En vrijdag kreeg ik ook nog weer 2 pakketjes binnen waarvan 1 van Motointegrator .......
En dat andere pakketje was ..... van Wood Company uit Italië.
Jawel, de armsteun!
Ik heb hem van MevrouwGo gekregen omdat ik vorige week maandag jarig was.
Daarmee was het cadeau natuurlijk al geen geheim meer aangezien ik de bestelling wel zelf had geregeld, maar het plezier is er niet minder om.
Ik vind hem echt prachtig staan in het interieur en hij voelt erg comfortabel, ik ben er erg blij mee. Het geeft het interieur veel meer een 'af' gevoel, dit miste echt nog in het interieur!
Ik ben wel blij dat ik een verschuifbare variant heb besteld, want ik heb hem graag in de voorste stand staan. Idealiter had hij zelfs nog net iets verder naar voren mogen kunnen, maar zo is hij ook al heel erg comfy.
Hij staat redelijk stevig, maar niet zo stevig als de originele Skoda armsteun die ik in de Citigo's had. Doordat je hem in de bekerhouder drukt in de middenconsole (en daarna met 1 of 3 meegeleverde schroefjes vastgeschroefd) zal hij nooit steviger staan dan de middenconsole zelf, en die is nou eenmaal wel een ietsje wiebelig. Het Skoda systeem was gewoon het beste; een metalen frame onder de middenconsole waar je dan de armsteun op vast schroeft. Niet dat deze Wood Company armsteun nu losjes heen en weer staat te wiebelen hoor, absoluut niet, maar de steun in de Citigo stond nog net een tikkeltje stabieler.
Ik ben er echt super mee in m'n nopjes, en ik kan Wood Company ook zeer zeker aanbevelen.
Wat is er nog meer gedaan? Nou ik heb tape besteld bij Viofo Benelux, direct maar 2 setjes voor het geval er iets mis zou gaan ofzo.
Ik kreeg netjes 2 setjes stickers voor m'n A139 Pro toegestuurd, precies op maat en het bleek '3M VHB' tape te zijn, met een beetje geluk komt het nu niet meer los.
En door de routering van de kabel naar de achtercamera nog iets te optimaliseren kon ik nog een paar centimeters kabellengte winnen waardoor ik de main unit iets lager kon plaatsen (nog geen klachten vernomen van MevrouwGo *even afkloppen*). Daarmee zit het beeld nu volledig binnen het bereik van de ruitenwisser, en de main unit zelf valt vanuit mijn perspectief volledig weg achter de binnenspiegel.
Hier ben ik een stuk tevredener mee.
En ik had bij het bestellen van de tape ook direct nog even de SOS-knop meebesteld. Ik kreeg echter de nieuwe versie geleverd die nog 2 knopjes extra heeft op de zijkant die je zelf kunt programmeren via de Viofo-app. Ik heb ze ingesteld om de microfoon in/uit te schakelen en om de camera een foto te laten nemen.
Leuke extra.
En dan nog ... de telefoonhouder.
*AHUM!*
Datuh ... euh ...
is niet helemaal naar wens geworden.
Het was eigenlijk een multiple fail project. Eerst had ik een Kuda houder besteld, was een beetje zoeken maar een webshop die hem nog had, maar uiteindelijk toch gescoord via Ebay, nog in echt leder ook! Daarna had ik een nog een telefoonhouder nodig.
Ik wilde eigenlijk graag de iOttie Easy One Touch 6, maar die zijn slecht te vinden, echter vond ik hem op Amazon, en daar zou hij leverbaar zijn. Na een aantal dagen kreeg ik een mail dat hij pas volgende jaar maart geleverd zou gaan worden.
Ik heb wel een beetje geduld, maar niet zoveel. Order genannuleerd, maar wat dan? Ik besloot de befaamde Brodit houder te bestellen. Het was even zoeken welke variant ik moest hebben, maar met behulp van de Brodit website viel daar wel uit te komen.
De steun kwam binnen, en ik moet zeggen dat ik het cleane design wel wat vind hebben, maar toch vond ik het niet lekker werken. Telefoon kan ook wat teveel naar voor en achter wiebelen, tenzij ik hem strakker zet, maar dan kun je de telefoon weer niet makkelijk insteken en eruit pakken ... nee, dat was het niet voor mij. Retour Bol.com.
Toen maar teruggegrepen naar een oude bekende voor mij; iOttie Easy One Touch 5, die heb ik bij mijn eerste Citigo ook gebruikt. Houd de telefoon uitstekend vast en je kunt hem zonder problemen gebruiken voor meerder formaten telefoons. Dus de A54 van MevrouwGo zou er ook zo in kunnen.
Laat het knutselen beginnen, eerst kijken hoe hoog de houder op de Kuda moet komen, naar de auto om een testfit te doen. Euh ... De Kuda past niet? HUH???
Wat is dit nou weer?
Wat blijkt; in de zoektocht naar een webshop die de Kuda voor de Yaris III nog wel op voorraad had heb ik ergens een foutje gemaakt. Ik heb de steun voor een Yaris III 2012- besteld, maar bij de eerste facelift van de Yaris in 2014 is het dashboard ook lichtjes opgefrist en dus had ik de Kuda voor Yaris III 2014- moeten hebben. Uiteindelijk vond ik die wel, ook weer op Ebay, maar enkel nog in kunstleder ipv echt leder, maar hij was wel prijzig. En met het verkeerd bestelde exemplaar bleef ik ook al zitten aangezien ik daarvan de verpakking al weg had gegooid.
Toch maar even kijken naar iets goedkopers .. en daarmee kwam de Brodit ProClip toch weer in beeld. Snel besteld bij broditcenter.nl zodat ik snel alsnog weer verder kon knutselen. Hij kwam binnen en ik kon aan de gang; direct de Dremel in de iOttie steun gezet en de kogel van de iOttie aan de ProClip gefabriceerd. Dat was toch nog lang niet gek!
Even proberen met een telefoon erin (hier de Pixel 4a, qua grootte ongeveer gelijk aan m'n S24):
Dat viel me niet tegen, oogt lang niet gek!
Totdat ik ermee ging rijden; echt knetterirritant!
Het scherm van de telefoon (ongeacht welke ik erin zet) reflecteert heel erg irritant en hij trilt een beetje, ongeacht hoe ik de houder instel/vastzet. Daarmee is het net alsof je een trillend spiegeltje op je dashboard hebt staan. Ik werd hier echt niet blij van, en ook het indrukken van de 2 tabs van de iOttie om de telefoon weer uit te kunnen nemen is toch niet helemaal zo prettig. Niet onoverkomelijk .. maar net niet helemaal fijn.
De ProClip met iOttie heeft de Yaris dus alweer verlaten. En ik heb nu, alsnog, de (hopelijk) juiste Kuda besteld op Ebay, en een andere telefoonhouder bij Bol. Ditmaal toch maar een Baseus, maar niet degene die in een eerder plaatje voorbij kwam. Eens even kijken hoe die me bevalt. Indien dat niks is ga ik alsnog de iOttie gebruiken icm de Kuda. Dan moet ik alleen eerst de kogel weer even van de ProClip af zien te slopen.
Het telefoonhouder-verhaal krijgt dus nog een staartje. Maar ik moet nu eerst wachten totdat de Kuda binnen komt en die wordt pas over ruim een week verwacht. Dit telefoonhouderproject kost zo ongewild veel meer geld dan vooraf ingecalculeerd.
Maar ja, bij het hobby'en gaat nou eenmaal ook wel eens iets fout ...