Maandag de Superb weer op kunnen halen, wat een verschil! De auto oogt veel strakker, zelfs met de 17 inch wintervelgen, stuurt een stuk strakker en het comfort is nog prima. Ik heb verder geen ervaring met verlagen, maar kan het goed vergelijken met de voorganger, mijn ex-O1RS. De Superb is in vergelijking daarmee nog steeds duidelijk comfortabeler, maar komt qua wegligging heel aardig in de buurt.
Helaas ben ik vergeten te meten voor montage, maar ik schat in dat de verlaging wel 1-2cm meer dan de beloofde 3 zou kunnen zijn. Vooral achter ligt 'ie een stuk lager. Bij de eerste aanblik schrok ik er wat van (met het oog op comfort en bodemvrijheid), maar in de praktijk valt dat dus alles mee. Bij het iets te enthousiast nemen van een drempel schaafde ik wat over de grond, maar hier zijn we vanwege onze eerdere O1's wel alert op. Gelukkig hebben we hier in het Noorden niet zo belachelijk veel drempels
.
@Antera nogmaals bedankt! Betere foto's volgen nog, er stond een auto in de weg om 'exact' dezelfde te maken van na de verlaging, zodat je mooi kunt vergelijken.
Afgestreept van mijn eerdere wensenlijstje:
- Wintervelgen lichtmetaal
- Eibach Pro Kit met Bilstein dempers
- LED-verlichting in
- DRL
- Zijspiegels
- Binnenkant achterklep
- Instapverlichting
- Klasse 3 alarm
Blijft nog over to do:
- 'Standaard' lijstje VCDS-aanpassingen
- Witte deel achterlichten smoken
- Andere zomervelgen of de originele Sirius laten herstellen. Helaas zaten er bij overname al oxidatie onder de blanke lak en flinke stoeprandkrassen op. Lastig te herstellen bij combinatie gepolijst aluminium + blanke lak en anthraciet gespoten binnendeel. Suggesties? Speel met de gedachten dan maar de hele velgen in mat(tig) anthraciet te laten spuiten. Of toch van die heerlijke Audi Rotors, maar dan nu voor de zomerset.