Even weer een update, helaas heb ik weinig tijd en geen ruimte bij huis om lekker aan de auto te sleutelen.
Afgelopen weekend heb ik de luchtinlaat losgehaald van het blok en wat mij al eerder was opgevallen is dat er aardig wat olie in zat. Dit kon ik al zien toen ik een tijdje terug het gasklephuis vervangen heb. Echter ik schrok wel van de hoeveelheid olie die ik aantrof. Zie de foto's in de bijlage. 1 foto van de binnenkant van de luchtinlaat (kunststof deel) 1 foto van de inlaat in het blok.
Het viel mij over het algemeen op dat de motor redelijk vervuilt is van de olie.
Heb nu alles schoongepoetst zodat ik als ik de boel weer los zou halen een indicatie heb waar er nu nog steeds olie voorkomt.
Waar kan deze olie in de inlaat vandaan komen? Kan het zijn dat er één of ander overdruk systeem hierin uitkomt?
Heb afgelopen weekend de slangen die ik tegen kwam allemaal doorgeblazen om te kijken of er ergens een verstopping zat. Op dit moment is het zo dat de melding P0171 nog steeds in mijn boordcomputer terugkomt. De auto rijdt normaal als ik constant een snelheid op cruise-controle rijdt, maar houdt in als ik optrek (dan voornamelijk in de 3e versnelling tussen de 2000 en 3000 toeren)