Zelf trekhaak monteren

Deje

Lid
Zelf doen, levert zo´n € 275,- voordeel op met een Westfalia trekhaak. Met een Tobo nog wat meer...
/forum/images/graemlins/24.gif

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: sunnyboy</font><hr />

@deusjevo: Daar ben ik dus geweest! /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Tja, voor mijn O1 vroegen ze 275 euro incl. BTW (niet afneembaar/7 polig).
Daarmee waren ze veruit het goedkoopste.

Lim

Lid
En nu zonder /forum/images/graemlins/smile.gif

Bijlagen

• 26054-150-5019_IMG.JPG
    26054-150-5019_IMG.JPG
    79,2 KB · Weergaven: 95

Fabia

† In Memoriam
Heel mooi, als ik een trekhaak zou monteren op mijn Fabia dan wil ik ook een afneembare trekhaak.

LenK

Forumguru
Kun je die aansluiting niet omhoog wegdraaien?
Bij mij is dat in ieder geval wel. Als je niet weet dat ik een trekhaak heb dan zie je er ook helemaal niks van. Ook geen stukje uit de bumper of wat dan ook (je moet echt onder de auto kijken om de aansluiting/trekhaak koppeling te zien)

Frankie

Actief lid
@lim

wat is er met die uitlaat aan de hand ?? Vergis ik me of hangt t zaakje in de 2e foto een stukkie lager. Zeker links..!! :-/

Lim

Lid
@frankie

Tja die uitlaat heb ik na de foto nog even rechtgezet. Een en ander was allemaal dealer werk trouwens. De uitlaat ergerder mij echter ook al gelijk. Gisteren op de oprit van mijn ouders gelukkig een stuk netter gekregen.

Lim

Lid
En nog even de tip van LenK geprobeerd. Was me gisteren niet eens opgevallen /forum/images/graemlins/tongue.gif

Bijlagen

• 26109-150-5033_IMG.JPG
    26109-150-5033_IMG.JPG
    66,3 KB · Weergaven: 99

Lim

Lid
Aangezien ik de 2.0 TDI heb is het 2 in - 2 uit. De originele naar beneden gebogen uitlaten zijn afgezaagd en daarop zijn de nieuwe eindstukken gemonteerd. Ik vrees dat ik er nog eens aan moet gaan hobbyen om het optisch wat mooier te maken. Ik ben nog niet tevreden over de stand. Een en ander komt mede door de kroming in de bumber daardoor lijkt de linker uitlaat een stukje verder uit te steken. Dit linker sierstuk zal wat verder op de originele uitlaat geschoven moeten worden. Misschien is het dan beter.

Deje

Lid
Ik heb een paar foto´s geplaatst van het monteren van een (Westfalia) trekhaak onder m´n combi. Voor belangstellenden heb ik eventueel nog wel wat meer foto´s en eventuele uitleg.
/forum/images/graemlins/regels.gif

rickske

Actief lid
Gisteren heb ik een bosal trekhaak gemonteerd onder mijn octavia die niet afneembaar was en dit voor €150 inclusief bedrading en een module om de electronica af te stemmen op de software van de auto.

Dey

Actief lid
Je kan dus wel zelf een trekhaak monteren.... Tja, heb het nu al door de dealer laten doen. Helaas, volgende keer beter.

rickske

Actief lid
Ja zo moeilijk is het niet eerst overal de kofferbekleding,de achterlichten losmaken en de bumper losschroeven bij de wielkappen,de bodemplaat,de zijkanten aan de carroserie en de stopjes onder de achterlichten.
Dan de uitlaat uit de ophangrubber nemen en vervolgens de berschermplaat van de uitlaat losmaken.
Vervolgens de binnenbumper losschroeven,de kit daarvan verwijderen en daarna de gaten voor de bevestiging van de trekhaak vrijmaken.
Nu kunnen we de trekhaak inschuiven en vastmaken aan de auto,nu kunnen we de kogelbol samen met de stekkerdoos op de trekhaak bevestigen en leiden we de kabels naar de kofferruimte door de 2 bestemde openingen.
Nadat we het voorziene plaatje uit de bumper gezaagd hebben kunnen we deze terug plaatsen en de elektriciteit aansluiten volgens schema op de module,de achterlichten en monteren de afwerkingsonderdelen terug in de koffer.

Alles te samen ben je toch een 4 uurtjes bezig aan dit alles en heb je als speciaal gereedschap tork schroevendraaiers nodig.

Deje

Lid
En voor de demontage van de originele stalen achterbumper is een Torx T45 nodig..... En die zit niet in elk setje!
/forum/images/graemlins/koffie.gif

Bij het lezen van deze topic komen er 2 vragen bij mij boven waarop jullie wellicht antwoord hebben:

1. Ik lees dat het mogelijk is bij aansluiting van een aanhanger om de parkeersensoren uit te zetten? Of automatisch uit te laten gaan? Bij mij is dit laatste nu namelijk niet het geval.

2. Bij het aansluiten van een aanhanger geeft de maxidot iedere keer aan dat de het rechterknipperlicht van de aanhanger kapot is. Bij een visuele check bleek echter niets aan de hand. Iemand een idee of soortgelijke ervaring?

Voor de duidelijkheid, ik heb een vaste trekhaak, door dealer gemonteerd met een 13-polige aansluiting. Bovengenoemde problemen doen zich voor bij gebruik van een 13-naar-7 adapter (heb nog geen aanhanger of fietsendrager met 13-polige stekker /forum/images/graemlins/winkie.gif )

LenK

Forumguru
Off topic maar ik wil wel reageren op Frits:

Ik heb ook een 7-polige stekker via een adapter op de 13-polige aansluiting.
Na aankoppelen brandt het waarschuwingslampje van kapotte verlichting, maar alles werkt op de fietsdrager.
Maar ik vind dat niet zo erg, wel dat de PDC niet uit te zetten is !

Bovenaan Onderaan