SteGo's Toyota Yaris Hybrid Team D.

EdK

Forumguru
nu generaliseert @EdK wel heel erg
Vind niet juiste woord hiervoor
Heb in me Fab 4 de mogelijkheid met contactloos laden en toestellen die ik er op heb gelegd worden veel te warm en heb je wat aan apps draaien dan laad hij wel bij maar zo weinig dat wat hij laad ook meteen weer verbruikt.
Dan heb ik een losse thuis op de schoorsteen staan en ook daar word de phone(s) gewoon veel te warm , dus ik laad wel met een kabeltje
Heel kort USB c naar USB c kabeltje gevonden en gewoon een telefoon die niet meer heet word !
 

SteGo

Donateur
Hoe zuinig loopt dit karretje nu?

Heel mooi zo makkelijk updaten! En ziet er goed uit, zou haast de UP! ook inruilen voor een toyota hybrid
Zojuist voor de tweede keer getankt en Spritmonitor verteld mij dat het gemiddelde verbruik 4,46L/100km is geweest. In de handtekening onderaan mijn berichten wordt dat dan uiteraard afgerond naar 4,5.

Dat vind ik een prima waarde voor een 'first week of ownership', waarin je toch nog wat dingetjes aan het uitproberen bent. :jaja:
Ik moet er bij opmerken dat de Yaris wel op vierseizoenenbanden staat en dat ik eerlijkheidshalve nog niet heb gecontroleerd of de banden goed op spanning zijn. Ik ben er lekker lui vanuit gegaan dat dat bij de beurt voor aflevering nog is gecheckt, maar ik moet dit nog wel even een keer controleren wanneer de banden nog koel zijn. ;) Ook heb ik de afgelopen week weinig (lange) stukken snelweg gereden.

Al met al zeer tevreden, zeker ook als ik bedenk dat mijn Toyota iQ van destijds nog best wel moeite had om (gemiddeld) onder de 5L/100km te blijven, terwijl dat autootje zowat niks weegt. De vorige Citigo zat op een gemiddelde van 4,6. En met de andere Citigo kan ik hem natuurlijk niet vergelijken aangezien dat een CNG-variant betrof.

Ik ben heel benieuwd wat over een langere periode het verbruik van de Yaris zal zijn. ;)
 

SteGo

Donateur
Ik had me eigenlijk voorgenomen inmiddels al lang een armsteun besteld te hebben, maar ik zit nog wel een beetje in dubio.
Aanvankelijk had ik eigenlijk bedacht een Rati Armster 3 te bestellen;
Schermafbeelding 2024-07-30 211601.png
Het idee lijkt wel aardig op de armsteun die ik ook in de Citigo had, met als verschil dat je bij die van de Citigo eerst de middenconsole moest los halen om een metalen verstevigingsframe te monteren en je daarna de armsteun door de middenconsole heen op dat frame moest schroeven. Dat zorgde ervoor dat het lekker stevig was. En deze schroef je enkel met 4 schroefjes vast op de, bij de meeste auto's, wat wiebelige middenconsole. Daar twijfel ik toch een beetje over. En als het nou weinig kost dan kun je het nog eens een keer proberen maar deze kost niet iets minder dan €120 incl verzendkosten. Voordeel vind ik wel dat ik de armsteun zelf er netjes uit vind zien.

Toevalligerwijs kwam ik op een Engelstalig Toyota forum ook positieve berichten tegen over armsteunen van 'Wood Company' uit Italië die handgemaakte armsteunen levert (voor vrijwel alle merken) waarbij je nog allerlei opties hebt om uit te kiezen als het gaat over materialen, stiknaden, verschuifbaarheid. Ik moet zeggen dat dit er wel meer comfy uit ziet. Ik zou hem zelf dan denk ik kiezen met 'zwart automotive textiel', verschuifbaar en met lichtgrijze stiknaden zodat het mooi bij de stiknaden in de stoelbekleding past.
Schermafbeelding 2024-07-30 230000.png
Maar dan heb je het al over ruim €150 incl verzendkosten. :unsure:
linkje naar Wood Company
Dat is toch wel serieus geld voor een armsteun, maar ik ben bang dat ik ook niet blij ga worden van zo'n AliExpress-special voor €50 of minder. Dat soort spul heb ik in het verleden ook al eens gehad. :cautious:

Anderzijds .. als ik een Armster of Wood Company armsteun nu te duur vind, waarom kocht ik destijds dan wel zo'n dure armsteun voor de Citigo? .. want duur, dat zijn ze! Zie maar eens wat je er momenteel voor betaald bij Kopacek! Maar dat was wel een verschrikkelijk fijne armsteun.
Schermafbeelding 2024-07-30 230906.png

Enfin, ik ben er nog niet uit.
Indien hier iemand ervaring heeft met een armsteun van Wood Company hoor ik het graag.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zou idd eerder een stoffen (= zachter materiaal) kiezen, dan iets hards. Je arm/elleboog laten steunen op een harde ondergrond is na een paar minuten al niet meer comfortabel.
En een glad oppervlak is ook niet prettig (noch in de zomer, noch in de winter)
 

ertromp

Forumguru
20230204_091538_stackdownload.jpg
Wij hadden in onze Fiat 500 destijds ook zo'n Woods armsteun. Geld dubbel en dwars waard. Afwerking en materiaal subliem en goed te monteren op originele schroefgaten middenconsole. Ook de.kleuren hadden we laten afstemmen op het interieur en leungedeelte kan nog naar voren geschoven worden.
 

Chrisjemol

Forumguru
Zou een wood company pakken.
Matchen met de rest van de wagen is een dikke plus.
En idd lekker zacht voor de elleboog pakken, verstelbaar.
Voor €30,- verschil zou ik het wel weten.

Heb voor de Up! er ooit 1 gehaald die je in de bekerhouder vd achterkant steekt. Verschrikkelijk cheap
Een degelijke ga je veel plezier van hebben
 

SteGo

Donateur
@ertromp wat een fraaie armsteun is dat zeg, ziet er echt top uit! Bedankt voor het delen van de foto en je ervaring met Wood company. :giggle: :thumbsup:

Ik ben er inmiddels wel uit; het wordt een steun van Wood company. Maar ik moet wel even geduld hebben aangezien ze volgens de website nog tot 23 augustus vakantie hebben.
Handig dat er ook een plaatje tussen staat van de stoelen zoals ik die heb in combinatie met een zwarte stoffen steun. Zonder een stikseltje erin is het wel wat saai, maar zoals geschreven ga ik dan voor een licht grijs stikseltje erin, volgens mij gaat dat wel mooi worden. :jaja:
wood.jpg

Zodra de Wood armsteun voor de Yaris binnen is zal ik het uiteraard laten zien. :jaja: Ik ben erg benieuwd.
 

EdK

Forumguru
Ja zou ook voor die 150 eurie gegaan zijn.
Dat met die paar schroefjes vastzetten dat is mijn inziens zo fragiel dat het in no time defect is.
 

1983jeroen

Forumguru
Heb zelf in het verleden een paar keer een armsteun van Botec gehad.
Was best stevig en in veel kleuren en stofjes leverbaar.
En kost maar de helft zo te zien...

 

SteGo

Donateur
@JPs_OC2 heeft ook recent die armsteun geplaatst dacht ik! Check zijn topic even onder andere auto's :)
Die post was ik helemaal vergeten, ondanks dat ik hem destijds wel heb gezien en geliked. :D
Het terugkijken van die post is alleen maar een bevestiging dat de armsteun van Wood een goede keuze is. ;)
Nu een paar weekjes wachten .....

@1983jeroen ik ben bekend met Botec, heb er in het verleden 2x een armsteun gekocht. Wat zal ik ervan zeggen; een armsteun is beter dan geen armsteun. Voor de rest was ik niet zo denderend te spreken over de kwaliteit. In de Toyota iQ moest je voet van de armsteun zelfs gewoon los op de vloer zetten .. bij elke bocht bewoog de armsteun .. waardeloos. Destijds zelf iets bedacht om hem alsnog te fixeren, maar het bleef alsnog wat wiebelig. Nee, niet weer Botec.
 

SteGo

Donateur
Vorige week kreeg ik een pakketje binnen uit Deutschland met de bestelde set voor het comfort knipperlicht die de Nederlandse Toyota importeur ook nog heeft aangeboden als officiële accessoire maar waarvan de voorraad inmiddels op is, en de producent heeft het ook niet meer in z'n productoverzicht staan; de EasyBlink II van Lindgaard Pedersen in de versie voor Toyota en Suzuki. Uiteindelijk toch nog gevonden in de webshop van het Duitse Altendorf GmbH. Overigens staat op de website nu nog steeds dat de voorraad '1' is, maar wel met de opmerking erbij; !! Auslaufprodukt !! Letzter Bestand! Dus mocht er hier nog iemand zijn die ook nog een Toyota ambieert, er al 1 heeft, of iemand in z'n omgeving heeft met een Toyota die hier blij van zou worden; sla je slag nu het nog kan. ;)
20240802_150036.jpg
https://www.a-a.de/RZ-Tip-Blinker-Plug-Play-II-spez--Toyota-Modelle.html Je moet je wel eerst registreren als klant voordat je de prijs kunt zien en kunt bestellen.

Ondanks dat het inclusief belasting en verzendkosten best prijzig was ben ik toch blij dat ik nog zo'n setje heb kunnen bemachtigen.
Het is grotendeels plug&play. De onderste kap van de stuurkolombekleding moet eraf en dan haal je de stekker van de knipperlichtschakelaar los. Daar komt vervolgens het stukje witte kabelboom tussen met de witte stekkers.
De rode draad moet verbonden worden met een geschakelde +, de instructies vertellen je dat er in de kabelboom naar de wisserschakelaar een geschakelde + zit en dat je daar van af moet tappen. Daar was ik eigenlijk niet zo'n fan van, want ik zit liever niet in originele kabelbomen te knutselen/solderen. Maar met een beetje tegenzin toch gedaan. Voorzichtig met een mesje een stukje isolatie eruit snijden en vervolgens de rode kabel ingevlochten en daarna gesoldeerd zodat het niet los komt. En natuurlijk daarna met ruim ruim ruim voldoende isolatietape de boel weer dichtgetapet. ;) Daar gebeurd niks mee. En niet te vergeten moet ik natuurlijk ook de kabelboom naar het regelkastje nog even netjes intapen. Dat ziet normaliter niemand, maar ik hou ervan om kabelboompjes netjes in te tapen.
comfort blinker.jpg

Vervolgens kon ik het kastje programmeren met hoe vaak ik wil dat het systeem knippert. Ik had vooraf bedacht hem op 3x knipperen in te stellen, maar ik maakte een foutje waardoor hij op 4x kwam te staan. En eigenlijk ... was dat ook wel prima. :giggle: Dus in plaats van opnieuw te programmeren beëindigde ik de programmering door middel van het omzetten van een minuscuul schakelaartje.
Tijd om de bedrading weer een beetje op z'n plek te drukken zodat de afdekkap weer zou passen;
20240802_204952.jpg

Het was nog even zoeken naar een plekje voor het kastje aangezien hij natuurlijk wel goed vast moet zitten en er ruimte moet zijn voor de stuurkolom om te bewegen. Gelukkig vond ik een goed plekje op een metalen balkje. Hij zit daar aan 2 zijden met dubbelzijdig tape vastgeplakt. En door de locatie net achter de verstelling van de stuurkolom kan ik eventueel zelf nog met een schroevendraaier bij voor het herprogrammeren zonder alles weer los te halen in het geval dat ik hem toch nog eens opnieuw wil programmeren naar 3 of 5x knipperen.
Hier zie je hem mooi zitten als je door het gat in de onderste afdekkap heenkijkt (bovenin beeld de knop voor de stuurverstelling;

20240805_172639.jpg
Het werkt verder prima. Bijna net zo mooi als hoe het af-fabriek werkte in de Citigo. Alleen was bij de Citigo een heel licht tikje aan de schakelaar al voldoende, hier moet je hem een fractie van een seconde langer aantikken. Maar ik ben er heel erg tevreden mee. :giggle:

En verder was er nog een klein dingetje in het exterieur dat net niet helemaal fraai was ... de ruitlikker van het rechter achterportier was beschadigd. Daar miste een stukje kunststof waardoor je er raar tegenaan keek. Gelukkig viel de prijs van een nieuwe ruitlikker wel mee en was het niet moeilijk om hem te vervangen. Daar zit nu dus een verse op. ;)
3 raamlikker.jpg

En er zijn nog wat meer spulletjes binnengekomen, maar dat laat ik wel zien zodra ik het ingebouwd heb. ;) Ik verveel mij voorlopig nog niet. :D Dashcammetje moet er ook nog weer in ... leuk!

Tevens zal ik binnenkort eens even een stukje schrijven over hoe de Yaris bevalt, want in de eerste dagen is natuurlijk alles rozengeur en maneschijn, maar geen enkele auto is perfect. En aan de Yaris zijn ook wel wat dingetjes op te merken, maar ik kan alvast verklappen dat ik ondanks een paar 'dingetjes' ontzettend blij ben met deze auto. Maar ik zal ook gewoon eerlijk benoemen wat ik minder positief vind. :jaja:
 
Laatst bewerkt:

SteGo

Donateur
En deze week was daar alweer een pakketje uit Deutschland, ditmaal van ARS24.
20240809_183846.jpg
Ik kende die firma vooral vanwege hun YouTube kanaal waarbij ze upgrades doen aan audiosystemen in auto’s. Leuk om te kijken en ik volg hun kanaal zodoende al langere tijd. En omdat ik dat kanaal al heel vaak bekeken heb wist ik dat ze mogelijk een oplossing hebben voor een 'probleem' in mijn auto.

Het probleem is namelijk dat de radio in mijn auto geen DAB+ heeft, en dat terwijl mijn 2 favo zenders niet op de FM te ontvangen zijn, maar wel op DAB+. En sinds ik de Citigo had ingeruild miste ik die. Ik was al bij mijn vaste adresje geweest als het gaat om autoradio’s; Automat Zwolle en daar gevraagd of ze het product kennen wat ik op het oog had bij ARS24. Aldaar waren ze er niet zo enthousiast over, maar uit het verhaal kon ik opmaken dat zij datzelfde product hadden toegepast met de oudere firmware waarbij het inderdaad wel omslachtig werkt. Ze gaven echter ook direct aan geen goed alternatief te hebben om DAB toe te voegen aan de bestaande radio en dat je dan toch al snel uitkomt op apparaatjes zoals een Albrecht DR 56+ of zoiets dergelijks.
albrecht.jpg
Maar daar heb ik helemaal geen trek in. Ik wil geen extra 'ding‘ aan m’n dashboard of voorruit hebben hangen. Er komt enkel nog een smartphonehouder aan het dashboard, maar daar blijft het bij.

De beste optie zou zijn het vervangen van de fabrieksradio en dakantenne, maar dat loopt alles bij elkaar opgeteld nog wel flink in de papieren; ze hebben wel een mooie Kenwood headunit met draadloze Android auto / Apple Carplay voor een nette prijs, maar daar komt dan nog weer een goede dakantenne bij, nieuw inbouwframe/omlijsting, verloopstekkers, interface voor het aansluiten van de stuurwielbediening en misschien een nieuwe achteruitrijcamera indien die van Toyota niet compatible zou zijn. Met als grote nadeel ook nog eens dat ik specifieke Hybrid dingetjes dan niet meer op de headunit kan bekijken die ik leuk vind, zoals de energiestromen, maar ook de instelling van de temperatuur wordt dan niet meer weergegeven op de headunit.
radio.jpg

En .. het is een klein dingetje .. bij het op contact zetten van de auto krijg ik dit te zien;
20240811_134438.jpg
vind ik leuk. :D

Een nieuwe radio gaat het dus niet worden. Dus nam ik toch maar de proef op de som en bestelde ik hetgeen ik had gezien bij ARS24; de Dension DAB+U met de verbeterde firmware en een DAB-raamantenne. Omdat ik geen zin heb de dakantenne te vervangen en dit setje met antenne maar €10 duurder is dan wanneer ik het zonder had besteld wil ik zo’n plakantenne eerst wel eens even proberen.
20240809_184044.jpg

Wat doet dit ding? Je sluit hem aan op de USB poort van de radio en met de vernieuwde firmware imiteert hij alsof de radio verbinding heeft met een iPod en kun je hem dus via de radio zelf aansturen. Na een DAB-scan uitgevoerd te hebben start hij een keer opnieuw op en dan verschijnen de verschillende DAB-zenders in de lijst. Maar nu is de vraag werkt het in de praktijk net zo goed als in de filmpjes op YouTube?
Eerst maar even de voeding van de antenne en een bijgeleverd kabeltje van de Dension solderen, daarna de antenne even ingebouwd, netjes rechts bovenaan de voorruit en het kabeltje langs de A-stijl naar beneden. Geen foto’s gemaakt van het loshalen van de A-stijlbekleding (vergeten), maar daar kunnen jullie je waarschijnlijk zelf wel een beeld bij schetsen. Het enige waar ik een beetje voorzichtig mee moest zijn is dat daar ook een gordijn-airbag zit, dat had de Citigo niet. Helaas kreeg ik de antenne niet geplakt zonder een luchtbel te blijven zien aan de buitenkant .. het is niet anders.
4 dension dab+u & kentekenplaathouder.jpg

Vervolgens is het natuurlijk even de vraag; waar plaats ik de Dension unit? Bij het verwijderen van het dashboardkastje was die vraag al snel beantwoord; hij past prima achter/naast het dashboardkastje.
4 dension dab+u & kentekenplaathouder1.jpg
Met een beetje dubbelzijdig tape gaat hij geen kant meer op. Antenne incl voeding inpluggen en overtollige kabellengete met een tywrap vastzetten. De Desion zelf krijgt z’n voeding gewoon via de USB, die heeft verder niks nodig. Dan blijft nog even de vraag; hoe ga ik dat doen met de USB kabel? De USB-poort zit namelijk naast de 12V aansluiting midden onderdaan het dashoard. Aleen vind ik het geen gezicht als ik daar de kabel in steek en die weer langs of met een gaatje door het dashboard heen naar de ruimte achter het dashoardkastje leidt. Vandaar dat ik de USB-poort eruit heb gehaald en de hele aansluiting naar binnenin het dashoard heb verplaatst. Ik heb die USB van de radio verder toch niet nodig. Het gat wat er nu zit wordt nog opgevuld met een blank-kapje of iets anders, daar ben ik nog niet helemaal uit.
12v.jpg

Eenmaal alles aangesloten herkend de radio direct dat er een iPod aangesloten is en kon ik de zenders scannen, en verbazingwekkend genoeg vond de Dension veel meer zenders dan de dab-radio in de Citigo ooit kon vinden mét dakantenne! 80 stuks! :oops:
20240809_211712.jpg

De ontvangst zelf viel me aanvankelijk een beetje tegen, maar zodra ik bij mij de wijk uit rij wordt het direct een stuk beter. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de radio in de Citigo ook regelmatig van DAB weer terugschakelde naar FM in mijn woonwijk, kennelijk is de dekking hier niet optimaal. Tijdens een langere rit gisteren viel de ontvangst zeker niet tegen voor zo’n goedkoop antennetje van €10 t.o.v. de dure Calearo DAB-dakantennes die ik voorheen heb gekocht en geïnstalleerd en de DAB-antenne van de Citigo. Ja de ontvangst is wel iets minder goed dan bij een dakantenne, valt iets makkelijker weg bij een tunneltje of in de buurt van hoogspanningsmasten, maar het is niet zo erg dat het irritant wordt. Ik vind de prestaties indrukwekkend voor z’n goedkoop antennetje, en zodoende hoef ik ook geen plannen te maken om de dakantenne alsnog te vervangen voor een exemplaar met ook DAB-ontvangst.
20240810_110323.jpg

En voor degenen die nu denken; waarom niet gewoon je gewenste radiozenders luisteren via Bluetooth en smartphone? Nou, dat heb ik even geprobeerd, maar het beviel me niet. Ik vind het fijner als de radio gewoon lekker automatisch weer de zender afspeelt die ik graag luister zonder dat ik de telefoon daarvoor hoef te bedienen. Ik had gelezen dat het voor sommigen ook nog een privacy-dingetje is dat ze geen muziek via internet willen luisteren omdat er iemand zou kunnen zien waar je naar luistert terwijl dat bij DAB of FM niet kan, maar dat is voor mij geen issue.

Al met al ben ik best redelijk tevreden met deze oplossing. Nee het is niet zo fijn als gewoon een fabrieksradio mét DAB, maar daar heb ik naar gezocht (ze zijn er wel) maar de gebruikte exemplaren die ik vond waren zo verschrikkelijk duur .... dat ga ik niet doen. Plus dat je daarbij dan dus ook alsnog met de dakanettene aan de gang moet aangezien die ook anders is bij zo’n radio. Voor nu ben ik hier gewoon heel tevreden mee en kan ik weer lekker Sublime en NPO Soul & Jazz luisteren.

Verder nog een klein ander dingetje; op de achterklep had ik een kentekenplaathouder met de naam van de handelaar waar hij vandaan komt. Ik vind dat niet zo fraai en heb liever een kentekenplaathouder zonder reclame. Daarnaast had mijn collega al opgemerkt dat de houder wat losjes zat waardoor hij kon klapperen en mogelijk de lak kon afschuren na verloop van tijd. Daar moet ik dus even iets aan doen. Dus kenteken eruit gewipt en toen ontdekte ik iets waar ik wat minder happy van werd ...
20240810_104138.jpg
Ze hebben de kentekenplaathouder vastgezet door gewoon zelfborende parkers in de klep te schroeven. Waarom!?!? Er zitten 2 gaten met schroefdraad in de klep, speciaal hiervoor! Jeetje .. wat dom! En inderdaad, op de onderste hoeken was de lak ook deels afgeschuurd. Het was al door de kleurlak heen. Fuck!

De boel schoongemaakt, ontvet, met de lakstiften alles weer wat opgekalefaterd (zoals te zien op de foto), hoeft niet de schoonheidsprijs te winnen aangezien het toch achter de nieuwe kentekenplaathouder verdwijnt. Even een paar RVS boutjes gehaald bij de bouwmarkt om alsnog de daarvoor bestemde gaten te gebruiken en daarnaast heb ik ook de zelftappers weer gebruikt op de plek van de extra gaten. Wel heb ik aan de achterkant van de kentekenplaathouder dubbelzijdig tape geplakt die als een soort pakking tussen de klep en houder zitten. Voor de rest ook nog wat meer stukjes dubbelzijdig tape gebruikt zodat de houder niet kan gaan klapperen. Blij dat ik hier even bij ben geweest alvorens er echt roestplekken zijn ontstaan. Ik had nog overwogen om de zelfborende parkers ook door de kentekenplaat zelf heen te doen (en dan van die gekleurde kapjes erop) maar 1 van de gaten kwam net niet goed uit met de laatste letter van het kenteken. Dat heb ik dus maar niet gedaan.

Eenmaal klaar vind ik het wel beter ogen dan met de oude kentekenplaathouder.
20240810_114148.jpg

Overigens ontdekte ik dat als de zon onder een bepaalde hoek op de achterklep schijnt je kunt zien dat er bestickering op de auto heeft gezeten. En ik weet niet wat ze hebben gedaan bij het verwijderen ervan ... maar ik zou haast denken met een verfbrander te dicht erop geweest? Ik zou niet weten wat die gekke pukkeltjes anders moeten zijn. Ach, het stoort me niet, viel me alleen op.
20240811_134849.jpg
Overigens moest ik wel m’n best doen om te kunnen lezen wat er staat ... er staat een F, van het Facebooklogo met daar achter; Lunamora Entspannung. Als ik dan eens even op de betreffende Facebook-pagina kijk zie ik dat de laatste post van 14 april 2019 is. Het lijkt erop alsof de voormalig eigenaar sindsdien in opperste staat van ontspanning is gekomen, misschien kwam dat ook wel mede door de Yaris Hybrid ... wie weet. :maakmegek:

Ach ja, een occasion blijft altijd een verrassing. Zo ontdek je telkens wel weer iets. :unsure:;)
 

Bijlagen

  • 20240809_211712.jpg
    20240809_211712.jpg
    142 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
kan ik weer lekker Sublime en NPO Soul & Jazz luisteren.

Mooi verhaal weer en precies de juiste radiozenders gevonden. Luister ik ook vaak naar.

Overigens luister is ook vaak naar Smooth Jazz 24/7. Herhaalt wel vaak, maar wel lekker. Helaas niet op DAB.
 

hemi24

Forumguru
Ze hebben de kentekenplaathouder vastgezet door gewoon zelfborende parkers in de klep te schroeven. Waarom!?!? Er zitten 2 gaten met schroefdraad in de klep, speciaal hiervoor! Jeetje .. wat dom!

Zo herkenbaar! Als ik ergens pislink van wordt zijn het wel zulke domme acties!!!

:mad::banghead:
 

SteGo

Donateur
@hemi24 ik was inderdaad ook best wel even een beetje boos .... hoe verzin je het?
Natuurlijk snap ik dat ze deze zelfborende parkers bij elke garage voor het grijpen hebben liggen, maar kom op .. elk fatsoenlijk autobedrijf heeft toch ook wel een paar M6-boutjes liggen? :mad:

Maargoed, gebeurd is gebeurd, ik heb een poging gedaan het zo goed mogelijk weer op te knappen. En ik ga gewoon weer lekker door met genieten van mijn auto. Vanmiddag zijn we ook alweer lekker een eind op pad geweest, waarbij mij en MevrouwGo soms wat dingen opvallen aan de auto; sommige dingen die de Citigo beter deed, andere dingen die de Yaris beter doet. Die dingetjes spaar ik nog even op voor een later moment waarop ik meer zal vertellen over hoe de Yaris bevalt, en waar ik hem op sommige vlakken zal vergelijken met de Citigo.

Toen we weer onze thuisstad binnen reden mocht de Yaris voor het eerst even onder de douche. Daar knapte hij wel van op. Eigenlijk moet ik hem ook nog eens in de wasbox met de hand wassen zodat ik alle sponningen enzo ook even goed kan meepakken, maar daar is het me met deze buitentemperaturen echt te warm voor.
Afbeelding van WhatsApp op 2024-08-11 om 22.12.59_e001c273.jpg
 

Rallye

Forumguru
Leuk om te lezen! Als ik het goed begrijp ben je dus nu wel de USB kwijt? Doe je dan muziek via de telefoon?
 
Bovenaan Onderaan