen een indicatie heb waar er nu nog steeds olie voorkomt.
Waar kan deze olie in de inlaat vandaan komen? Kan het zijn dat er één of ander overdruk systeem hierin uitkomt?
Heb afgelopen weekend de slangen die ik tegen kwam allemaal doorgeblazen om te kijken of er ergens een verstopping zat. Op dit moment is het zo dat de melding P0171 nog steeds in mijn boordcomputer terugkomt. De auto rijdt normaal als ik constant een snelheid op cruise-controle rijdt, maar houdt in als ik optrek (dan voornamelijk in de 3e versnelling tussen de 2000 en 3000 toeren)
 
Bovenaan Onderaan