SteGo's Toyota Yaris Hybrid Team D.

SteGo

Donateur
Baseus Stable Gravitational Wireless Charging Car Mount Pro 15W
1 oud.jpg
Pas sinds afgelopen september in gebruik ... maar inmiddels alweer afgedankt. Alhoewel, zo goed als, maar daar kom ik straks op terug. ;)

Waarom nu alweer afgedankt? Nou .. ik werd gek van het gerammel van dat klotending op de momenten wanneer ik m'n telefoon niet in de houder had, zoals elke Baseus telefoonhouder die ik de afgelopen jaren ben tegengekomen in de bussen van collega's .... En als ik ergens een hekel aan heb is het wel gerammel. Het was makkelijk op te lossen door de telefoon gewoon in de houder te zetten en dan functioneerde het prima, maar tijdens woon-werk ritten heb ik m'n telefoon vaak gewoon in m'n broekzak. En als dat ding dan weer begint te rammelen zit ik tijdens het rijden m'n telefoon uit m'n broekzak te pieren en hem alsnog in de houder te zetten. Niet handig, niet veilig. Dus exit Baseus!

Maar wat dan? Ik wilde wel graag een nieuwe telefoonhouder want zeker in de vrije tijd maken we nog wel eens wat ritjes waarbij ik wel graag de telefoon gebruik voor de navigatie.
Iets wat niet rammelt en er ook nog een beetje netjes uitziet. Iets met een magneet wellicht?
Zodoende kwam ik nu alsnog tot de aanschaf van 2 producten die in post 45 ook al eens voorbij kwamen; 2 Spigen stuff.jpg
Een nieuwe hoes voor m'n telefoon; Spigen Slim Armor MagFit en een Spigen OneTap Pro 3.
Die laatste is volgens Spigen geschikt om ook verschillende types iPhones draadloos op te laden, maar er staat niet specifiek bij of het ook werkt met andere telefoons. Zal het werken?
Toen ik beide producten binnenkreeg direct geprobeerd; ja hoor! Werkt gewoon prima. Zodra je de telefoon op de houder klikt gaat het ventilatortje aan om de achterkant van de telefoon te koelen en begint hij te laden. :thumbsup:

Maar dan moet alles nog in de auto ... maar die Spigen telefoonhouder past niet zomaar op de Kuda ... :pieker:
3 new mount.jpg
En dat balhoofd trek je ook echt niet los, ik heb het met alle kracht geprobeerd met je trekt nog eerder iets anders kapot dan dat het balhoofd los komt uit z'n behuizing.

Tjah, dan is er maar 1 oplossing; Dremel! :D Ik had het ding letterlijk nog maar een paar uurtjes in bezit en ik zette de Dremel er al in. :maakmegek:
Maar niet alleen in de Spigen OneTap maar ook in de Baseus want dan slijp ik daar toch gewoon de balhoofdhouder vanaf .... dan maak ik van 2 steunen gewoon 1. ;) In de houder van de Baseus even een schroefje gedraaid zodat er extra contactvlak ontstaat en het resultaat nog sterker is.
4 modifiy.jpg
Even wat verschrikkelijk stinkende Bison KombiPlastic gekocht om de boel aan elkaar te lijmen. De geur is verschrikkelijk, maar het spul is wel erg goed en beresterk. De ruimte in de Spigen tot de rand toe gevuld met lijm en daarna het onderdeel van de Baseus erin gedrukt. Na het drogen een beetje gladschuren .....

En om het af te maken nog een beetje matzwarte verf erop gespoten. 5 paint.jpg Het is niet 100% volmaakt, maar desondanks toch super netjes. Het is de achterkant en er komt ook nog een ring op het schroefdraad gedraaid dus van de kleine onvolkomenheden ziet later niemand iets.
Dit vind ik echt zo heerlijk ... lekker een beetje knutselen. Iets helemaal op maat maken voor mijn eigen auto. :yeah::jaja:

En dan de eerste testfit ...
6 first mount.jpg
Nice! :dankje:

Dan de draad natuurlijk nog even een beetje wegwerken. Hij zit onderaan gewoon in de USB-poort geplugd dus mocht ik geen gebruik willen maken van draadloos laden dan kan ik hem zo makkelijk uitpluggen.
7 afwerken.jpg

En vervolgens moesten we vandaag nog even op pad dus kon ik ook direct bekijken hoe het eruit ziet als het een beetje donkerder wordt buiten. Echt wel fraai hoor! En de telefoon zit ook gewoon goed stevig aan de houder geklemd met dat MagFit systeem dus dat werkt super!
8 result.jpg

Hier ben ik uitermate tevreden mee. Mooi eindresultaat en lekker weer een paar uurtjes kunnen knutselen aan iets voor de auto. Heerlijk! :jaja::cheer:

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Had jij het er nu laatst over dat je 2 linker handen had ??
Wel dan wil ik een foto zien met twee handen die aan elkaar geplakt zitten van je....
En anders geloof ik er geen drol van !!

SteGo

Donateur
Mooi werk weer hoor @SteGo! Op de foto is bijna niet te zien dat je er zelf aan hebt geknutseld, goed gedaan!
Dankjewel! :giggle: Ik kan zelf soms enorm perfectionistisch zijn en toen ik de houder had gespoten zag ik de lijn waar de 2 onderdelen op elkaar zijn gelijmd rondom nog, en er zit 1 pietepeuterig klein spetje op doordat de spuitbus op een gegeven moment ietsjes sputterde. Maar het ging me echt te ver om de achterkant van een telefoonhouder opnieuw te gaan schuren en aansluitend plamuren om perfectie te bereiken terwijl niemand dat gaat zien. :D Ik kan oprecht zeggen dat ik prima tevreden ben met het resultaat.

Weer een supermooie maatwerk oplossing @SteGo !
Die 'dan maak ik toch gewoon lekker zelf' of 'gaat niet, bestaat niet' aanpak, daar hou ik wel van. :thumbsup:

Enne...

....durf te wedden dat echt niemand het ziet. Wat hen betreft is het iets wat zo te koop is.
Bedankt voor je compliment! :giggle:
Ik weet ook wel zeker dat niemand zou zien dat ik dit zelf heb geknutseld als ik het niet verteld zou hebben. Toen ik de houder klaar had vroeg ik mij zelfs af wat er zou gebeuren als ik het onderdeel retour zou sturen (met een ventilatieroosterklem met balhoofd die ik nog heb liggen die lijkt op die van Spigen) en of het dan bij de verkopende partij opgemerkt zou worden indien ik alles netjes inpak. Niet dat dat ik zou doen ... maar gewoon even als gedachtenexperiment ... zou me niet verbazen als ik gewoon m'n geld terug zou krijgen. ;)

SteGo

Donateur
Had jij het er nu laatst over dat je 2 linker handen had ??
Wel dan wil ik een foto zien met twee handen die aan elkaar geplakt zitten van je....
En anders geloof ik er geen drol van !!
Heb ik laatst een keer geschreven dat ik 2 linker handen heb? :maakmegek:
Dat kan ik me haast niet voorstellen ... of ik zou het gekscherend bedoeld moeten hebben. :LOL:

• Leuk
Waarderingen: EdK

SteGo

Donateur
Lijkt wel op mijn oplossing (Kuda plus MagSafe), al ben ik voor de gewone MagSafe gegaan: https://www.skodaforum.nl/forum/i/2021-golf-8-gti-black-style-kings-red.46048/post-1057693. Ik vond zo’n ball joint bij de GTI en de Mini niet nodig. Wel een brodithoudertje gebruikt.
In mijn geval is de ball joint juist wel prettig, want zoals te zien op de foto heb ik de steun nog wel iets meer naar mij toegedraaid staan dan wanneer ik een houder zonder ball joint gebruikt zou hebben. Daarnaast zat er natuurlijk al een ball joint op de Kuda gelijmd van de vorige opzet. Mooie uitgangspositie. :giggle:

Bovenaan Onderaan