SteGo
Donateur
Ik waarschuw direct .. als je geen zin hebt in een hele lap tekst over een niet-Skoda kun je beter een ander topic gaan bekijken.......

Ik had hem al geïntroduceerd in m’n 'SteGo’s Citigo’s‘ topic aangezien deze auto ervoor heeft gezorgd dat ik nu geen Skoda meer op de parkeerplaats heb staan.
Alhoewel .. da’s wel een beetje overdreven, het is natuurlijk niet de schuld van de Toyota, maar van mijzelf.. Zoals ik al in dat topic schreef wilde ik vooral zelf graag een automaat, en betere stoelen voor de ruim 30.000km die ik per jaar rij. Ik zal niet alles gaan herhalen wat ik eerder al heb geschreven, maar ik bleef telkens weer uitkomen bij een Yaris Hybrid.
En eigenlijk klikte het járen geleden al tussen mij en de Yaris. Toen de eerste facelift van de Yaris III op de markt kwam en ik hem bij de dealer zag was ik er al gecharmeerd van.
In eerste instantie zocht ik ook vooral naar exemplaren van die eerste facelift 2014-2016 en dan het liefst in de duurste 'Dynamic‘ uitvoering, met behalve het panoramadak (absolute no-go!) alles erop en eraan, dus inclusief elektrische inklapbare spiegels, stoelverwarming, etc. Je raadt vast al dat die combinatie erg schaars is. De tweede facelift vanaf 2016 sprak me aanvankelijk minder aan, en dan vooral door de achterkant. De achterkant vond ik nogal Hyundai IX20-achtig, bepaald geen compliment. Daarentegen is het instrumentenpaneel wel een stuk knapper dan van z’n voorgangers, en de neus is ook oké.
Lang verhaal kort; ik zocht kennelijk naar een schaap met 5 poten, ik kon niet iets vinden dat aan al mijn eisen voldeed en binnen budget bleef. Dus ik moest eisen gaan afschalen ..
Toen kreeg ik ook met regelmaat weer exemplaren van de 2e facelift in de zoekresultaten. En naarmate de tijd vorderde rijpte de tweede facelift bij mij, en zag ik ook wel voordelen zoals het feit dat dat jongere exemplaren zijn dan hetgeen waar ik eerst naar zocht. En die lelijke achterkant? Dat moest ook even rijpen, maar de kleur van de auto had daar blijkbaar ook wel grote invloed op. Zo in het blauw vind ik het wel fraai, maar bij een witte ... jakkie!
Maar ik wist wel 1 ding zeker; bij het model vanaf 2016 wilde ik in tegenstelling tot die ervoor niet de luxe 'Dynamic' uitvoering of andere versies met dezelfde koplampen als de meeste luxe varianten. Ik had namelijk online al gezien dat er problemen zijn met die koplampen in die uitvoering. De DRL zijn 2 (led)strips per koplamp en daar wil er nog we eens 1 van stuk gaan, en dat levert problemen op bij de apk omdat het lichtbeeld links en rechts dan niet meer gelijk is.
En sinds ik me bewust ben van dit euvel zie ik ook met regelmaat Yarissen rijden waar inderdaad een van de delen van de LED-drl stuk is. Die koplampen kun je niet makkelijk open maken om het te fixen ... ik las over dealers die niet thuisgeven en klanten gewoon 1 of 2 nieuwe koplampen proberen aan te smeren voor €750 per stuk, met vage redenaties over waarom dit niet valt onder de (10 jaar) garantie. Dat soort gedoe heb ik geen zin in. Het idee achter LED is nou toch juist dat het een eeuwigheid mee gaat? Dus voor het model vanaf 2016 wilde ik de 'simpele koplamp'. Liever een exemplaar met een gloeilamp als DRL/stadslichtcombi die je zelf kunt vervangen als hij stuk gaat.
Eisen die wel bleven staan waren cruise control en stoelverwarming. Ik heb ooit zelf stoelverwarming ingebouwd, maar dat viel behoorlijk tegen en dus wilde ik gewoon graag een auto waar het al in zit, en cruise control vind ik ook een hele fijne accessoire. Die automatisch dimmende binnenspiegel en automatisch dimlicht kon ik eventueel wel laten vallen als eis. Keyless entry/start? Tjah, is leuk, maar zeker niet noodzakelijk en als hij het niet heeft is de auto ook nog eens minder makkelijk te stelen. Het voelt enkel meer luxe als hij het wel heeft.
In de zoektocht op Marktplaats, Gaspedaal en Autoscout24 dook al meermaals een Yaris op in Rouveen, dat is voor mij in de buurt van mijn woonplaats, dus een pré. Ik had geen zin om zoals bij m’n laatste Citigo weer een heel eind te moeten rijden naar een ander deel van het land.
Ik sloeg wel aan op de titel;
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Design Sport. Stoelverwarming| Cruise| Camera| Airco| Verkeersborddetectie| Rijstrooksensor|
Dat klinkt goed! Stoelverwarming; Check! Cruise control; Check! Voor de rest vooral de foto’s bekeken en niet zozeer de advertentie zelf. Ik had al genoeg gezien om naar Rouveen te gaan.
Enfin; ik ging kijken; natuurlijk mankeert er aan een occasion altijd wel iets, paar krasjes hier, plekje daar, een van de achterdeuren zou eigenlijk even een keer wat aandacht moeten hebben van een restyler ... je weet hoe dat gaat met occasions zeker A- en B-segmenters die ook vaak veel in de stad leven, maar in grote lijnen stond hij er netjes bij. Tijd voor een proefrit. Doordat de auto al even een poosje had gestaan maakten de remmen wat veel lawaai, maar dat werd al minder na een keer stevig te geremd te hebben. Verder reed de auto erg lekker, het voelt voor mij zo heerlijk ontspannen om te rijden in zo’n Toyota hybride, echt genieten! Ik heb daar een klik mee. Maar ook fijne stoelen, fijner dan in de Yaris waar ik de dag ervoor in had gereden die andere stoelen had.
Airco doet het goed (en veeeeel beter dan in de Citigo), stoelverwarming ook, maar ik vroeg me wel af hoe de staat van de accu zou zijn, daar had ik de app Dr. Prius al voor op de telefoon staan, maar die kreeg ik niet aan de gang .. verdorie. Ik moest ineens betalen en m’n Google wachtwoord invoeren maar die kon ik me even niet herinneren. Nog maar even verder rijden; stukje snelweg, bebouwde kom, drempeltjes, e.d. auto rijd gewoon heerlijk en ik voelde een klik.
En ook zo'n groter scherm voor de achteruitrijcamera is wel erg fijn vergeleken met dat mini schermpje die ik in de Citigo had geknutseld.
Terug naar de handelaar en daar in gesprek gegaan over het inruilvoorstel; dat was gewoon goed, kan niet anders zeggen, heel erg netjes! Hij gaf wel aan dat de Citigo eigenlijk wat teveel kilometers op de teller had naar zijn smaak maar de prijs die hij noemde kon ik met beide handen aanpakken. Dat gaat lekker! 
Ik vertelde hem dat ik eigenlijk nog wel graag even de accu zou willen testen, en aangezien het inmiddels tijd was voor de lunch spraken we af dat ik ‚s middags terug zou komen. Kon ik thuis even wat eten en m’n Google wachtwoord opgraven zodat ik kon betalen voor de Dr. Prius app en de test kon doen.
Tijdens de lunch bedacht ik me ineens; Sukkel! Je hebt de cruise control nog niet getest!
Ik snapte eigenlijk niet echt hoe ik dat had kunnen vergeten, maar ik zou toch nog terug gaan dus geen probleem. Maar al vrij snel na het instappen bij de 2e proefrit kwam ik erachter waarom ik de cruise control niet had getest; deze Yaris heeft geen cruise control. K*t! Tjah, dealbreaker ...
Direct even met Automat Zwolle gebeld om te vragen wat een aftermarket cruise control inclusief inbouw zou kosten: €595. Dat is serieus geld. En ik baalde wel want behalve die cruise control vond ik die auto zo fijn en mooi! Hier moesten we later toch wel even over praten. Desondanks toch nog ‚even‘ de accu test gedaan, die was positief. Daarna terug naar de verkoper.
Tijd om de verkoper op de cruise control te attenderen; die ging ook kijken en moest ook tot de conclusie komen dat het er echt niet op zat. Dat het wel in de advertentie staat komt door de software die de advertentie invult, je vult een merk type en uitvoering in en de software doet daarna kennelijk z’n ding en dat hebben ze niet goed gecontroleerd alvorens de auto online te zetten. Maar als je dus een verkeerd uitrustingsnivau intikt .. of het is een importer met een 'Sonderausstattung' zoals deze dan gaat het systeem de mist in, dit is een Toyota Yaris Hybrid Team D. En ja, er staat in de advertenties ook wel duidelijk meermaals vermeld dat er een foutje in kan zitten en dat je de opties ook zelf goed moet controleren voordat je een auto koopt. En in de disclaimer staat ook nogmaals dat VWE of de adverteerder niet aansprakelijk kan worden gesteld voor onjuiste informatie van welke aard dan ook. Prima allemaal, maar toch jammer dat het niet klopte. Anderzijds, als hij correct was ingevuld was ik geen eens wezen kijken ... en had ik nu deze Yaris niet gehad.
Naderhand bleek dat er nog wel wat meer details niet klopten aan de advertentie, maar dat waren zaken die voor mij geen issue waren zoals de LED-drl. Dat waren allemaal zaken die ik op de foto’s al gezien had. Beetje dom van mij trouwens dat mij niet op de foto's was opgevallen dat de cruise control miste.
De fout met de LED-verlichting had ik trouwens al wel eens eerder gespot bij andere verkopers, die zullen kennelijk soortgelijke software gebruiken, want het valt me wel vaker op dat er een te hoog uitrustingsniveau in de titel staat.
Maar terug naar de missende cruise control; met de wetenschap van wat een aftermarket setje zou kosten wilde ik kijken of er nog iets met de prijs gedaan kon worden zodat ik het later zelf kan laten inbouwen; hij kwam mij een paar honderd euro tegemoet, maar niet zoveel als de inbouw kost.
Maar dat was echt zijn uiterste prijs want hij had mij ook al een stevige inruilprijs voor de Citigo geboden, en dat is waar. Als ik hem niet wilde zou hij de advertentie aanpassen maar bleef de auto gewoon voor dezelfde prijs te koop staan want hij wist zeker dat hij hem voor die prijs kon verkopen. Tjah .. wat nu. Eerst nog maar even de auto op de brug zetten zodat ik de onderkant nog even kan bekijken, dat zag er allemaal heel erg goed uit. Remblokjes voor werden al wel wat minder maar waren zeker nog niet 'op‘, desondanks bood de verkoper aan ze te vervangen tegelijk met de beurt die auto voor aflevering nog zou krijgen.
Ik wist wat ik moest bijbetalen, hoe goed m’n gevoel over deze auto verder was ... Deal!
Die cruise control regel ik zelf wel. En zodoende was ik een dag later een Citigo armer, maar een Yaris Hyrid Team D rijker.
Ik heb geprobeerd om hem in de database van AutoWeek te vergelijken met de in Nederland geleverde uitvoeringen, maar ik kan hem niet matchen. Hij laat zich niet in een hokje drukken, maar dat is wel vaker met Duitse importers.
Ik heb even opgezocht wat ‚Team D‘ nou precies inhield in 2018;
Köln. Toyota startet mit den Team-Deutschland-Modellen sportlich und komfortabel in das Olympia-Jahr 2018. Kunden können sich über einen Preisvorteil von bis zu 6.150 Euro inklusive Hybridprämie freuen. Das exklusive Toyota Team-D Paket mit adidas Sporttasche, Handtuch und Original-Adiletten gibt es gratis dazu. Für das Toyota Team Deutschland treten an: der Toyota Aygo, der Toyota Yaris, der Toyota Auris, der Toyota Corolla, der Toyota C-HR, der Toyota RAV4, der Toyota Avensis Touring Sports und der Toyota Proace Verso. Zu erkennen sind alle Team-Deutschland-Modelle an einem exklusiven Schriftzug.
Der Yaris Team Deutschland (Kraftstoffverbrauch kombiniert 4,8-3,3 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 109-75 g/km) rollte auf zweifarbigen 15-Zoll-Leichtmetallfelgen in die Arena. An Bord sind das Multimedia-Audiosystem Toyota Touch mit Rückfahrkamera, Klimaanlage, Sitzheizung und Toyota Safety Sense mit Pre-Collision System mit autonomer Notbremsfunktion (AEB), Spurhalte- und Fernlichtassistent. Der Toyota Versicherungsdienst gewährt für dieses Plus an Sicherheit einen Nachlass bei der Versicherungsprämie (Haftpflicht und Vollkasko) in Höhe von bis zu einer Typenklasse. Kunden, die sich für den Yaris Team Deutschland Hybrid entscheiden, profitieren zusätzlich von der Hybridprämie in Höhe von 3.000 Euro. Der Preisvorteil gesamt beträgt 3.900 Euro.
Helaas zaten de Adidas sporttas, handdoek en badslippers er bij de mijne niet bij. Alhoewel .. die hoef ik ook helemaal niet.
Maar dan weet je nu wel direct welke opties mijn Yaris heeft. En ik weet niet of het in Duitsland wellicht standaard was, maar mijn Yaris heeft ook de in hoogte verstelbare koffervloer. Dat heeft lang niet elke Yaris waar ik naar heb gekeken de afgelopen tijd.
De eerste projecten voor de nieuwe aanwinst gaan niet langs op zich laten wachten. Zo wil ik er natuurlijk net als bij de Citigo weer rubber matten in hebben, wil ik graag een brede middenarmsteun (waarschijnlijk een Rati Armster 3), een nette telefoonhouder, een reservewiel met krik ipv de bandenplakset (zoeken op onderdelenlijn) , moet de dashcam natuurlijk weer ingebouwd worden en natuurlijk cruise control!
Maar het allereerste mini-projectje is al gedaan. Een nieuwe sleutelhanger aan de autosleutel. En dit is voor mij wel een speciale; toen ik nog een Toyota iQ had heb ik die zover mogelijk proberen om te badgen naar een Scion, het toenmalige submerk van Toyota in de VS. En ik had destijds wat Scion goodies bemachtigd waaronder een stel sleutelhangers. Daarvan vond ik deze wel leuk om nu in te zetten voor mijn nieuwe Toyo.
Voorlopig genoeg te doen, en ik zie de komende periode dus dit instrumentenpaneel voor m'n neus.
Betekend dit een definitief afscheid van Skoda? Nee joh. Als VAG een beetje z'n best doet en ze maken straks een leuke Skoda-versie van de 'ID2 ALL' kan ik de toekomst prima weer een Skoda overwegen. Maar voor nu is het Toyota Hybrid-time.
En net zoals bij de Citigo's zal ik hier een beetje bijhouden wat ik zoal aan projectjes doe en hoe ik de Yaris ervaar. Het is veel te gezellig hier om te vertrekken en het Toyota Hybride forum is niet zo gezellig ...


Ik had hem al geïntroduceerd in m’n 'SteGo’s Citigo’s‘ topic aangezien deze auto ervoor heeft gezorgd dat ik nu geen Skoda meer op de parkeerplaats heb staan.

En eigenlijk klikte het járen geleden al tussen mij en de Yaris. Toen de eerste facelift van de Yaris III op de markt kwam en ik hem bij de dealer zag was ik er al gecharmeerd van.

In eerste instantie zocht ik ook vooral naar exemplaren van die eerste facelift 2014-2016 en dan het liefst in de duurste 'Dynamic‘ uitvoering, met behalve het panoramadak (absolute no-go!) alles erop en eraan, dus inclusief elektrische inklapbare spiegels, stoelverwarming, etc. Je raadt vast al dat die combinatie erg schaars is. De tweede facelift vanaf 2016 sprak me aanvankelijk minder aan, en dan vooral door de achterkant. De achterkant vond ik nogal Hyundai IX20-achtig, bepaald geen compliment. Daarentegen is het instrumentenpaneel wel een stuk knapper dan van z’n voorgangers, en de neus is ook oké.
Lang verhaal kort; ik zocht kennelijk naar een schaap met 5 poten, ik kon niet iets vinden dat aan al mijn eisen voldeed en binnen budget bleef. Dus ik moest eisen gaan afschalen ..
Toen kreeg ik ook met regelmaat weer exemplaren van de 2e facelift in de zoekresultaten. En naarmate de tijd vorderde rijpte de tweede facelift bij mij, en zag ik ook wel voordelen zoals het feit dat dat jongere exemplaren zijn dan hetgeen waar ik eerst naar zocht. En die lelijke achterkant? Dat moest ook even rijpen, maar de kleur van de auto had daar blijkbaar ook wel grote invloed op. Zo in het blauw vind ik het wel fraai, maar bij een witte ... jakkie!

Maar ik wist wel 1 ding zeker; bij het model vanaf 2016 wilde ik in tegenstelling tot die ervoor niet de luxe 'Dynamic' uitvoering of andere versies met dezelfde koplampen als de meeste luxe varianten. Ik had namelijk online al gezien dat er problemen zijn met die koplampen in die uitvoering. De DRL zijn 2 (led)strips per koplamp en daar wil er nog we eens 1 van stuk gaan, en dat levert problemen op bij de apk omdat het lichtbeeld links en rechts dan niet meer gelijk is.

En sinds ik me bewust ben van dit euvel zie ik ook met regelmaat Yarissen rijden waar inderdaad een van de delen van de LED-drl stuk is. Die koplampen kun je niet makkelijk open maken om het te fixen ... ik las over dealers die niet thuisgeven en klanten gewoon 1 of 2 nieuwe koplampen proberen aan te smeren voor €750 per stuk, met vage redenaties over waarom dit niet valt onder de (10 jaar) garantie. Dat soort gedoe heb ik geen zin in. Het idee achter LED is nou toch juist dat het een eeuwigheid mee gaat? Dus voor het model vanaf 2016 wilde ik de 'simpele koplamp'. Liever een exemplaar met een gloeilamp als DRL/stadslichtcombi die je zelf kunt vervangen als hij stuk gaat.

Eisen die wel bleven staan waren cruise control en stoelverwarming. Ik heb ooit zelf stoelverwarming ingebouwd, maar dat viel behoorlijk tegen en dus wilde ik gewoon graag een auto waar het al in zit, en cruise control vind ik ook een hele fijne accessoire. Die automatisch dimmende binnenspiegel en automatisch dimlicht kon ik eventueel wel laten vallen als eis. Keyless entry/start? Tjah, is leuk, maar zeker niet noodzakelijk en als hij het niet heeft is de auto ook nog eens minder makkelijk te stelen. Het voelt enkel meer luxe als hij het wel heeft.
In de zoektocht op Marktplaats, Gaspedaal en Autoscout24 dook al meermaals een Yaris op in Rouveen, dat is voor mij in de buurt van mijn woonplaats, dus een pré. Ik had geen zin om zoals bij m’n laatste Citigo weer een heel eind te moeten rijden naar een ander deel van het land.
Ik sloeg wel aan op de titel;
Toyota Yaris 1.5 Hybrid Design Sport. Stoelverwarming| Cruise| Camera| Airco| Verkeersborddetectie| Rijstrooksensor|
Dat klinkt goed! Stoelverwarming; Check! Cruise control; Check! Voor de rest vooral de foto’s bekeken en niet zozeer de advertentie zelf. Ik had al genoeg gezien om naar Rouveen te gaan.
Enfin; ik ging kijken; natuurlijk mankeert er aan een occasion altijd wel iets, paar krasjes hier, plekje daar, een van de achterdeuren zou eigenlijk even een keer wat aandacht moeten hebben van een restyler ... je weet hoe dat gaat met occasions zeker A- en B-segmenters die ook vaak veel in de stad leven, maar in grote lijnen stond hij er netjes bij. Tijd voor een proefrit. Doordat de auto al even een poosje had gestaan maakten de remmen wat veel lawaai, maar dat werd al minder na een keer stevig te geremd te hebben. Verder reed de auto erg lekker, het voelt voor mij zo heerlijk ontspannen om te rijden in zo’n Toyota hybride, echt genieten! Ik heb daar een klik mee. Maar ook fijne stoelen, fijner dan in de Yaris waar ik de dag ervoor in had gereden die andere stoelen had.

Airco doet het goed (en veeeeel beter dan in de Citigo), stoelverwarming ook, maar ik vroeg me wel af hoe de staat van de accu zou zijn, daar had ik de app Dr. Prius al voor op de telefoon staan, maar die kreeg ik niet aan de gang .. verdorie. Ik moest ineens betalen en m’n Google wachtwoord invoeren maar die kon ik me even niet herinneren. Nog maar even verder rijden; stukje snelweg, bebouwde kom, drempeltjes, e.d. auto rijd gewoon heerlijk en ik voelde een klik.
En ook zo'n groter scherm voor de achteruitrijcamera is wel erg fijn vergeleken met dat mini schermpje die ik in de Citigo had geknutseld.


Ik vertelde hem dat ik eigenlijk nog wel graag even de accu zou willen testen, en aangezien het inmiddels tijd was voor de lunch spraken we af dat ik ‚s middags terug zou komen. Kon ik thuis even wat eten en m’n Google wachtwoord opgraven zodat ik kon betalen voor de Dr. Prius app en de test kon doen.
Tijdens de lunch bedacht ik me ineens; Sukkel! Je hebt de cruise control nog niet getest!



Tijd om de verkoper op de cruise control te attenderen; die ging ook kijken en moest ook tot de conclusie komen dat het er echt niet op zat. Dat het wel in de advertentie staat komt door de software die de advertentie invult, je vult een merk type en uitvoering in en de software doet daarna kennelijk z’n ding en dat hebben ze niet goed gecontroleerd alvorens de auto online te zetten. Maar als je dus een verkeerd uitrustingsnivau intikt .. of het is een importer met een 'Sonderausstattung' zoals deze dan gaat het systeem de mist in, dit is een Toyota Yaris Hybrid Team D. En ja, er staat in de advertenties ook wel duidelijk meermaals vermeld dat er een foutje in kan zitten en dat je de opties ook zelf goed moet controleren voordat je een auto koopt. En in de disclaimer staat ook nogmaals dat VWE of de adverteerder niet aansprakelijk kan worden gesteld voor onjuiste informatie van welke aard dan ook. Prima allemaal, maar toch jammer dat het niet klopte. Anderzijds, als hij correct was ingevuld was ik geen eens wezen kijken ... en had ik nu deze Yaris niet gehad.

Naderhand bleek dat er nog wel wat meer details niet klopten aan de advertentie, maar dat waren zaken die voor mij geen issue waren zoals de LED-drl. Dat waren allemaal zaken die ik op de foto’s al gezien had. Beetje dom van mij trouwens dat mij niet op de foto's was opgevallen dat de cruise control miste.

Maar terug naar de missende cruise control; met de wetenschap van wat een aftermarket setje zou kosten wilde ik kijken of er nog iets met de prijs gedaan kon worden zodat ik het later zelf kan laten inbouwen; hij kwam mij een paar honderd euro tegemoet, maar niet zoveel als de inbouw kost.

Ik wist wat ik moest bijbetalen, hoe goed m’n gevoel over deze auto verder was ... Deal!
Die cruise control regel ik zelf wel. En zodoende was ik een dag later een Citigo armer, maar een Yaris Hyrid Team D rijker.

Ik heb geprobeerd om hem in de database van AutoWeek te vergelijken met de in Nederland geleverde uitvoeringen, maar ik kan hem niet matchen. Hij laat zich niet in een hokje drukken, maar dat is wel vaker met Duitse importers.

Ik heb even opgezocht wat ‚Team D‘ nou precies inhield in 2018;
Köln. Toyota startet mit den Team-Deutschland-Modellen sportlich und komfortabel in das Olympia-Jahr 2018. Kunden können sich über einen Preisvorteil von bis zu 6.150 Euro inklusive Hybridprämie freuen. Das exklusive Toyota Team-D Paket mit adidas Sporttasche, Handtuch und Original-Adiletten gibt es gratis dazu. Für das Toyota Team Deutschland treten an: der Toyota Aygo, der Toyota Yaris, der Toyota Auris, der Toyota Corolla, der Toyota C-HR, der Toyota RAV4, der Toyota Avensis Touring Sports und der Toyota Proace Verso. Zu erkennen sind alle Team-Deutschland-Modelle an einem exklusiven Schriftzug.
Der Yaris Team Deutschland (Kraftstoffverbrauch kombiniert 4,8-3,3 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert: 109-75 g/km) rollte auf zweifarbigen 15-Zoll-Leichtmetallfelgen in die Arena. An Bord sind das Multimedia-Audiosystem Toyota Touch mit Rückfahrkamera, Klimaanlage, Sitzheizung und Toyota Safety Sense mit Pre-Collision System mit autonomer Notbremsfunktion (AEB), Spurhalte- und Fernlichtassistent. Der Toyota Versicherungsdienst gewährt für dieses Plus an Sicherheit einen Nachlass bei der Versicherungsprämie (Haftpflicht und Vollkasko) in Höhe von bis zu einer Typenklasse. Kunden, die sich für den Yaris Team Deutschland Hybrid entscheiden, profitieren zusätzlich von der Hybridprämie in Höhe von 3.000 Euro. Der Preisvorteil gesamt beträgt 3.900 Euro.

Helaas zaten de Adidas sporttas, handdoek en badslippers er bij de mijne niet bij. Alhoewel .. die hoef ik ook helemaal niet.

De eerste projecten voor de nieuwe aanwinst gaan niet langs op zich laten wachten. Zo wil ik er natuurlijk net als bij de Citigo weer rubber matten in hebben, wil ik graag een brede middenarmsteun (waarschijnlijk een Rati Armster 3), een nette telefoonhouder, een reservewiel met krik ipv de bandenplakset (zoeken op onderdelenlijn) , moet de dashcam natuurlijk weer ingebouwd worden en natuurlijk cruise control!
Maar het allereerste mini-projectje is al gedaan. Een nieuwe sleutelhanger aan de autosleutel. En dit is voor mij wel een speciale; toen ik nog een Toyota iQ had heb ik die zover mogelijk proberen om te badgen naar een Scion, het toenmalige submerk van Toyota in de VS. En ik had destijds wat Scion goodies bemachtigd waaronder een stel sleutelhangers. Daarvan vond ik deze wel leuk om nu in te zetten voor mijn nieuwe Toyo.

Voorlopig genoeg te doen, en ik zie de komende periode dus dit instrumentenpaneel voor m'n neus.

Betekend dit een definitief afscheid van Skoda? Nee joh. Als VAG een beetje z'n best doet en ze maken straks een leuke Skoda-versie van de 'ID2 ALL' kan ik de toekomst prima weer een Skoda overwegen. Maar voor nu is het Toyota Hybrid-time.

En net zoals bij de Citigo's zal ik hier een beetje bijhouden wat ik zoal aan projectjes doe en hoe ik de Yaris ervaar. Het is veel te gezellig hier om te vertrekken en het Toyota Hybride forum is niet zo gezellig ...

Laatst bewerkt: