Automaat in noodloop

Rien den Haan

Actief lid
:yeah: Update.....Ik heb mijn auto weer, Ames :dankje:belde gistermiddag dat ik hem hedenmorgen weer kon ophalen.
Dus iets meer dan één week mijn auto moeten missen, maar altijd veel beter dan de verwachtte 3 a'4 weken.
 

bartduijl

Nieuw lid
Wauw ben inmiddels toch al 4 wkn aan het wachten. Iemand nog tips hoe dit te 'versnellen' (ja slechte woordspeling)..
 

Aerial

Nieuw lid
Drie weken geleden met de caravan op weg naar frankrijk en al bij maastricht ging de versnellingsbak in noodloop. Anwb erbij gehaald. Foutcode P1736 Positie sensor voor koppeling 2: onaannemelijk signaal.

Dit leek mij al op een defecte sensor en had al verwacht dat de Mechatronic vervangen moest worden.

Gelukkig van de anwb een vervangende Kodiaq mee gekregen en kon mijn vakantie voortzetten!

De Skoda/VW dealer in Maastricht kon het probleem niet reproduceren en heeft niks gedaan. Vandaag mijn auto opgehaald in maastricht en in eindhoven had ik het probleem weer. (zonder caravan)

Auto gebracht naar Skoda dealer in Tilburg. Mechatronic moet idd vervangen worden. Moet specifiek voor mijn auto besteld en ingeleerd worden. Zal rond de 6 weken duren.. Niet blij mee. Kosten 1500 euro valt nog wel mee, maar 6 weken vervangend vervoer is bijna hetzelfde bedrag!

ter info: Kodiaq uit 2018, 2.0 TDI, 150.000 km.
 

hemi24

Forumguru
Kosten 1500 euro valt nog wel mee,
Als je het afzet tegen het vervangen van een koppeling bij een handgeschakelde bak, deel ik je mening, zeker bij een km-stand van 150d km; maar toch, 1500 euro voor een onverwachte reparatie is natuurlijk nooit leuk…!
 

Aerial

Nieuw lid
Nee, dat is zeker niet leuk. ook al omdat het de slijt onderdelen (de koppeling zelf) niet vervangt maar uitsluitend de regel computer vervangt die gewoon een heel autoleven had mee moeten gaan. Vanwege een paar lage kwaliteit sensoren moet hij al voortijdig vervangen worden. De koppeling zelf zal misschien ook bij 200 of 250K problemen geven.
 

hemi24

Forumguru
De koppeling zelf bij dit type bak verwacht ik weinig onderhoud aan; hoor eigenlijk nooit dat er een koppeling moet worden vervangen bij een DSG met natte platen…
 

Marcelmars

Nieuw lid
Door al het gedoe met mijn versnellingsbak en de afwikkeling door Wittebrug heb ik besloten voor mij geen Skoda meer en heb ik hem de deur uitgedaan.
 
Bovenaan Onderaan