Baseus Stable Gravitational Wireless Charging Car Mount Pro 15W
Pas sinds afgelopen september in gebruik ... maar inmiddels alweer afgedankt. Alhoewel, zo goed als, maar daar kom ik straks op terug.
Waarom nu alweer afgedankt? Nou .. ik werd gek van het gerammel van dat klotending op de momenten wanneer ik m'n telefoon niet in de houder had, zoals elke Baseus telefoonhouder die ik de afgelopen jaren ben tegengekomen in de bussen van collega's .... En als ik ergens een hekel aan heb is het wel gerammel. Het was makkelijk op te lossen door de telefoon gewoon in de houder te zetten en dan functioneerde het prima, maar tijdens woon-werk ritten heb ik m'n telefoon vaak gewoon in m'n broekzak. En als dat ding dan weer begint te rammelen zit ik tijdens het rijden m'n telefoon uit m'n broekzak te pieren en hem alsnog in de houder te zetten. Niet handig, niet veilig. Dus exit Baseus!
Maar wat dan? Ik wilde wel graag een nieuwe telefoonhouder want zeker in de vrije tijd maken we nog wel eens wat ritjes waarbij ik wel graag de telefoon gebruik voor de navigatie.
Iets wat niet rammelt en er ook nog een beetje netjes uitziet. Iets met een magneet wellicht?
Zodoende kwam ik nu alsnog tot de aanschaf van 2 producten die in
post 45 ook al eens voorbij kwamen;
Een nieuwe hoes voor m'n telefoon; Spigen Slim Armor MagFit en een Spigen OneTap Pro 3.
Die laatste is volgens Spigen geschikt om ook verschillende types iPhones draadloos op te laden, maar er staat niet specifiek bij of het ook werkt met andere telefoons. Zal het werken?
Toen ik beide producten binnenkreeg direct geprobeerd; ja hoor! Werkt gewoon prima. Zodra je de telefoon op de houder klikt gaat het ventilatortje aan om de achterkant van de telefoon te koelen en begint hij te laden.
Maar dan moet alles nog in de auto ... maar die Spigen telefoonhouder past niet zomaar op de Kuda ...
En dat balhoofd trek je ook echt niet los, ik heb het met alle kracht geprobeerd met je trekt nog eerder iets anders kapot dan dat het balhoofd los komt uit z'n behuizing.
Tjah, dan is er maar 1 oplossing; Dremel!

Ik had het ding letterlijk nog maar een paar uurtjes in bezit en ik zette de Dremel er al in.

Maar niet alleen in de Spigen OneTap maar ook in de Baseus want dan slijp ik daar toch gewoon de balhoofdhouder vanaf .... dan maak ik van 2 steunen gewoon 1.

In de houder van de Baseus even een schroefje gedraaid zodat er extra contactvlak ontstaat en het resultaat nog sterker is.
Even wat verschrikkelijk stinkende Bison KombiPlastic gekocht om de boel aan elkaar te lijmen. De geur is verschrikkelijk, maar het spul is wel erg goed en beresterk. De ruimte in de Spigen tot de rand toe gevuld met lijm en daarna het onderdeel van de Baseus erin gedrukt. Na het drogen een beetje gladschuren .....
En om het af te maken nog een beetje matzwarte verf erop gespoten.

Het is niet 100% volmaakt, maar desondanks toch super netjes. Het is de achterkant en er komt ook nog een ring op het schroefdraad gedraaid dus van de kleine onvolkomenheden ziet later niemand iets.
Dit vind ik echt zo heerlijk ... lekker een beetje knutselen. Iets helemaal op maat maken voor mijn eigen auto.

En dan de eerste testfit ...
Nice!
Dan de draad natuurlijk nog even een beetje wegwerken. Hij zit onderaan gewoon in de USB-poort geplugd dus mocht ik geen gebruik willen maken van draadloos laden dan kan ik hem zo makkelijk uitpluggen.
En vervolgens moesten we vandaag nog even op pad dus kon ik ook direct bekijken hoe het eruit ziet als het een beetje donkerder wordt buiten. Echt wel fraai hoor! En de telefoon zit ook gewoon goed stevig aan de houder geklemd met dat MagFit systeem dus dat werkt super!
Hier ben ik uitermate tevreden mee. Mooi eindresultaat en lekker weer een paar uurtjes kunnen knutselen aan iets voor de auto. Heerlijk!